Benbjo Skrevet 6. juni 2007 Skrevet 6. juni 2007 Kom opp i 3FY i dag. Greit nok egentlig, men jeg trenger tips fra folk som har vært oppe i faget før. jeg kan komme opp i en av tre følgende temaer og skal ha om temaet i 20 minutter. 1. Newtons lover og bevegelsesmengde 2. Astrofysikk og gravitasjon 3. Kvantefysikk og relativitetstoeri. Vi skal liksom ha et opplegg på 20 minutter slik at vi slipper for mange spørsmål fra sensor. Får muligens spørsmål fra lærer. Hvordan er det best å forberede seg på dette? Noen tips ellers?
morningstar665 Skrevet 6. juni 2007 Skrevet 6. juni 2007 (endret) Les så mye du kan og si alt du vet på eksamen. Jo færre spørsmål de trenger å stille, jo bedre. Start med de mest sentrale tingene i hvert emne, deretter gå dypere i stoffet. Kom også opp i 3FY muntlig da jeg gikk på VGS. Hadde god flyt gjennom hele eksaminasjonen. Fikk en 5. Endret 6. juni 2007 av morningstar665
Benbjo Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Skrevet 6. juni 2007 Så jeg skal bare lese boka? Ikke gjøre noen oppgaver?
kloffsk Skrevet 6. juni 2007 Skrevet 6. juni 2007 Vel, du får sikkert kastet en triviell oppgave på deg som du skal løse. Så du bør ha kontroll på regningen også. Spesielt bør du vite hvordan de ulike formlene utledes. Les teorien godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå