Gå til innhold

"Hvordan bygge lats effektivt?"


Gjest Slettet+8723

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bytt ut nr. 1 med sittende kabel roing.

8734057[/snapback]

Noen grunn til at du ikke anbefaler stangroing eller noe slikt i stedet?

 

Jeg gruer meg litt for å anbefale sittende kabelroing til noen i det hele tatt, da så utrolig mange gjør det feil. Korsryggen skal nesten ikke beveges, men man ser stadig noen som slenger seg frem og tilbake.

8746255[/snapback]

Jeg bruker å bøye overkroppen litt fram og tilbake når jeg tar sittende kabelroing, for da får jeg med korsryggen i øvelsen, noe jeg ser på som positivt. Dessuten er det bra mot slutten av et sett når det begynner å bli tungt, så får jeg presset ut noen ekstra reps.

 

Men misforstå meg rett, jeg bøyer meg ikke helt ned og henter vektene med overkroppen, og jeg gjør heller ikke bevegelsen kjapt for å "få med meg fart" når det begynner å ta på ryggtavla, det er jo tross alt den som i hovedsak skal trenes i øvelsen. Jeg bøyer ryggen maks 20 grader fremover, samtidig som jeg hele tiden fokuserer på å holde den rett.

 

EDIT: jeg gjør det vel omtrent som han karen i wolliboys video

 

forresten leste jeg på dette forumet for et år siden eller noe at nedtrekk med smalt grep tar bedre på lats enn det brede. Husker ikke hvem som skrev det, men det var en person jeg stoler på har peiling på dette.

Endret av smeboe
Lenke til kommentar

Som nevnt tidlegare så er det rævtuge chins som er tingen. Men for å bygge lats er pull-ups enno betre for å aktivere riktig muskulatur i større grad.

Sjølv har eg trua på ein kombinasjon av begge for variasjonen sin del.

Endret av Bonnskij
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...