Gå til innhold

hvordan lage et bruteforce program?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nei. Når jeg skriver inne f. eks 12345 på riktig plass å lagrer fila, vil alle kombinasjoner med 12345 komme opp når jeg opner fila.

8789896[/snapback]

 

Alle kombinasjoner med 12345? Dvs, de samme tallene på andre posisjoner, som 54321, 53421 osv ?

Lenke til kommentar
litt OT, men som hva da?

8790413[/snapback]

 

Var mer ment til eksemplene som ble gitt. Finnes da hauger av programmer som finner passord i WinZip, som gjerne utnytter svakheter osv. Hvis en får tak i hash av passordet kan det slås opp i Rainbow Tables (koster _jævlig_ mye å kjøpe store Rainbow Tables :p, finnes vel små databaser gratis tilgjengelig på nett ). Dersom det er ditt passord har du ofte ihvertfall en idé om hvordan det er, så ren gjetting vil føre deg langt på vei. Brute Force bør vel uansett brukes som "last resort", siden det er tidkrevende som fy.

 

Edit:

sim traff spikeren på hodet som vanlig. På tide å lese mer til eksamen, sim?

Endret av jurg
Lenke til kommentar
litt OT, men som hva da?

8790413[/snapback]

 

Var mer ment til eksemplene som ble gitt. Finnes da hauger av programmer som finner passord i WinZip, som gjerne utnytter svakheter osv. Hvis en får tak i hash av passordet kan det slås opp i Rainbow Tables (koster _jævlig_ mye å kjøpe store Rainbow Tables :p, finnes vel små databaser gratis tilgjengelig på nett ). Dersom det er ditt passord har du ofte ihvertfall en idé om hvordan det er, så ren gjetting vil føre deg langt på vei. Brute Force bør vel uansett brukes som "last resort", siden det er tidkrevende som fy.

 

Edit:

sim traff spikeren på hodet som vanlig. På tide å lese mer til eksamen, sim?

8790459[/snapback]

 

hmm, okey, men hvor finner jeg disse små gratis databaser da? regner med at de er store filer? sliter med rar-fil som jeg har glemt passordet på...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Brute force er ikke bare for knekking av passord. Finnes mange problemer i det virkelige liv hvor en rå-kraft-algoritme er beste løsning. F.eks. (ikke) sortering!

 

array = ['bergnebb', 'dorado', 'vedrebuk', 'marlin', 'asp', 'rognkjeks', 'skrubb', 'abbor', 'brungylt']
print array

def sorted(array, order):
   last = array[order[0]]
   for e in [array[o] for o in order[1:]]:
       if last > e:
           return False
       last = e
   return True

def permutations(list):
   if len(list) <=1:
       yield list
   else:
       for perm in permutations(list[1:]):
           for i in range(len(perm)+1):
               yield perm[:i] + list[0:1] + perm[i:]

for order in permutations(range(len(array))):
   if sorted(array, order):
       break

print [array[o] for o in order]

Denne fine sorteringsalgoritmen sorterer i O(n!) :D

Endret av LessThanJake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...