Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken moped går best?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs på hva du har bak.

Spørs om du har noe mer trim

Spørs om du vil nå fort opp i fart eller få den sterk

 

Når jeg hadde trimmern hadde jeg så lav dreving at jeg bare brukte 4/6 gir, 0-100 gikk på under 10`ern tror jeg, gikk ganske bra :)

Skrevet
ja nå håper jeg dette blir en EVIIIG lang topic med gode svar med fin erfaring.. :blush:

 

jeg lurer herved nå som det er like før jeg går te butikkene og kjøper meg en moped..

hvilken moped går best både uplombert og med effektanlegg?

 

jeg har hørt at yamaha DT50X gjør 97 uplombert, og at RIEJU SMX PRO og de gjør over 100 uplombert. :hmm:

 

er det noen mopeder som går veldig bra med effektanlegg eller uplombert skulle jeg gjerne ha visst det, får akkuratt nå betyr design ingenting, mere den "ultimate" mopeden som går best og blir the last standing jeg kommer til og kjøpe :innocent:

 

takk..

8797372[/snapback]

 

Jeg har hatt min Aprilia RS50 2003 i 120 km/t med kun effektanlegg.

Før jeg byttet til effektanlegg var kun plomben i svanen fjernet og da gjorde den 100 km/t.

 

De fleste r-mopeder har samme motor (AM6)

Skrevet

kanskje da RS e tingen! ;)

 

men er mer ute etter SM Tarder jeg da :p (de som tok den da.. ;))

 

så er Yamaha DT50x noe og ta seg på? plombe.. bytter te effektannlegg..

CDI RPM sperra, kan jeg sikkert gå te forhandler og få fixa..

dyse 78-80 ca..

 

drev.. 14-52 er jo klassiker..

 

men selve var at går den DT50x sånn nogenlunde bra med effektannlegg, drev, dyse? noen som har den som vet mer?

 

GPR går visst i 100 på flat mark og kun effektannlegg byttet :p

(synd jeg er mer inn for SM da.. ;))....

Skrevet
Derbi kan trimmes mye iallefall. Derbi`en til en kompis går vel i 125 km\t eller no, usikker på hvor mye trim det er, og hvor lenge den vi, holde.. :p

8819019[/snapback]

jeg skal nok gå for derbi da ja.. en DRD Racing SM, tar den om jeg ikke får tak i Limited`n.. :dribble::blush::(
Skrevet
Derbi kan trimmes mye iallefall. Derbi`en til en kompis går vel i 125 km\t eller no, usikker på hvor mye trim det er, og hvor lenge den vi, holde.. :p

8819019[/snapback]

 

 

Derbi kan trimmes mye iallefall. Derbi`en til en kompis går vel i 125 km\t eller no, usikker på hvor mye trim det er, og hvor lenge den vi, holde.. :p

8819019[/snapback]

jeg skal nok gå for derbi da ja.. en DRD Racing SM, tar den om jeg ikke får tak i Limited`n.. :dribble::blush::(

8824983[/snapback]

 

er jo egentlig ikke no vits å trimme så fært, ikke i norge hvertfall! er jo bare purk og maks 80km/t veier rundt omkring.

Skrevet

Speedometer på mopeder viser ofte feil i stor fart.

 

Speedo fart: 110

Ekte fart: 95

 

Man kan aldri stole på noe annet en evt GPS.

 

En uplombert derbi med 13_52 drev vil ca gjøre 80-85km/t avhengig av forhold.

 

En derbi med effektanlegg og samme dreving kan gjøre 90km/t.

 

Ingen mopeder som klarer 120 med effektanlegg.

 

Da må såfall den ha 10'drev forran og 10'drev bak :p Haha.

Skrevet
Speedometer på mopeder viser ofte feil i stor fart.

 

Speedo fart: 110

Ekte fart: 95

 

Man kan aldri stole på noe annet en evt GPS.

 

En uplombert derbi med 13_52 drev vil ca gjøre 80-85km/t avhengig av forhold.

 

En derbi med effektanlegg og samme dreving kan gjøre 90km/t.

 

Ingen mopeder som klarer 120 med effektanlegg.

 

Da må såfall den ha 10'drev forran og 10'drev bak :p Haha.

8874326[/snapback]

 

Ville ikke vært så påståelig hvis jeg var deg, bare et tips. Flere jeg kjenner har hatt mopedene sine i mellom 100-120 km/t bare med effektanlegg, større dyse og drev som avviker fra normalen.

Det er sant at speedometerene på mange mopeder/scootere viser feil jo fortere du kjører, men noen av de jeg kjenner inkl. meg har testet sykkelen i benk for effekt og med GPS og ved siden av bil for å se hastighet!

OBS! Har da ikke ligget i dragsuget på bilen, nei.

Skrevet (endret)

el Thore : Da lurer jeg; Når borringa på en orginal sylinder er 39,9mm, forgasser strl er 12-16mm, og effekten er 5-10hk, hvordan kan da en slik orginal motor dra til 120km/t, når en motor med 47,7mm borring, effekt på 15-25hk, forgasser strl på 20-28mm drar til den samme farten ?

 

Jeg har selv hatt flere mopeder, testa veldig mange mopeder av alle slag, ingen gjorde over 100 - uplombert og med effektpotte, dreva om eller ei.

Ikke på natta engang.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg lest om "kildekritikk", du kommer til å få god bruk for det engang :)

 

Jeg er HELT enig med Exo. Splitter ny Tzr feks med Leovince gjør 85 km/t på kvelden, Reiju MRX gjør 80-90 når den er dreva om med effektpotte og det samme gjør RS2.

Endret av JD_Scrubs
Skrevet
el Thore : Da lurer jeg; Når borringa på en orginal sylinder er 39,9mm, forgasser strl er 12-16mm, og effekten er 5-10hk, hvordan kan da en slik orginal motor dra til 120km/t, når en motor med 47,7mm borring, effekt på 15-25hk, forgasser strl på 20-28mm drar til den samme farten ?

 

Jeg har selv hatt flere mopeder, testa veldig mange mopeder av alle slag, ingen gjorde over 100 - uplombert og med effektpotte, dreva om eller ei.

Ikke på natta engang.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg lest om "kildekritikk", du kommer til å få god bruk for det engang :)

 

Jeg er HELT enig med Exo. Splitter ny Tzr feks med Leovince gjør 85 km/t på kvelden, Reiju MRX gjør 80-90 når den er dreva om med effektpotte og det samme gjør RS2.

8879705[/snapback]

 

Stemmer nok det. Man har ikke sjans. Da må man kjøre et sted det ikke er luftmotstand. Månen? Tror ikke det. Luftmotstand får man alltid og sånn er det bare. Man får ikke en 50ccm med effektanlegg oppi 120.

 

Den eneste måten måtte vært at drevinga var 50 foran og 10 bak. Forså og bli trekt av bil opp til 80 også begynne for egen maskin!

Skrevet
el Thore : Da lurer jeg; Når borringa på en orginal sylinder er 39,9mm, forgasser strl er 12-16mm, og effekten er 5-10hk, hvordan kan da en slik orginal motor dra til 120km/t, når en motor med 47,7mm borring, effekt på 15-25hk, forgasser strl på 20-28mm drar til den samme farten ?

 

Jeg har selv hatt flere mopeder, testa veldig mange mopeder av alle slag, ingen gjorde over 100 - uplombert og med effektpotte, dreva om eller ei.

Ikke på natta engang.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg lest om "kildekritikk", du kommer til å få god bruk for det engang :)

 

Jeg er HELT enig med Exo. Splitter ny Tzr feks med Leovince gjør 85 km/t på kvelden, Reiju MRX gjør 80-90 når den er dreva om med effektpotte og det samme gjør RS2.

8879705[/snapback]

Størrelsen kan faktisk variere fra motor til motor.

Min Aprilia ble målt i benk før effektanlegg med 1.5HK. Med effektanlegg påmontert målte den 11,5Hk.

Det er tydelig at du og jeg har hatt veldig forskjellige erfaringer med mopeder.

Trådstarter ville ha erfaringer og det jeg har kommet med over er min erfaring.

Skrevet

Du får ikke en moped med kun effektanlegg over 100 i ekte fart om du fortsatt skal ha noe som helst aks igjen. Greit nok at du klarer 120 på speedo, men da bruker du faen med 2 minutt opp til den farten, og det blir jo bare vekkastet.

Skrevet

exo : Selv om du setter en lav utveksling så vil ikke motoren klare å dra ut det.

Hvis mopeden din ble målt til 11,5HK ved hjula, kunne jeg tenkt meg å slenge på trimsylinder samt andre godsaker og målt :)

Skrevet
Nei, ingen gjør over 100 på sletta uplombert eller med effektanlegg, da skal det være jæævlig gode værforhold iallefall.

 

Yamaha Driter har Am6 maskin, av de nye modellene og går liksom som feks Reiju, nemlig 90km/t med eff.anlegg

8797818[/snapback]

en kompis får sin uplombert i 90 og yamaha er ikke drit.. heller drit bra :p min går 105 med effektanlegg å drev..

Skrevet (endret)
ja nå håper jeg dette blir en EVIIIG lang topic med gode svar med fin erfaring.. :blush:

 

jeg lurer herved nå som det er like før jeg går te butikkene og kjøper meg en moped..

hvilken moped går best både uplombert og med effektanlegg?

 

jeg har hørt at yamaha DT50X gjør 97 uplombert, og at RIEJU SMX PRO og de gjør over 100 uplombert. :hmm:

 

er det noen mopeder som går veldig bra med effektanlegg eller uplombert skulle jeg gjerne ha visst det, får akkuratt nå betyr design ingenting, mere den "ultimate" mopeden som går best og blir the last standing jeg kommer til og kjøpe :innocent:

 

takk..

8797372[/snapback]

 

Jeg har hatt min Aprilia RS50 2003 i 120 km/t med kun effektanlegg.

Før jeg byttet til effektanlegg var kun plomben i svanen fjernet og da gjorde den 100 km/t.

 

De fleste r-mopeder har samme motor (AM6)

8814642[/snapback]

HA HA! Bullshit. Vet om en Rx som ble målt med GPS til 140kmt, den hadde BLODTRIM. Bytta tenning +++ Fult TP kit. Aldri om din Am6 motor med effektanlegg gjør 120. Just forget it.

 

Gikk fra 1.5HK til 11.5hk? Unnskyld, men hva har du fått i deg? En AM6 motor med FP eksos ( altså uplombert orginal eksos ) er oppgitt fra fabrikk til 7hk på veiva, kanskje 4 på bakhjulet. MEner du helt seriøst at ved å dytte på et effektanlegg får du hele 7.5 hk mer effekt på bakhjulet?

Gå å les litt harde fakta, for det der er det dummeste jeg har hørt på lenge.

Endret av scoot

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...