Gå til innhold

Bilde av en elv+dal (Oppdatert)


Anbefalte innlegg

Bildet er tatt i Sirdalen i Vest-Agder. Bildet orginalt er veldig mørkt, derfor har jeg gjort det lysere og økt litt på saturation i photoshop.

 

Ønsker gjerne konstruktiv kritikk. Obs!! Jeg er nybegynner...

 

Lukketid = 6 sek f/2,7

 

 

post-84402-1180690853_thumb.jpg

 

 

 

Edit: Slenger inn et til bilde fra Sirdal:

 

post-84402-1180832431_thumb.jpg

Endret av Thogn83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilde nr 1: Litt for ensartede farger med bare berg i bakgrunnen. Du har fotografert fra siden og det er mulig du ikke kunne gjøre annerledes, men jeg syns i hvertfall at slike elvebilder gjør seg best når man klarer å fotografere forfra hvis du skjønner hva jeg mener ( dvs fotografere mot strømmen og ikke vinkelrett på den).

 

Bilde nr 2: Et ok bilde. Grei komposisjon. Men bildet mangler kontrast og litt fart i fargene.

Lenke til kommentar

Først litt off.topic:)

Er bildene tatt fra elven mellom Sirdal og Tonstad? Vis du bor der oppe, eller er der en annen gang, ta et bilde av Dorgefossen med lang lukkertid<3

 

On-topic:

synes generelt bildene ble bittelitt uskarpe, hadde du autofokus eller manuelfokus?

Lenke til kommentar
Først litt off.topic:)

Er bildene tatt fra elven mellom Sirdal og Tonstad? Vis du bor der oppe, eller er der en annen gang, ta et bilde av Dorgefossen med lang lukkertid<3

 

On-topic:

synes generelt bildene ble bittelitt uskarpe, hadde du autofokus eller manuelfokus?

8774211[/snapback]

 

Jepp det stemmer det, bildene der tatt på rett ved Lunde i Sirdalen. Jeg bor ikke der oppe, men min mor har hytte på Lunde. Skal se om jeg finner den Dorgefossen en gang jeg er i Sirdalen :D

 

Begge bildene er tatt med autofokus. Er vel litt vanskelig å bruke manuel fokus når du tar en landskapsbilde? Jeg bruker kun manuel fokus når jeg skal fokusere på en enkelt ting, litt vanskelig når du ikke har noe bestemt å fokusere på.....

Lenke til kommentar

Det er så mye å kunne fokusere på i et landskaps bilde, så autofokusen blir forvirra.

Men kansje når du tar bilde av en elv, å ha manuel fokus å fokusere på elven og berget og få det frem. Nå er ikke jeg en prof fotograf, men dette er noe jeg tror ville vært det beste(?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...