Gå til innhold

Hva når en ny maskin ikke fungere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du har lyst på noen råd på veien til pc-kjøp er det flere her som kan komme med tips. Si litt om budsjettet ditt, hva du skal bruke maskina til, hva du forventer at den skal ha og preferert skjermstørrelse, så vet vi hva vi skal se etter.

8745280[/snapback]

 

Driver og leser litt om http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=28034&cid=5415

 

akkurat nå må si jeg er blitt litt skeptisk til bærbar over nett , mulig jeg drar innom dem i morgen etter jobb og plukker opp en slik , åssen er den kontra packard bell saken jeg hadde en dag ? :)

Lenke til kommentar

Dette bevisser bare enda en gang for meg hvor mange useriøse aktører det er . Men jeg kan jo også si en ting . At jeg har handlet vesentlig mengder data utstyr over nett . Jeg bruker bare www.komplett.no Grunnen er , de har kanskje dyrere komponenter men de er desidert best på support . Jeg har prøvd endel andre som jeg har endt opp med å krangle mye med .

Siste eksempelet fra komplett er ; kjøpte et asus extreme kort (hk) Sendte de en mail og pratet med de på tlf , da noe av hardwaret mitt ikke var kompitabelt med kortet .(ikke så klokke venlig ) Fikk muntlig klar signal med en gang . .... Dette kortet var råkjørt etter alle kunstens regler .

samme med flere skjermkort jeg har bestilt derfra .

Komplett er en av de største , men de har forstøtt en vesentlig ting , og det er at kundene kommer først å at det ikke lønner seg og krangle ....

Lenke til kommentar
Dette bevisser bare enda en gang for meg hvor mange useriøse aktører det er.

8746490[/snapback]

Det er dessverre sånn at det store flertallet av nettbutikker krangler på dette. Flere av dem har det til og med på hjemmesiden sin under spørsmål og svar.
Lenke til kommentar
Hvis du har lyst på noen råd på veien til pc-kjøp er det flere her som kan komme med tips. Si litt om budsjettet ditt, hva du skal bruke maskina til, hva du forventer at den skal ha og preferert skjermstørrelse, så vet vi hva vi skal se etter.

8745280[/snapback]

 

Driver og leser litt om http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=28034&cid=5415

 

akkurat nå må si jeg er blitt litt skeptisk til bærbar over nett , mulig jeg drar innom dem i morgen etter jobb og plukker opp en slik , åssen er den kontra packard bell saken jeg hadde en dag ? :)

8745411[/snapback]

 

Ok maskin det, men litt vanskelig å bedømme siden du ikke sier noe om bruksområde osv. Grei prosessor, mye ram, integrert grafikkort, litt tung til en allright pris er det jeg kan si. Jeg har nevnt før at jeg ikke er glad i PB, men har vært borti både gode og dårlige eksemplarer av Acer. Alt i alt er de solide og gode maskiner mener jeg, men bærbare tåler ikke altfor mye juling (har selv opplevd Acer-maskiner som har falt i bakken på fest og overlevd likevel).

Skjønner du kan være skeptisk til kjøp over nett, men det finnes veldig mange er med minst like dårlige erfaringer med Elkjøp osv også. I butikk har du ikke angreretten etter loven, det er greit å huske (Elkjøp har sin returrett, mne den har jeg ikke satt meg inn i).

 

Jeg tror det er stor forskjell på butikk og nettbutikk, og hvis det stemmer at mpx ikke fant noen feil (kan være mange grunner), har de nesten opptrått som de skal.

Som sagt; vil du ha hjelp til å finne fram i jungelen, kan du si litt om kravene dine, så er det folk som trår til. Lykke til uansett :)

 

Da kommer jeg med et tips ubedt jeg: HP

Så PB-maskina kostet ca 8 store, så da tippa jeg det var høyeste budsjettgrense.

Denne maskina er av HPs nye serie med alt det nye fancy (santa rosa, directX 10 skjermkort), og bra spesifikasjoner generelt. Dette er ei maskin i en bedriftsserie, noe som gjør at den tåler mer enn mange andre maskiner. Mange med gode erfaringer fra disse buisenesseriene, men ingen med denne hittil siden den er så ny. Ta en titt om du vil

Endret av zonko
Lenke til kommentar

Liten oppdatering fikk følgende mail fra mpx.no i dag

 

Hei

 

Vi har testet denne på tredje dagen nå, og har nå fått problemer på den.

Vi tar den derfor under angreretten, for å gjøre dette enklest mulig.

 

Du vil bli kreditert for denne i løpet av noen få dager.

 

Med vennlig hilsen

Kundesenteret

 

 

Da fikk jeg mine mistanker bekreftet rimelig glad for det så jeg slapp og sende den fram og tilbake i Posten endel ganger før de fant ut av det.

Ikke særlig fornøyd siden jeg omtrent måtte tvinge dem til og teste den mere enn engang.

 

Må desverre gi mpx.no tommelen ned i denne saken , dette kunne vært løst mye enklere.

Lenke til kommentar

Da kommer jeg med et tips ubedt jeg: HP

Så PB-maskina kostet ca 8 store, så da tippa jeg det var høyeste budsjettgrense.

Denne maskina  er av HPs nye serie med alt det nye fancy (santa rosa, directX 10 skjermkort), og bra spesifikasjoner generelt. Dette er ei maskin i en bedriftsserie, noe som gjør at den tåler mer enn mange andre maskiner. Mange med gode erfaringer fra disse buisenesseriene, men ingen med denne hittil siden den er så ny. Ta en titt om du vil

8747453[/snapback]

Tittet litt på den er litt over budsjett siden den fra mpx lå på 5999.- da jeg kjøpte den.

Er ikke enkelt og finne seg noe , snuser litt på dell sin 6400 serie den har jo fått mye skryt.

Endret av virtouz
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...