Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Vi som har 3MX på mandag!


Anbefalte innlegg

Morn, står til?

 

Hvordan øver dere til eksamen? Personlig så sitter jeg og gjennomgår alle slags integral/derivasjonsoppgaver og skriver dem ned i boka. Alltid greit å ha eksempel på vanskelige oppgaver. Det samme gjelder plan/sannsynlighet/rekker osv, bare å få med oppgaver fra tidligere eksamener, siden de ofte gjentar seg år etter år.

 

Har nå gått tom for heldagsprøver, og lurer på hva mer jeg kan gjøre. Trenger stort sett flere heldagsprøver, er det noe sted for dem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Går utifra at du er tom fordi du har brukt alle på www.udir.no eller?

8745631[/snapback]

 

Nei, fikk 3-4 sist fredag. Skal på skolen igjen i morra og hente mer, tror jeg. Må få gjort noe vettig de siste dagene, men vet ikke hva :hmm:

 

Da jeg koste meg med 3MX i fjor, fant jeg en viss nytte i å løse kontrolloppgavene til Sinus-boka.

8750316[/snapback]

 

Ah takk, ser ut til at det er masse forskjellige oppgaver der.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

En ting.

Da jeg var oppe i 2mx eksamen i fjor fikk vi utdelt et hefte med noe matte som ikke var en del av pensum.

Det var noen forholdsvis greie oppgaver som var knyttet opp til sannsynelighet og lotto...

Fikk så en oppgave om dette på eksamen som derfor gikk temmelig greit.

 

Er det slik i 3mx også? Jeg skal ha eksamen på mandag, og har ikke fått utdelt noe liknende, er det noen som har rota?

Håper på kjapt svar så jeg kan ha muligheten til å eventuelt oppdrive dette heftet.

Lenke til kommentar
Dra ned på Norli og kjøp eksamenshefte. Kjempefin bok for bare 120kr elns. Det er oppgaver fra tidligere eksamener i den, med fasit. Dessuten står læreplanen for hvert kapittel fint oppdelt.

8754897[/snapback]

Vet ikke helt om det var min post du siktet til..

 

Å kjøpe et slikt eksamenshefte er sikkert ikke dumt, men det jeg tenkte på var oppgaver som var bestemt til den eksamenen vi får på mandag (altså et slags ressurshefte)...

 

Edit: var en tur innom skolen og det viser seg at ordningen med de forberedelsesoppgavene kun var gjeldende i 2mx og derfor ikke i 3mx.

Endret av Framerate
Lenke til kommentar

Har funnet en feil i formelheftet mitt. Det gjelder a og b som brukes når man skal regne med harmoniskesvinginger. I formelheftet er a og b byttet om i forhold til hvordan det egentlig skal være. Dette betyr at amplituden blir feil hvis du regner med formelen som står i heftet. Noen andre som kan bekrefte denne feilen?

Lenke til kommentar
Har funnet en feil i formelheftet mitt. Det gjelder a og b som brukes når man skal regne med harmoniskesvinginger. I formelheftet er a og b byttet om i forhold til hvordan det egentlig skal være. Dette betyr at amplituden blir feil hvis du regner med formelen som står i heftet. Noen andre som kan bekrefte denne feilen?

8756475[/snapback]

Hmm... Ser riktig ut hos meg.

 

Amplituden skulle vel heller ikke blitt en annen om du byttet om a og b? Rekkefølgen på dem er likegyldig når det er rota av summen av kvadratene vi snakker om...

 

I heftet mitt står det også tanØ = b/a, hvilket også er riktig.

Endret av pæren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...