Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

NM i bensin motor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
man kan klemme 1500hk ut av en 1,5 liter rekkefirer også.

Regner med at du tenker på BMW sin 1.5l Formel 1 motor, som forøvrig hadde et sinnsykt ladetrykk.

 

Egentlig så kan man ta ut rimelig mange hk utav det meste, det kommer vel egentlig ned til hvor lenge det er ment å holde isammen.

Lenke til kommentar
jeg vil nå kalle en saab en relativt vanlig bil/motor.

8741321[/snapback]

 

Ja, men ikke med 500hk, da koster det en grei årslønn ;)

400nm på 500hk er foresten dritt dårlige tall... men det skal kanskje være motsatt??

8741625[/snapback]

 

En grei årslønn vil jeg ikke si, du trenger bare en større turbo og nytt program til Trionic-systemet.

 

On Topic: Rett fra fabrikken vil en typisk 2.0 liter med turbolader eller ~3 liter sugemotor levere maks rundt 250-300 nm. Kommer også an på designet på motor og/eller turbolader.

 

Edit: Manglet en null.

Endret av Exiter
Lenke til kommentar
jeg vil nå kalle en saab en relativt vanlig bil/motor.

8741321[/snapback]

 

Ja, men ikke med 500hk, da koster det en grei årslønn ;)

400nm på 500hk er foresten dritt dårlige tall... men det skal kanskje være motsatt??

8741625[/snapback]

 

En grei årslønn vil jeg ikke si, du trenger bare en større turbo og nytt program til Trionic-systemet.

 

On Topic: Rett fra fabrikken vil en typisk 2.0 liter med turbolader eller ~3 liter sugemotor levere maks rundt 250-300 nm. Kommer også an på designet på motor og/eller turbolader.

 

Edit: Manglet en null.

8741715[/snapback]

 

Lol, så du mener en saab 9000 motor er bygd for å tåle 500hk??

Du må nok bytte ganske mye mer en turbo og program til trionic for å klare 500hk. Det meste inni motoren må nok byttes da ja ;)

Lenke til kommentar

vanlig motor uten turbo eller kompressor, såkalt sugemotor så er det et fast forhold som går på motorvolum og moment mener det er noe alle 0.8 av motorvolum omregning(hvis noen skjønner hva jeg prater om :p ) f.eks så har 190E AMG en 3.2Liters motor dne har ca 300 NM så det skal være et direkte forhold mellom størrelse op motor og newton meter. men som sagt vis motoren har turbo eller kompressor så gjelder ikke det faste forholdet. dvs at vis du finner en motor på ca 3 liter eller litt mer som ikke har turbo, så vil nok den ha ca 300 NM.

 

dette er så vidt jeg har forstått.

Lenke til kommentar
jeg vil nå kalle en saab en relativt vanlig bil/motor.

8741321[/snapback]

 

Ja, men ikke med 500hk, da koster det en grei årslønn ;)

400nm på 500hk er foresten dritt dårlige tall... men det skal kanskje være motsatt??

8741625[/snapback]

 

En grei årslønn vil jeg ikke si, du trenger bare en større turbo og nytt program til Trionic-systemet.

 

On Topic: Rett fra fabrikken vil en typisk 2.0 liter med turbolader eller ~3 liter sugemotor levere maks rundt 250-300 nm. Kommer også an på designet på motor og/eller turbolader.

 

Edit: Manglet en null.

8741715[/snapback]

 

Lol, så du mener en saab 9000 motor er bygd for å tåle 500hk??

Du må nok bytte ganske mye mer en turbo og program til trionic for å klare 500hk. Det meste inni motoren må nok byttes da ja ;)

8748378[/snapback]

 

Ikke 500, men 400 hk, så lenge det er snakk om 2,3 motoren. Som du selv sier er nok tallene byttet om, 400 hk og 500 nm høres mer korrekt ut. Jeg finner ikke link til artikkelen på nett, men jeg leste litt Bilsport da jeg gikk på skolen. I et nummer intervjuet de noen svensker som hadde hacket Trionic systemet på 9000ene sine. To av dem hadde rundt 400 hk, tredjemann prøvde å nå 500.

 

Motorene i seg selv var ikke modifiserte, alle motorkomponenter var originale. Turbo og ladeluftkjøler var bl. a. byttet ut, og de hadde chippet systemet med eget program. Hvis jeg husker rett, så var det de som startet Maptun.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...