Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama til kompis klenger på han alltid


Gjest Gutt19

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt19

Hallo folkens!

 

Jeg har en kompis som er på akkurat samme alder som meg (19år), men problemet er at hver gang vi skal finne på noe sammen er han med dama si. Hun kysser og klemmer og alt mulig på komisen min (ofte flere minutter..) Og det er der jeg blir utilpass, jeg syns dette er litt ... rart.. jeg vil liksom ikke være der der og da.

 

Og kameraten min er utrolig grei, en av mine beste venner, men jeg føler at forholdet mellom han og dama ødelegger for forholdet han har mellom alle kompisene sine.

Og dama hans er veldig følsom, bare en hun blir snakket til (på en negativ måte) eller noe i den duren, blir hun lei seg og sur og kompisen min må altid trøste henne og dette fører til kysing og drit. Kan de ikke vente til kompisgjengen har dratt? Dama hans er jo til han HELE tiden, aldri fred.

 

Hva skal jeg gjøre? Snakke med han?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gutt19
Kødder du?

 

Hadde det vært min kompis hadde jeg slått han ned.. og dumpa dama..

8805970[/snapback]

 

 

Kødder? Nei.

 

De er på hverandre hele tiden når han har besøk, føler meg utilpass da. Hva skal liksom jeg gjøre når vi står å snakker og plutselig kommer kjæresten hans og står å kliner med han i 2 minutter? :(

Lenke til kommentar

Mange som er sånn når de er nyforelsket da. Føler at de vil se hverandre så mye som mulig og ikke kan holde fingrene unna hverandre. Det kan fort gå utover venner,som føler de ikke får tiden og oppmerksomheten de ønsker.

 

Har selv en kompis som holdt på som det her før. Det jeg gjorde var bare å si det til han,og han sa jo at han skjønte situasjonen, Men det ble lett sånn at jeg ikke gadd å være der når han var med henne,fant heller på ting når han ikke var med henne.

 

Og hva er det du snakker om Crimar? At om du var karen med dama hadde du slått til kompisen om han ikke likte at dama di klenger på deg og så dumpet henne?

Lenke til kommentar
Gjest Gutt19

De har jo vært sammen i snart et år nå, så jeg skjønner ikke helt hvorfor de oppfører seg slik.

 

Men det beste er vel å ta det opp med han? Eller lettere sagt; hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
De har jo vært sammen i snart et år nå, så jeg skjønner ikke helt hvorfor de oppfører seg slik.

 

Men det beste er vel å ta det opp med han? Eller lettere sagt; hva ville dere gjort?

8806054[/snapback]

Noen par er visst sånn i evigheter,noen bare et par uker.

 

Jeg ville som sagt snakket med han om det og hørt om at han merket at du er utilpass nå det blir sånn. Kanskje han ikke helt har skjønt det?

Lenke til kommentar
Kødder du?

 

Hadde det vært min kompis hadde jeg slått han ned.. og dumpa dama..

8805970[/snapback]

Jeg tror du misforstår.

 

Det er ikke dama til trådstarter som klenger på kompisen til trådstarter, det er dama til kompisen som alltid henger med når kompisen og trådstarter skal finne på noe.

 

Jeg hadde forsøkt å prate med kompisen din, og si at du ikke akkurat liker dette lengre.

 

Så får man gjøre som man vil - enkelte kompiser mister man når de får seg kjæreste..det er ikke så mye man får gjort med dette dessverre :(.

Lenke til kommentar
Kødder du?

 

Hadde det vært min kompis hadde jeg slått han ned.. og dumpa dama..

8805970[/snapback]

Jeg tror du misforstår.

 

Det er ikke dama til trådstarter som klenger på kompisen til trådstarter, det er dama til kompisen som alltid henger med når kompisen og trådstarter skal finne på noe.

 

Jeg hadde forsøkt å prate med kompisen din, og si at du ikke akkurat liker dette lengre.

 

Så får man gjøre som man vil - enkelte kompiser mister man når de får seg kjæreste..det er ikke så mye man får gjort med dette dessverre :(.

8806075[/snapback]

Ja ser det nå.. Sorry..

 

ja sånn er det.. varer vel en uke til så er det over..

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Ja, jeg får vel prate med han om det hvis dette fortsetter. Jeg føler liksom at dette driver meg vekk fra en utrolig god kompis, og jeg vil ikke miste han som kompis.

