Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

får ikke gitt gass


Anbefalte innlegg

Har et problem med min landrover freelander 1.8L 99mod.

Når jeg skal gi gass så vil den ikke gi gass. jo mer gass jeg gir jo mindre fart får jeg.. syns det er merkelig.plutselig er den bra noen meter igjen. virker som motoren blir "kvalt" liksom. og den kan også dø helt ut og stoppe. men går helt fint å starte den igjen. Har hatt dette problemet to ganger. ca 6 uker siden sist det skjedde. også skjedde det idag igjen. flaut er det og. hva kan dette være??

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det skjer hvis jeg kjører hjemmefra da, og la oss si til butikken f eks. så når jeg går ut igjen da etter kanskje 5 min så kan jeg komme et stykke og så begynner den og miste gnisten og da får jeg ikke gassa på noen sekunder. så går den litt frem over igjen å så skjer det samme igjen. kan det være at den får for lite bensin? men hvorfor det hvis man kan kjøre langt hvis man ikke stopper i 5 min liksom? helt merkelig det her ass

Lenke til kommentar

første gangen det skjedde hadde vi på kn filter. (skriver for typen min, har to biler se.) men vi trodde kanskje det var det som gjorde det. så da satte vi det på seaten min istedenfor. tror han har bytta luftfilter for ikke så lenge siden. så det mener jeg å huske er rimelig nytt. :hmm: kjedelig det her ass... nå er min bil hos brodern så vi har barr landroveren, men heldigvis skal vi få tilbake min i morra.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

etter som dette skjer ganske skjeldent og det ikke ellers er noen problemer så ville jeg egentli gått ut i fra at det er tenningsproblemer, at du har dårlige tennkabler, eller at når de blir varme så mjukner de seg og legger seg ned på topplokk dekselet, eller det er fuktig ut og du får et lite overslag som ressulterer i at motoren "rykker" på lavere turtall. skjønte ikke helt om du mente den stoppa når du ga mer gass eller om den bare ikke vil komme lenger opp på nåla? om du gasser og turtallet synker så er det heller mer at du får ikke bensin inn i systemet, men det vil jeg si er rart for bensinen problemer kommer ikke å går over i lange perioder. men sjekk tennkablene, plugger, fordelerlokk, rotor og kjøp insprøytningsrens eller hva som skal brukes på din bil.

Endret av audi137
Lenke til kommentar

Freelander har mye motorproblemer. Har det vært bytta motor eller har den vært overhalt før? hvor langt har den gått?

 

uten om det så har jeg bytta en del lambda sonder og coiler på disse før. de kan gi lingnede symptomer. Prøv og få lest ut feilkoder og kryss fingra for at det ligger noen der. Periodiske freelander problemer kan være et mareritt og dyrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...