Gå til innhold

Programprioritering til windows


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en rimelig kraftig stasjonær pc som 256 RAM grafikk og 2 GB minne som kjører et tegneprogram alt for sakte. Det tar en evighet å starte opp og selve bruker henger og hakker.

 

Jeg har tittet inne i oppgavebehandlingen og jeg har nok minne og prosessorkraft. Har testet å sette opp størrelsen på sidevekslingsfilen, defragmentert harddisken og stilt inn de visuelle innstillingene til best ytelse men ingenting hjelper.

 

Er det noen som har noen tips? Kanskje det går ann å få windows til å prioritere et spesielt program?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en rimelig kraftig stasjonær pc som 256 RAM grafikk og 2 GB minne som kjører et tegneprogram alt for sakte. Det tar en evighet å starte opp og selve bruker henger og hakker.

8778310[/snapback]

Hvilket tegneprogram? Paint som følger med windows? I så fall kan jeg berolige deg med at det ikke er noe galt med maskinen din. MS Paint som følger med windows er ikke akkurat et program som MS har tatt seg god tid til å forbedre gjennom tiden. Forøvrig nesten identisk med den versjonen som fulgte med windows 95 en gang i tiden.

 

Så hvis du holder på med bare litt store bildefiler i Paint (f.ex bilder tatt fra vanlig digitalkamera), så vil programmet oppføre seg ufattelig tregt. Bruk heller et bedre bildeprogram som f.ex Gimp.

Lenke til kommentar

Hei

 

Takk for svar, men det er nok ikke paint. Det er Archicad som jeg bruker til å lage 3D tegninger med. Nå har jeg også puttet inn mer RAM inn i maskinen min, men den går like forbasket treg enda når jeg skal bruker denne applikasjonen.

 

Har søkt litt på nettet og funnet ut at flere syntes programmet starter sakte, men ingen har så store problemer med selve bruken...

 

RAM, CPU og alt annet på maskinen virker helt ok. Windows plager livet av meg om dagen... :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...