mr. Bjerre Skrevet 12. juni 2007 Skrevet 12. juni 2007 Synes fireren var råbra. For min del følte jeg at de utviklet spillene i en riktig retning. Å si at de har gravd seg inn i et hjørne føler jeg blir en litt dårlig unnskyldning, da den teknologien vi har i dag åpner for mange nye muligheter og forbedringer fra sim city 4.
tiiim Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Skrevet 13. juni 2007 SimCity4 er jo genialt. Syns det er en verdig oppfølger fra 3000 hvertfall. CityLife er egentlig noe helt annet syns jeg. Ikke i nærheten av SimCity i det heletatt. Annet at man skal bygge en by selvfølgelig
Allighiero Skrevet 13. juni 2007 Skrevet 13. juni 2007 Sim City 5 er en så til de grader voldtekt av serien som det går ann å bli. - For det første er det ikke lenger Will Wright som utvikler spillet. Uten han kan de likesågodt legge ned hele greia. - For det andre har EA sett at her går det ann å melke penger ut av det, ved å gjøre det lettere og mer "allemanns-vennlig". - For det tredje så ser det helt jævlig ut. Sim City har ett av de mest lojale og beste fan-miljøene som finnes, og de har gjennom og lage modds og egne bygninger fått SC4 til å bli 1000x bedre enn det egentlig var. Disse folkene har jobbet og slitt i mange år for å få spillet til å bli best mulig, og så realistisk som mulig. Nå driter EA helt totalt i den harde kjernen med fans, som er veeeeldig stor. Heldigvis er det håp. Det var, for å si det mildt, jævlig stor misnøye rundt om på forumene, og noen dro opp idèen å lage sitt eget spill, et prosjekt som er godt i gang. Det sier ikke bare litt om fan-miljøet, men også hvor mye EA har bommet med SC5. Jeg får vel nesten avslutte her før jeg blir usaklig, men jeg er ihvertfall sterkt imot utviklingen til Sim City. /whine off
tiiim Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Skrevet 14. juni 2007 Trodde nesten det var jeg som skrev det inlegget ditt Machius. Genialt. Har modda SC4 ekstremt og fått mye fett. Men det er jo for utseendets skyld. Selve gameplayet er det samme og der håpet jeg neste SC5 skulle toppe dette med flere avgjørelser som ordfører etc. Samt grafikk. Dette kan vi jo nå glemme. Nå blir SimCity5 covernavn på et nytt the Sims 3. Men er det sant at spillguruer har begynt å lage sitt eget simcity5?! ahhh.. noen kilder så jeg kan lese om prosjektet?! virker veldig interessant
Allighiero Skrevet 14. juni 2007 Skrevet 14. juni 2007 Trodde nesten det var jeg som skrev det inlegget ditt Machius.Genialt. Har modda SC4 ekstremt og fått mye fett. Men det er jo for utseendets skyld. Selve gameplayet er det samme og der håpet jeg neste SC5 skulle toppe dette med flere avgjørelser som ordfører etc. Samt grafikk. Dette kan vi jo nå glemme. Helt enig i deg der ja. Jeg håpet så inderlig at man skulle få et spill med mye bedre gameplay. Nå blir SimCity5 covernavn på et nytt the Sims 3. Men er det sant at spillguruer har begynt å lage sitt eget simcity5?! ahhh.. noen kilder så jeg kan lese om prosjektet?! virker veldig interessant 8856870[/snapback] Det er sant ja. http://www.simtropolis.com/forum/messagevi...1&enterthread=y Der er idè tråden på simtropolis, og under er hjemmesiden. http://www.dev.simcities.com/ Det er nok av svingode moddere, men problemet er programmere. Forhåpentligvis kommer det hele til å gå bra, siden det spillet her kommer til å fokusere på realisme og gameplay.
CAT-scan Skrevet 14. juni 2007 Skrevet 14. juni 2007 Må si meg enig med de fleste her. Dette ser ut som EA-oppgulp som ikke har mye med SimCity å gjøre. Virkelig synd.
tiiim Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Skrevet 14. juni 2007 heftig.. men da får vi et orntlig SimCity engang alikevel da Må vel bare smøre meg med tålmodighet. Men når fans av serien lager spillet kan det ikke gå galt, særlig ikke de hardbanka simtropoliserne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå