Gå til innhold

Guide: Hvordan legge film inn på iPod Video/Classic/Touch/Nano og iPhone!


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
For å legge inn film på en iPod må du ha en filmfil som må bli konvertert til MP4 eller H 264 format. Dette er den eneste måten å få filmer inn på iPoden.

Har en filmfil som er MPEG-4 og videokodek H.264. Ikke tale om at den skal innpå iPoden min. Har massevis av plass (22,58gB). Har to andre filmer av samme type, som funker fint.

 

Ikke tale om at den éne skal synkroniseres. Greier ikke å "dra" filmen bort, heller. :hrm:

 

Hjelp? :cry:

 

Edit: Jeg konverterte den til iPod, og filmen kunne legges inn. MEN det er bare hvit skjerm og lyd.

 

Hjelp...

Endret av SilleQ
Lenke til kommentar
For å legge inn film på en iPod må du ha en filmfil som må bli konvertert til MP4 eller H 264 format. Dette er den eneste måten å få filmer inn på iPoden.

Har en filmfil som er MPEG-4 og videokodek H.264. Ikke tale om at den skal innpå iPoden min. Har massevis av plass (22,58gB). Har to andre filmer av samme type, som funker fint.

 

Ikke tale om at den éne skal synkroniseres. Greier ikke å "dra" filmen bort, heller. :hrm:

 

Hjelp? :cry:

 

Edit: Jeg konverterte den til iPod, og filmen kunne legges inn. MEN det er bare hvit skjerm og lyd.

 

Hjelp...

 

Har akkurat det samme problemet.

 

Kan det være slik at det er en begrensning på størrelse på filmene kanskje?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet+89234341

De av dere som ikke skjønner at det er mer som skiller videofiler enn bare navnet på ekstensjonen bør bruke programmer som konverterer for dere.

 

@ Tremolo - SUPER er vel det mest vanlige konverteringsprogrammet for tiden, det har ipod profiler

Lenke til kommentar
De av dere som ikke skjønner at det er mer som skiller videofiler enn bare navnet på ekstensjonen bør bruke programmer som konverterer for dere.

 

For min del så er det jo akkurat det som er problemet. Jeg gjør det, men noen filmer går rett og slett ikke å vise på min iPod, mens andre som er konvertert på akkurat samme måte gjør det.

 

Hvis du kan ta deg tid til å forklare eller evt linke til en artikkel som forklarer dette så hadde jeg satt stor pris på det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
De av dere som ikke skjønner at det er mer som skiller videofiler enn bare navnet på ekstensjonen bør bruke programmer som konverterer for dere.

 

For min del så er det jo akkurat det som er problemet. Jeg gjør det, men noen filmer går rett og slett ikke å vise på min iPod, mens andre som er konvertert på akkurat samme måte gjør det.

 

Hvis du kan ta deg tid til å forklare eller evt linke til en artikkel som forklarer dette så hadde jeg satt stor pris på det.

 

Spillere som støtter h264 er det alltid problemer med. Hadde samme problem med PSP, og samme nå med en sony mp3 spiller. Jeg tror det har å gjøre med at headingen på orginalfilene er skakke, og at filer som i teorien er 100% like fungerer forskjellig. Hadde problemer med en film der jeg rett og slett kuttet ut de første minuttene og da funket det. Kan evt prøve å kjøre orginalfila (hvis avi) gjennom virtual dub mod før du konverterer. Hvorddan du gjør det får du google deg til

Lenke til kommentar

1. Kan iPOD Classic benytte seg av testfiler som subtitles?

 

2. Skjermen ser ut til å være widescreen. Stemmer dette? Jeg la inn en episode av Band of Brothers, men da fikk jeg sort stripe på bunn og topp. Er det slik Band of Brothers er laga, eller blir bildet sammentrykt? Ser rimelig normalt ut på skjermen ...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg trenger hjelp!!!! :dontgetit:

 

Jeg skal legge film innpå ipod touchen min som jeg har lastet ned med BitLord og jeg har gjort om filen til ITunes fil, men jeg får det ikke til å legge inn film!!:(

jeg har installert "handbrake" og jeg har valgt "ipod touch" på høyre side. jeg skjønnte ikke så masse av det men jeg trykkte på "Set Default" når jeg trodde jeg hadde fått det til, men det kom bare en beskjed opp som stod "New Default Settings Saved" så trykket jeg "OK" for det var det eneste å trykke på, så skjedde det ingen ting. jeg har ingen filmer innpå ipoden min!!! jeg har prøvd å dra de over, men det går ikke.. noe jeg ikke har gjort elle gjort feil?

 

Litt hjelp her?? *svar snarest mulig :innocent: *

post-165468-1214957802_thumb.jpg

post-165468-1214958105_thumb.jpg

Endret av CharlotteB
Lenke til kommentar
jeg trenger hjelp!!!! :dontgetit:

 

Jeg skal legge film innpå ipod touchen min som jeg har lastet ned med BitLord og jeg har gjort om filen til ITunes fil, men jeg får det ikke til å legge inn film!!:(

jeg har installert "handbrake" og jeg har valgt "ipod touch" på høyre side. jeg skjønnte ikke så masse av det men jeg trykkte på "Set Default" når jeg trodde jeg hadde fått det til, men det kom bare en beskjed opp som stod "New Default Settings Saved" så trykket jeg "OK" for det var det eneste å trykke på, så skjedde det ingen ting. jeg har ingen filmer innpå ipoden min!!! jeg har prøvd å dra de over, men det går ikke.. noe jeg ikke har gjort elle gjort feil?

 

Litt hjelp her?? *svar snarest mulig :innocent: *

 

Er ikke helt sikker, men kanskje det funker visst du konverterer til MP4 istedenfor H264?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Når jeg bruker Videora på noen .mkv filer så står det "Failed to convert, 100001 feil" så går jeg til help - error codes og leser: "100001 Details: The converted video is less than 1 KB big which indicates the conversion failed." men filen er jo 207 MB! Noen som vet råd? Støtter Videora .mkv forresten?

Endret av Ashol
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Støtter Videora .mkv forresten?

 

Fant dette på hjemmesiden:

Videora iPod Converter is a free iPod video converter that converts video files, YouTube videos, movies and DVD's so you can play them on your iPod. The software, developed by the creators of Videora, can convert all types of video files (avi, divx, xvid, flv, x264, vob, mpeg, DVD's, YouTube, etc.) into the proper video formats (MPEG-4, H.264) that play on the iPod.

 

Men vet ikke hva feilen kan være ..

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...