Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gave til henne ? Trenger hjelp :)


Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til en gave til dama. Vi har vært sammen i snart 3 år så har brukt opp mange forslag :)

 

Har noen en orginal ide jeg kan spinne videre på ?? Har tenkt litt på og kjøpe klær (Er ikke akkurat stor handlefan :D ) og vet hun hadde satt pris på det, men trenger litt tips til en romantisk setting.

 

sitter helt uten noen ide (og det er faktisk uvanlig) på hva jeg skal finne på

 

noen som har noen forslag ?

 

Det skal ikke være kinky/corny men heller litt søtt koselig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som vanlig stemmer jeg for middag på et passende fint sted, men gaver er noe personlig, og det er ikke helt sikkert det er noe for deg/dere.

Hva vet vi egentlig ?

8760547[/snapback]

Den er sannsynligvis ikke dum!

 

offt: Jeg har kinodate i morgen og tenker kanskje å ta henne med på restaurant etterpå. I den forbindelse lurer jeg på om det er dumt å i det hele tatt foreslå indisk, eller om det er for "vågalt". (i den forbindelse har jeg forøvrig enda et spørsmål)

Lenke til kommentar

Hmm...her spørs det litt hvor mye penger du har tenkt til å bruke. Men jeg slenger likevel inn litt ymse forslag jeg som jente ihvertfall ville blitt glad for.

 

-Smykker. Uansett hvor lenge man har vært sammen er det alltid koselig å få smykker. Velg noe enkelt og klassisk, uten farger eller sånt. Da er det større sjanse for at hun liker det.

-Spa-dag. Veldig avhengig av hvor mye du skal bruke. Men det finnes flere fine spa rundt omkring, hvor man kan kjøpe en slags "pakke." Det kan bestå av litt forskjellig, men som oftest får man ettpar-tre behandlinger(f.eks massasje,manikyr,ansiktsbehandling)en lunch eller liknende, samt fri benyttelse av basseng, boblebad, badstue o.l.

-Vesker. Hvis du vet om et merke hun liker spesielt godt, eller noe hun har sett på. Bør være heeeelt sikker på at det er hennes stil.

-Hvis hun er "den typen": Når det gjelder alt av tilbehør(vesker, skjerf, lommebøker...), hvis hun er glad i kvalitetsprodukter og designvarer finnes det noen klassiske som man nesten ikke kan ta feil av.(Dette krever selvfølgelig at man har råd til denslags. Har man ikke det bør man finne på noe annet.)Guess(...skjerf i prisklasse 2-600kr, lommebøker ca 5-800kr, vesker fra 800kr og oppover)Burberry(endel dyrere)Louis Vuitton(veldig mye dyrere)er relativt klassiske merker hvor det er lett å finne varer som faller i smak hos denne. Selvfølgelig avhengig av at jenta er "den typen"...Absolutt ikke alle som liker slikt heller.

 

Bare ettpar tips til gutta:

-Prøv å la være å kjøpe klær,(se "vesker" over...) med mindre du vet om et plagg hun helt sikkert ønsker seg, OG du vet størrelsen. Jenter er sære på sånt, og selv om man tror man kjenner smaken hennes, er sjansen veldig stor for at hun faktisk ikke liker det. Har selv fått både klær og vesker av folk jeg har kjent i mange mange år, og som jeg trodde kjente stilen min. Gavene har jeg gitt bort eller de har blitt liggende i skapet. Jeg syns faktisk det er flaut å bytte gaver man har fått av noen nære venner/en kjæreste, og dermed innrømme at de tok feil og at man ikke likte gaven.

Veldig mye som kan gå galt med klær...farge, fasong, stil, størrelse. Tro meg, selv om dere kjenner personen godt kan man bomme stygt her. Best å la være.

-Akkurat det samme gjelder for undertøy. Selv om man kjenner jenta er det ikke sikkert du klarer å plukke ut akkuat det hun liker. Kjipt om hun virkelig syns det er dritstygt, men "må" gå med det bare fordi hun fikk det fra deg. Hvis du absolutt MÅ kjøpe undertøy er det lurt å gå for noe klassisk og enkelt hvis du vil være på den sikre siden. Evt gå etter kjente merker. Her kan også størrelse bli veldig feil, så gjør litt research på forhånd.

 

Ellers er det tanken bak som teller aller mest, ikke prisen. Vis at du bryr deg, at du virkelig har "jobbet litt" og tenkt deg om to ganger før du fant gave til henne.

 

Ble egentlig mest generelle råd her...Er egentlig bare ment som tips fra en som har fått kjipe gaver før.(Har absolutt fått fine gaver også.Hehe)Ikke la dere skremme av merkenavn og slikt. Dette er ikke viktig, var bare ment som et tips til de som har pengene og absolutt vil gå for noe sånt som klær eller vesker.

 

S

Lenke til kommentar

Ååå...kom på noe.

 

Konsertbilletter. Forhåpentligvis kjenner man musikksmaken og vet sikkert om både favorittartister og favorittband. Hva med å sjekke om noen av de skal ha konsert de nærmeste månedene? Kjøp to billetter. En til deg og en til henne. Så kan dere gjøre noe sammen.

 

En ekstraidé til den: kjøp f.eks nyeste albumet til artisten/bandet(evt et gammelt album du vet hun ikke har)og legg billettene inni.

Denne gaven har jeg selv fått en gang, og ble kjempeglad! Men man må vel nevne at hun må åpne coveret da. Evt skrive i kortet at cden "må settes på med en gang" eller noe sånt.

 

S

Lenke til kommentar
Parfyme eller noe smykker hun kanskje ville likt?

Bare å gå på badet å se hva slags parfyme hun evt. har  :)

8761133[/snapback]

 

Jepp. Men her gjelder samme regel som med klær og sånt: lurest å kjøpe en som hun har fra før(som kanskje er tom/snart tom)eller en du vet hun liker. Har også fått parfymer jeg syns luktet helt jævlig(selv om det var en kjent gucci-parfyme)faktisk av mamma bl.annet. Og hun av alle mennesker burde jo vite. Men så feil kan man ta.

Lenke til kommentar
Parfyme eller noe smykker hun kanskje ville likt?

Bare å gå på badet å se hva slags parfyme hun evt. har  :)

8761133[/snapback]

 

Jepp. Men her gjelder samme regel som med klær og sånt: lurest å kjøpe en som hun har fra før(som kanskje er tom/snart tom)eller en du vet hun liker. Har også fått parfymer jeg syns luktet helt jævlig(selv om det var en kjent gucci-parfyme)faktisk av mamma bl.annet. Og hun av alle mennesker burde jo vite. Men så feil kan man ta.

8761194[/snapback]

 

Som Sessan sier: Du burde nok sjekke hva hun har / kanskje går tom for, før du skal evt. kjøpe parfyme :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...