 

Takk for rask respons folkens. :)

Lenke til kommentar

Jeg har vært nyforelska, men jeg har, til tross for drøssevis av hormoner som strømmer i kroppen klart å oppføre meg og vise respekt mot venner/familie, deriblant latt være å råkline rett foran trynene deres.

Det å kline som faen når man er kompiser/familie er teit og respektløst, spørru meg. Greit nok om man er litt for seg selv, men når man sitter rundt et bord i en helt normal situasjon og prater og sånn - og plutselig begynner å kline, så blir det feil..

 

Barnslig væremåte, spørru meg.. legge seg ned og begynne å grine med en gang noe er galt. Enten får han på en ordentlig måte gjøre det klart at det ikke går an å oppføre seg sånn, eller så får han finne en ny kjæreste. :p

 

Min teori er at dama hans ikke er så følsom som hun skal ha det til, men at hun spiller på det hver gang hun får kritikk for å gjøre noe teit. Hvem i helvete blir såret fordi kjæresten ikke vil påføre vennene deres ubehag?!?

 

Edit: og blir det for ille, så tar man ikke med dama til kompiser.

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Jeg har vært nyforelska, men jeg har, til tross for drøssevis av hormoner som strømmer i kroppen klart å oppføre meg og vise respekt mot venner/familie, deriblant latt være å råkline rett foran trynene deres.

Det å kline som faen når man er kompiser/familie er teit og respektløst, spørru meg. Greit nok om man er litt for seg selv, men når man sitter rundt et bord i en helt normal situasjon og prater og sånn - og plutselig begynner å kline, så blir det feil..

 

Barnslig væremåte, spørru meg.. legge seg ned og begynne å grine med en gang noe er galt.  Enten får han på en ordentlig måte gjøre det klart at det ikke går an å oppføre seg sånn, eller så får han finne en ny kjæreste. :p

 

Min teori er at dama hans ikke er så følsom som hun skal ha det til, men at hun spiller på det hver gang hun får kritikk for å gjøre noe teit. Hvem i helvete blir såret fordi kjæresten ikke vil påføre vennene deres ubehag?!?

Han har nå ikke sagt noe om at det er en sammenheng mellom det at han er ukomfortabel og at hun blir lett såret.Han har jo ikke sagt at han føler det på den måten.

Lenke til kommentar

Det er vel litt respektløst å være så utilgjengelig for vennen sin, når man på forhånd har avtalt at man skal være tilgjengelig (altså møtes og være sammen) så utilgjengelig at man ikke kan prate til han. Men det er vel mange som ikke er særlig etisk av seg på dette området, man kan ikke vite alt i verden. Skjønner han ikke at dette plager deg, så prøv å forklar det når dere er alene en gang. Og hvis han da fortsetter, så har hun nok et overtak på han, da nytter det ikke å prate med han uansett. Da kan du heller prøve å overtale dem begge når dere er ilag, kanskje det funker, men da kan du risikere at HAN blir litt irritert over at dama lyder DEG, når han selv aldri har hatt overtaket på henne :cool:

Lenke til kommentar

Nei dette kan du ikke la fortsette, han kommer til å miste alt han har av venner hvis det fortsetter. Synd å si det men det er det som kommer til å skje..

 

Du for prøve å snakke med han, selvom jeg tviler på at han faktisk skjønner det. Men da for du begynne å få andre med deg.. Sånn at han kanskje innser at det er problem. Og du kan gjerne si at du ikke kommer til å være mer med han når dama er der, fordi du ikke liker å bli satt til side hver gang hun vil kline.

 

Du kan og kanskje prøve å snakke med dama, selvom jeg tviler på at hun er typen som hører på deg. :(

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Takk for alle videre innlegg. :)

 

Ja, jeg bør absolutt snakke med han, fordi det begynner å bli ganske irriterende når dem plutselig kliner midt i en diskusjon mellom meg og kompisen min. Da blir det bare '' øhh....ja'' *gå bort*

 

Syns det er litt trist da, da det er mest dama som tar initiativ og nesten aldri kompisen min. Da jeg tror kompisen min har litt peiling på hva jeg tror/føler om saken. Men han har tydeligvis ikke forstått det helt.

Lenke til kommentar
Ta for eks kompisen min også.. Han og dama gjorde akkurat det samme mot meg også..

 

Jeg gjorde det litt åpenbart for dem, hver gang hun kom så stakk jeg bare..

 

Etterhvert så skjønte de poenget.

8806509[/snapback]

nokså genialt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...