834HF42F242 Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 Jeg er ikke fornøyd med dette oppsettet. Kreative forslag er hjertelig velkomne...
Vindstille Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 (endret) Vel, en ting som går igjen i designene dine og som også er et problem her er at det er lite rom og at man fort føler det blir veldig mye info på en gang. Ganske mye større marger/paddinger tror jeg hadde gjort designet mye bedre. En annen ting er at det fort blir uoversiktlig når "sporlisten" bare er en stor blokk med tekst, og ikke en liste. Men uansett hvordan du velger hvordan den skal se ut skal den uansett markeres opp som en liste i html (ol/li). Endret 2. juni 2007 av JonT
eigan Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 "Stjernene" Samme bakgrunn på bakgrunnen til stjerne og den som brukes til boksene hadde kanskje gjort seg.. Ser ut som dårlig PS jobbet... Sporlistene Du burde absolutt ha ny sang på hver linje... Gjør som JonT sier.. Kommentar-delen Boksene hvor kommentarene står i, er veldig trangt. Og hvorfor har du ikke brukt plassen på høyre siden? Kanskje gjøre den bredere.. Teit at det står rediger på hver kommentar. Er det noe som heter Stats Syntes hele boksen hvor det står om CDen er veldig rotete. Bilde, link til originalstørrelse og kjøp hos CDON er veldig tett på hverandre Menyen på venstre side er veldig rotete. Kanksje skille deler som søk, Om oss og kontakt litt lengre vekk fra de andre linkene.. Lykke til videre
834HF42F242 Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Skrevet 3. juni 2007 Takker så meget for alle de gode tipsene. Har fulgt de fleste rådene, og synes det ser betraktelig bedre ut. Nå gjenstår det bare å redigere et par hundre omtaler hvor sporlisten inneholder nummerering Derfor jeg har drøyet med <ol> hehehe
Matsemann Skrevet 3. juni 2007 Skrevet 3. juni 2007 Du gjør det mye lettere for deg om du har sporliste i en databasetabell, og printer ut derifra. Da kan scriptet legge til <ol> automagisk. HighwayStar, 03 juli 2006 5 kommentarer går over sporlisten i Fx.
834HF42F242 Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Skrevet 3. juni 2007 Du har ikke oppdatert css. Sporlisten ligger under detalj-boksen. Jepp, lagrer sporlisten i en databasetabell. Men dem er lagret som "01 Sang (tid) [linjeskift] 02 Sang (tid) [linjeskift]". Når noen nå legger inn en omtale, byttes [linjeskift] ut med </li><li>, og variabelen som henter ut sporlisten er slik: <ol><li>[hent sporliste]</li></ol>
eigan Skrevet 3. juni 2007 Skrevet 3. juni 2007 Syntes det ser mye bedre ut nå ja Jeg ville kanskje gjort noe mer med tingene utenfor artikelen også. Som Menyen, som jeg sa om i det andre innlegget. Hva kommer etter menyen? Radio k.a.o.s. ? Kanskje ha en tittel til hva det er. Og sidenavigeringen: .:Musikksmaken » Album » Viser omtalen Er egentlig litt uoversikterlig. Skulle kanskje vært .:Musikksmaken » Album » Master of Puppets (1986)
Matsemann Skrevet 3. juni 2007 Skrevet 3. juni 2007 Du har ikke oppdatert css. Sporlisten ligger under detalj-boksen.Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jepp, lagrer sporlisten i en databasetabell. Men dem er lagret som "01 Sang (tid) [linjeskift] 02 Sang (tid) [linjeskift]". Når noen nå legger inn en omtale, byttes [linjeskift] ut med </li><li>, og variabelen som henter ut sporlisten er slik: <ol><li>[hent sporliste]</li></ol> 8771151[/snapback] Ja, ser det nå. Ble mye bedre. Er litt lite kontraster på brukernes omtaler, synes jeg.
