Gå til innhold

Femundsmarka Juni 07


Anbefalte innlegg

Jeg og en kamerat har planlagt å ta oss en uke i Femundsmarka for første gang om ca en ukes tid. Vi har tenkt å kjøre til Synnervika fra Ålesund og deretter ta Fæmund 2 til Røavassdraget. Vi har ikke bestemt oss helt enda om vi skal leie oss en kano eller om vi tar turen til fots.

 

Finnes det forresten flere kanoutleier enn Femund Kanoe Camp, for eksempel i Synnervika? Hvordan er det egentlig å komme seg frem med kano opp til Roasten og kanskje opp mot Revsjøen? Vi har sett litt på ruten som Lars Monsen tok og tenkte egentlig å prøve å kjøre noen lunde samme stilen.

 

Jeg håper å få noen innspill på dette, og gjerne praktiske tips som kommer godt med på vår fisketur. Hvordan er fisket på denne tiden?

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finnes det forresten flere kanoutleier enn Femund Kanoe Camp, for eksempel i Synnervika

 

Ja både i røros( håneset camping ) og langen gård som ligger i synnervika.

 

Hvordan er det egentlig å komme seg frem med kano opp til Roasten og kanskje opp mot Revsjøen?

 

Et eneste langt stryk opp til nedre roasten, må regne med å bære alt utstyr opp til roasten, ellers er det fint innover.

 

Hvordan er fisket på denne tiden?

 

Akkurat nå er det litt mye vann her på røros men i løpet av en ukes tid tenker jeg det meste skal løsne.

Et lite tips nå for tiden er å bunnmeite i utløpet av røa, da det står STOR harr der akkurat nå.

Lenke til kommentar

Takker for svar!

 

Kanskje best å ta turen til fots da for denne gang, siden det er bare snakk om en liten uke, eller 5 netter.

 

Takker for tipset om bunnmeite, det er notert!

 

Myggen får vi bare tåle. Så lenget været og fisket er bra kan man ikke klage.

 

Hvor mange sluker klarer man å slite bort på en sånn tur forresten, for å spørre litt dumt!?

 

Hva er best å fiske med? Sluk, flue eller mark?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei! tok en ukes tur på femunden i fjor, med en kano og en kajak, jag, faren min og brosjan. Vår tur var mer av den rolige sorten, og vi hadde korte dagsetapper. Vi startet i synnervika og padlet ut rundt den første odden og satte kursen nordover, mot røros så å si. På denne turen lå vi to netter i lavvu, og resten i fløtmannshus. Hvis dere tar den turen nedover mot feragen (husker ikke alle stedsnavn) kan dere jo for eksempel ta et par snarveier i tømmerrennene som nylig er restaurert?

Lenke til kommentar
Jeg og en kamerat har planlagt å ta oss en uke i Femundsmarka for første gang om ca en ukes tid. Vi har tenkt å kjøre til Synnervika fra Ålesund og deretter ta Fæmund 2 til Røavassdraget. Vi har ikke bestemt oss helt enda om vi skal leie oss en kano eller om vi tar turen til fots.

 

Finnes det forresten flere kanoutleier enn Femund Kanoe Camp, for eksempel i Synnervika? Hvordan er det egentlig å komme seg frem med kano opp til Roasten og kanskje opp mot Revsjøen? Vi har sett litt på ruten som Lars Monsen tok og tenkte egentlig å prøve å kjøre noen lunde samme stilen.

 

Jeg håper å få noen innspill på dette, og gjerne praktiske tips som kommer godt med på vår fisketur. Hvordan er fisket på denne tiden?

 

Takker for alle svar

8768191[/snapback]

 

Hvordan gikk turen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...