Gå til innhold

Oppgradering av skjermkort til 2 år gammel pc


dup

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg sitter på en ca to år gammel pc, og vurderer nå om jeg skal oppgradere til nytt skjermkort i sommer.

 

Systemet mitt:

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939

Tagan Strømforsyning ATX 420W Black

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB *2

Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3

Abit AN8 Ultra, nForce4 Ultra,Socket-939

Cooler Master Cavalier 3 Kabinett

 

Jeg gidder ikke å betale skjorta for et nytt kort. Får jeg f.eks en grei oppgradering for +- 1000kr, eller må jeg ut med mer? Er det i det hele tatt vits å bytte ut mitt x800xl nå, eller burde jeg bare bruke dette til jeg bygger ny pc (om et par år...)? Vet liksom ikke helt hva jeg kan putte av skjermkort på det systemet jeg har nå...så det hadde vært fint med noen tips! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PCI-e

8758604[/snapback]

 

Til den prisen ville jeg funnet noe ala X1950Pro, eller X1950Xt hvis du har råd.

 

Er sikkert en del som vil si 8600GT eller lignende, siden det har hardwarestøtte for DX10, men sannheten er at de fleste DX10 spill vil kreve for mye for de skjermkortene til at du vil få utbytte. Derfor ville jeg kjøpt et av de to ATi kortene (selv om jeg er litt Nvidia-fan) for da får du mest for pengene i din prisklasse.

Lenke til kommentar

Et X1950Pro kort ser ikke så dumt ut nei. Det er ikke overkill for maskina mi? Vil jeg merke stor forskjell i forhold til x800xl?

 

Hvor "langt opp" kan jeg egentlig gå med tanke på resten av hw jeg har fra før? Altså, ville jeg f.eks i det hele tatt fått noe utbytte av et 8800 - kort? Ta også med psu`en jeg har i betraktningen..

Lenke til kommentar

Ja, du vil nesten alltid få utbytte av raskere kort. Om ikke annet kan du skru opp AA og AF.

 

Men 1 CPU-kjerne vil ikke holde så veldig mye lenger i nye spill. F.eks. vil Alan Wake kreve 2 kjerner. Jeg tror heller ikke Crysis vil gå så bra med CPUen din.

 

Så du kan gjerne kjøpe nytt kort. Men ikke tro at du vil kunne spille alle nye spill i et par år framover.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...