Gå til innhold

Ny bærbar nekter å koble seg til plasma-TV

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kompis av meg har nettopp kjøpt seg ny PC (link), og har tenkt å bruke den til å se HD-filmer på plasma-skjermen sin via VGA utgangen. Pussig nok så nekter den å fungere, maskinen oppdager at TV'en "er der", men når vi forsøker å koble til så står bare TV'en i svart, med melding om "sjekk signalkabel". Vista rapporterer at tilkoblingen fungerer som den skal, men det er ingenting som skjer.

Det litt rare her er at min bærbare klarer å koble til plasmaskjermen, samtidig som den nye bærbare kan koble til en gammel CRT skjerm som han har liggendes. Vi har prøvd mange forskjellige innstillinger, oppdatert driver etc, men ingenting ser ut til å virke.

Noen som har noen synspunkter?

PS: Vi får koblet til gjennom S-VHS porten, men ikke i høyere oppløsning enn 800x600, og da forsvinner mye av vitsen med HD.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken oppløsning er det på plasmaskjermen da? På nyere plasmaer er det stort sette 1024*768. Hvilken oppløsning prøver dere å kjøre på?

Skrevet (endret)

Plasma-skjermen støtter maks 1024x768. Det er dette vi prøver å kjøre, fungerer fint på min bærbare, men ikke på hans. Har testet drøssevis med ulike hz innstillinger også, ingen endring.

Endret av andrvas
Skrevet

Hm. Prøv å kople til skjermen og boot på nytt. Se om det kommer bilde da.

Dersom ikke, gå inn i BIOS og se om du har et valg som heter "startup video" eller noe i den duren. Dersom den står på "auto", sett den på "both". Se om det hjelper da.

Dersom ikke er jeg tom for ideer, men ser for meg at andre med GMA950 sliter med det samme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...