Lovskogen Skrevet 3. juni 2007 Skrevet 3. juni 2007 Mitt utkast: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor musikksmaken_case.zip
xD^^ Skrevet 3. juni 2007 Skrevet 3. juni 2007 (endret) Er egentlig litt uoversikterlig. Skulle kanskje vært .:Musikksmaken » Album » Master of Puppets (1986) Kan vel like så godt gjøre slik: Musikksmaken » Album » Master of Puppets (1986). Altså, fjerne ".:". Endret 3. juni 2007 av NorthGarden
Lovskogen Skrevet 3. juni 2007 Skrevet 3. juni 2007 ".:"er ikke så pent nei, bedre med det rene forslaget til NorthGarden
834HF42F242 Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Skrevet 3. juni 2007 (endret) Hvilken font har du brukt der, Lovskogen? Edit: Får kutte .: ser jeg Må lage en include-fil der. Nå står det .: i selve filene, noen hundre stykk. Angående "Musikksmaken » Album » Master of Puppets (1986)", så har jeg unngått det fordi tittelen på albumet blir gjentatt i overskriften. I mangel av bedre idé står det "viser omtalen". Kanskje bytte ut til "Omtale" heller... Endret 3. juni 2007 av neitakk
Lovskogen Skrevet 3. juni 2007 Skrevet 3. juni 2007 Arial all over. For litt ekstra eyecandy kan du jo bruke en passende grotesk skrift via sIFR.
834HF42F242 Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Skrevet 3. juni 2007 (endret) Den blå kanten på bunnen av detalj-boksen, det kan vel ikke gjøres med css uten bruk av grafikk? Endret 3. juni 2007 av neitakk
Lovskogen Skrevet 3. juni 2007 Skrevet 3. juni 2007 Seff, seff. Har tenkt fra et purt CSS-perspektiv: #boks{ border:1px solid #dceaef; border-bottom:2px solid #548292;}
834HF42F242 Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Skrevet 3. juni 2007 Jøss, det der visste jeg ikke at var mulig... Er det stuerent? Takker for inspirasjon. Tatt i bruk nesten alle ideene dine...
Lovskogen Skrevet 3. juni 2007 Skrevet 3. juni 2007 (endret) Yes, funker det - og rent som mitt eget sinn. Ikke noe problem, du har jo endel godt innhold, skulle bare mangle at det ikke presanteres godt òg. Ser du har implementert det nå, kjapt! Endret 3. juni 2007 av Lovskogen
Left Blank Skrevet 3. juni 2007 Skrevet 3. juni 2007 En ting jeg ville gjort na tidlig i prosjektet er a kategorisere album etter artist navn, sjanger, utgivelsesar, label, og til og med gruppe medlemmer om det er mulig, i en mysql database. Hvis du gjor dette far du mye mer frihet til a manipulere dataen om album senere, og mye fleksibilitet til a kategorisere og lage indexer. Jeg ville ogsa laget en 'anmeldelser' link, ha en sub meny med 'artist' 'album' 'ar' 'sjanger', og en avansert s0k hvor man kan s0ke etter disse feltene og f eks finne alle anmeldelser av plater fra 1970 f eks. Dette kan bli en knall side om dere l0ser litt opp med mysql og nifty php scripts imo.
834HF42F242 Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Skrevet 3. juni 2007 Det er mye jeg skulle ha gjort, men tiden strekker ikke til. Kunne tenkt meg å bygge opp alt fra bunnen av i PHP og med mysql. Men har ikke kunnskap eller tid nok til å klare det alene. Så da går det i asp og mssql, hvor det baller på seg litt etter litt. Morsomt å se hvordan det så ut i starten Per i dag knyttes omtalene opp til 'Artist', og alle omtaler av en gitt artist er å finne under den respektive artist-siden. Har brukt mye tid på opplegget som ingen andre ser, med administrasjon og input-paneler. Nå skal det brukes mer tid på layout og design. Takker for all hjelp så langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå