Gå til innhold

Guide: Hvordan legge film inn på iPod Video/Classic/Touch/Nano og iPhone!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Bruker Videora iPod Converter til å konvertere til H.264 480X320 384kbps Stereo/128kbps.

Men jeg syns det går uttrolig tregt. Den bruker ca. 30min på å konverter en videofil på 30min.

Og det er ikke særlig praktisk hvis man ønsker å ta meg seg f.eks. en film på halvannen time.

Sitter på en AMD3500 og har 2 gig med RAM på WinXP. Er det ikke mulig å få dette til å gå raskere? Er det mulig å senke kvaliteten i Videora til noe lavere enn det jeg allerede har valgt?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
PS: Jeg har kun PC derfor har jeg ikke skrevet noe om hvordan man legger inn filmer på Mac.

I hovudsak er alt det same til Mac. Handbrake er og til OSX. For å konvertere filmar vil eg anbefale iSquint som er gratis.

 

Hvilket format er det best å konvertere til, H.264 eller vanlig MPEG-4?

H.264 er i alle fall min favoritt. Tek mindre plass, og kvaliteten skal visstnok vere betre.

 

Alu: For at iPoden skal spele av filmen må den vere i eit støtta format. Du kan lese om dette, og korleis du eventuelt kan gjere endre på ein filmfil så iPoden kan spele den av i første innlegg. Du finn ein guide for å endre formatet på filmen med videora her (anbefalt i første innlegg): http://www.videora.com/en-us/Converter/iPo.../video-to-ipod/

Får du problem med dette er det bare å spørje.

 

Har du først fått filmen i eit støtta format, kan du leggje den til iTunes.

post-18795-1194784596_thumb.png

 

Filme dukker då opp i iTunes.

post-18795-1194784643_thumb.png

 

Du må kanskje hake av for å synkronisere med filmar for at den skal bli lagt til på iPoden.

post-18795-1194784691_thumb.png

 

Når dette er gjort er det bare og synkronisere iPoden som vanleg. Då skal filmen bli lagt til, og du kan sjå den under alternativet for film på iPoden.

 

Håper dette var til litt hjelp. Skulle det vere noko du lurer på er det bare og spørje. Forøvrig brukar eg OSX. Ting kan vere litt forskjelleg på Windows, men trur det meste er ganske likt.

 

hei...

 

jeg skjønner ikke om det er jeg eller maskinen som er fu**a...

jeg brukte videora ipod converter til å konvertere en AVI fil til mp4, programmet lastet den konverterte filen automatisk inn i itunes.

når jeg plugger inn ipoden og klikker på kategorien filmer så haker jeg ut at den skal synkronisere filmer.

når jeg da sunkroniserer ipoden så skjer det ingenting, fila ligger fortsatt bare under filmer i itunes.

 

er det noe jeg har oversett, hva kan dette problemet skyldes

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Halloen! =)

 

Jeg leter etter et program som kan konvertere AVI, DivX og mkv til følgende formater:

 

H.264, 640x272 (Cinema Widescreen), Millioner, 23.98 FPS, ca 1.65 mbit/sek

AAC, Stereo (V R), 44.100 kHz

 

H.264, 640x360 (16:9 Widescreen), Millioner, 23.98 FPS, ca 1.65 mbit/sek

AAC, Stereo (V R), 44.100 kHz

 

H.264, 640x480 (Gamle 4:3 formatet), Millioner, 23.98 FPS, ca 1.65 mbit/sek

AAC, Stereo (V R), 44.100 kHz

 

(Samme formatene som du får vist du kjøper en film eller et TV-program i iTunes)

 

Jeg vil også ha muligheten til å "croppe" bildet, slik at ikke kantene blir så stygge.

 

 

 

Jeg har prøvd mange konvertingsprogram, Handbrake, Free iPod Converter og AVS Video Converter for å nevne noen, men ingen kan gjøre alt det jeg har nevnt ovenfor (Isåfall ikke som jeg har fått til).

 

Håper noen kan hjelpe meg! (Bruker forresten Windows XP)

 

=)

Endret av Toff
Lenke til kommentar
Hvordan for du bilder inn på?

Må du konvetere de også, og hvor legger du de i Itunes?

Du velgen en mappe på datamaskinen i iTunes. I den mappen blir undermapper som forskjellige album på iPoden. Bilder må ikke konverteres, iPoden støtter vanlige bildeformater, usikker på hvilke, men i alle fall jpg, gif og png.

 

Toff, last ned Xilisoft Video Converter, (koster penger, men gratis prøveversjon). Der kan du velge en rekke formater, og du kan velge størrelse osv. Xilisoft Video Converter.

Lenke til kommentar

Det er ingen grunn til å velge custom size, når du velger Apple iPod Touch får du det i riktig format og passer perfekt til iPod Toucen, og det er dermed ikke noe problem. Jeg er kjempefornøyd med Xilisoft. Veldig praktisk å kunne sette på en lang liste med filmer / tv programmer som skal konverteres og den begynner automatisk på neste når den er før ( konverter faktisk flere om gangen ! )...

Lenke til kommentar

Eg e ikkje heilt enig med deg Chris-Håvard.. =P

 

Vist du strekke filmena til å passe 480x320 blir aspect ration'n heilt feil. 16:9 blir ikkje 16:9 lenger f.eks. Spess på filmer med størrelsene 640x272 og 640x360, som de aller fleste filmer er....

 

Eg vil ha filmer med størrelsene 640x272, 640x360 og 640x480.. Da går ikkje an i Xilisoft.

 

 

+ At det ikke går an å konvertere mkv (Som har bedre kvalitet enn de aller fleste Avi filmer)

 

 

 

Men, Xilisoft er kanskje det beste programmet jeg har prøvd ut. (Jeg har prøvd mange!)

 

Finnes det ikke noe bedre?

Endret av Toff
Lenke til kommentar

Andre program enn ImTOO DVD to iPod Converter som kan legge undertekster i videofila?

Og kan dette programmet konvertere f.eks avi til f.eks H264 eller bare fra dvd?

 

EDIT: Når jeg får iPoden (Classic 160GB) i hus skal jeg bruke MediaMonkey til musikksyncing.

MÅ jeg da bruke iTunes til bilder og video eller kan jeg bare åpne ipoden i utforsker og lime inn?

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...