Gå til innhold

Steng denne tråden..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bør vurdere sterkt en større skjerm, 17" er ganske "smått" nå til dags, ta deg en tur til elkjøp e.l. og se på de forskjellige størrelsene ved siden av hverandre for å få litt sammenlignings grunnlag.

 

Du trenger mest sansynnligvis ikke separat lydkort, da de integrerte gir helt grei lyd med mindre du "lever" for lyd og skal koble pcen til et stort anlegg.

Lenke til kommentar

Servertower er fryktelig svært. Dersom du ikke har tenkt å installere vannkjøling eller en hel masse harddisker så vil jeg anbefale et noe mindre kabinett.

 

EDIT: Forøvrig tror jeg ikke det er noe some helst poeng å velge Xeon. Core2 er omtrent så bra some det blir, du kan selvsagt gå for en quadcore core2, men jeg er usikker på hvor mye poeng det egentlig er.

Endret av wizzcat
Lenke til kommentar

27' LCD TV eller 27' skjerm (med 1920X1280) ?

 

Ellers ser oppsettet ditt bra ut. Total overkill med strømforsyninga, men det ødelegger ingenting.

 

edit: med tilsammen 6 disker, kan det være greit med kraftig PSU.

Endret av Filla
Lenke til kommentar
Om du bare skal ha en 17' skjerm med 1280X1024 oppløsning, trenger du ikke 640 MB utgaven av 8800 GTS, da er 340 MER enn nok.

8776822[/snapback]

 

Det er det dummeste jeg har hørt..

Ville heller anbefalt trådstarter et GTX kort, og ikke GTS kort..

 

En PC til 20'000 som skal spilles på, burde da klare å dra samtlige spill som er ute da PC-en kjøpes.. Med et 8800GTS 640MB så kan den nemlig ikke det.. Og hvert fall ikke med 320MB utgaven..

 

Har selv 8800GTS 640MB.. Og Colin McRae DiRT er ikke spillbart på max grafikk..

 

Et annet spørsmål er jo.. Hvilket operativsystem skal du kjøre?

Et 32bit (x86) system kan nemlig ikke benytte seg av 4GiB med RAM..

Så hvis mindre du ikke skal kjøre Windows XP Professional x64 Edition eller Windows Vista 64bit.. Så er det meningsløst..

Lenke til kommentar
Du trenger mest sansynnligvis ikke separat lydkort, da de integrerte gir helt grei lyd med mindre du "lever" for lyd og skal koble pcen til et stort anlegg.

8776803[/snapback]

 

Sant nok.. Men et slik kort gir deg jo EAX muligheter i spill osv..

Samt det sitter 64MB med minne på det? Gjør det ikke?

 

Jeg selv velger også alltid et separat lydkort, noe som jeg syntes i relativt mye bedre lyd i spilling..

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet kan selv ikke win 64bit nyttigjøre seg godt av 4gb ram. Nesten alle adresser mellom 3 og 4 gb er opptatt, for eksempel til å addressere minnekort-minne ditt! 640mb GFX-minne spiser tilsvarende av minne-adressene mellom 3 og 4 gb.

 

Mulig du kan finne noe snikete software for å gjøre om adresseringen, men det blir sikkert ikke plankekjøring.

 

Kjøper du ny vista 64 med 8gb ram, får du heller ikke alt synlig for windows. Kanskje like over 7gb. Hullet mellom 3 og 4gb vil fortsatt være der. Akkurat som hullet mellom 640K og 1024K er der fra gamle dager....

 

 

Jeg ville nøyd meg med 3GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...