Gå til innhold

Kan man få 100 fps med 60 hz ?


Anbefalte innlegg

Vet et er en veldig lignende tråd men der er det snakk i skjerkort osv så ikke whine. Jeg

lurer bare på generelt om man kan ha 100 fps med 60 hz ? å uansett om det står 99 fps er det 99 fps ? eller går ikke skjermen over 60 da.. mvh martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet et er en veldig lignende tråd men der er det snakk i skjerkort osv så ikke whine. Jeg 

lurer bare på generelt om man kan ha 100 fps med 60 hz ? å uansett om det står 99 fps er det 99 fps ? eller går ikke skjermen over 60 da.. mvh martin

8773518[/snapback]

Hertzen skal vil ikke bety noe. Den ligger ikke konstant på 100 fps men skifter mellom 99 og 100.

Lenke til kommentar

Hvordan kan det ikke ha noe å si ? det betyr jo på en måte det samme. Jeg har en 60 hz drittskjerm å hvis jeg tar fps_max 101 så bytter den fra alt mellom 40 til 100

Er utrulig irriterende å spille når det er sånn.. vil at de skal kjøre helt glatt

Lenke til kommentar

Så lenge FPSen ikke er låst til Hz'en så kan du i teorien få så mange som du vil. (er bare 1.6 som har en begrensning på 100FPS)

 

Hvordan kan det ikke ha noe å si ? det betyr jo på en måte det samme. Jeg har en 60 hz drittskjerm å hvis jeg tar fps_max 101 så bytter den fra alt mellom 40 til 100

Er utrulig irriterende å spille når det er sånn.. vil at de skal kjøre helt glatt

?

Hvis FPS'en er ustabil (hopper fra f. eks 40 til 100FPS) så er det jo bare fordi du har for dårlig PC... Eller var det ikke det du mente?

Endret av andrull
Lenke til kommentar

jojo pcn min stinker men har godt nåkk hw tell 1.6. Jeg har 100 fps stort sett, men den holder seg aldri der. er ikke snakk om drop i smoke eller noe..den er så ustabil hele tiden. store maps som cbble og inferno er et hellvette ¨å spille

Lenke til kommentar
jojo pcn min stinker men har godt nåkk hw tell 1.6. Jeg har 100 fps stort sett, men den holder seg aldri der. er ikke snakk om drop i smoke eller noe..den er så ustabil hele tiden. store maps som cbble og inferno er et hellvette ¨å spille

8773608[/snapback]

Har vært borti ganske mange skjermkort og de fleste takler ikke smoken i CS. dvs at du vil få fps drop. Tror ikke det går/ er meninga at du skal ha 100 fps konstant, den skal variere..

Lenke til kommentar
jojo pcn min stinker men har godt nåkk hw tell 1.6. Jeg har 100 fps stort sett, men den holder seg aldri der. er ikke snakk om drop i smoke eller noe..den er så ustabil hele tiden. store maps som cbble og inferno er et hellvette ¨å spille

8773608[/snapback]

Har vært borti ganske mange skjermkort og de fleste takler ikke smoken i CS. dvs at du vil få fps drop. Tror ikke det går/ er meninga at du skal ha 100 fps konstant, den skal variere..

8773739[/snapback]

Hehe, joda det er nok ingen ren sperre. Det er rett og slett på grunn av for dårlig PC og dårlig koding. (selv om du kanskje ikke har 100% sabil FPS på en high-end PC, så er det rett og slett fordi kodingen ikke tar bruk av den nyere teknologien)

Kodingen er rett og slett for dårlig for å få så stabil FPS.

 

Dog er det sikkert noen som spiller i toppen som vet om hvordan de kan forandre på saker å ting slik at FPSen blir mer stabil... :whistle:

Lenke til kommentar

njoa..Stjal skjermen til mamma's stasjonære pc med 85 hz å skrev -freq 85 i launch options + fps_max 85 mens vsync er på. Går like glatt som 100 fps, eneste var at sensen ble annerledes, men får bare øve den inn = ) takk for hjelp ppl

Lenke til kommentar
njoa..Stjal skjermen til mamma's stasjonære pc med 85 hz å skrev -freq 85 i launch options + fps_max 85 mens vsync er på. Går like glatt som 100 fps, eneste var at sensen ble annerledes, men får bare øve den inn = ) takk for hjelp ppl

8775105[/snapback]

:thumbup: Da begynner du å komme deg nærmere sannheten. (at du ikke trenger 100FPS for å kunne spille optimalt) :yes:

Med V-sync på så slipper du også tearing. :)

(som får bildet til å se ut som om at det ikke henger helt sammen)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...