Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

tror jeg osså... sjekket loggen din ser at du har litt avfarging på slanger og litt belegg inni niplene med fargestoff:) det så ut som en mild variant av slik jeg hadde:)

 

Har bladd litt igjennom tråden her igjen, merker jeg savner vannkjølingen jeg hadde :(

 

jeg osså savner min!!! derfor jeg skal begynne på igjenn så fort som mulig ...atm må jeg få rommet mitt ferdig førstxD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vannkjøling blir fort dyrt Elanee, synd så si det men. Solgte alt jeg hadde av utstyr i frustrasjon over en kjempe lekkasje som tok kverken på hovedkort, psu og skjermkort. (ikke ledende kjølevann my ass)

 

Så ett par nye radiatorer, radiatorer+vifter, nipler, blokker, pumpe og reservoar blir fort 3-5 lapper det ;)

Lenke til kommentar

Renaissance workloggen? jeg sverger jeg såg fargestoff på insiden av ek nipplene. er det blå "tinted" slanger du har da? /uv slanger?

 

Jupp. Alt av fargestoff osv kom nok som en følge av at jeg ikke skylte niplene etter demontering. Kompressniplene skylte jeg, og det var det ikke noe fargestoff å spore på.

 

Er UV-slanger ja.

Lenke til kommentar

Vannkjøling blir fort dyrt Elanee, synd så si det men. Solgte alt jeg hadde av utstyr i frustrasjon over en kjempe lekkasje som tok kverken på hovedkort, psu og skjermkort. (ikke ledende kjølevann my ass)

 

Så ett par nye radiatorer, radiatorer+vifter, nipler, blokker, pumpe og reservoar blir fort 3-5 lapper det ;)

 

haha tro meg jeg vet hvor dyrt det er ...1 år siden brukte jeg en hel årslønn på bare pc:)

angående lekasje ....der har jeg vert lucky:P har sølt på både skjermkort hk/ på insiden av pci ekspress porter etc og ikke minst druknet strømforsyning:) prøvde å starte den 3 ganger før jeg ante at det var lekasjexD (lyset var av) opnet den opp ...frem med dass papir og vamtluft pistol:P virker helt fint og er i bruk den dag i dag!

eneste komponent jeg har ødelagt er et hk til 2500kr da jeg ikke hadde gjort god nok jobb med custom psuxD endte opp med svidd mofset

 

Renaissance workloggen? jeg sverger jeg såg fargestoff på insiden av ek nipplene. er det blå "tinted" slanger du har da? /uv slanger?

 

Jupp. Alt av fargestoff osv kom nok som en følge av at jeg ikke skylte niplene etter demontering. Kompressniplene skylte jeg, og det var det ikke noe fargestoff å spore på.

 

Er UV-slanger ja.

 

aha.

skal prøve å få til å bare bruke kobberrør istedenfor slanger i mitt prosjekt.kommer til å gå en del arbeid med til det:)

Endret av Elanee
Lenke til kommentar

Jeg var på jobb når det skjedde, så jeg var sjanseløs. Så bare en stor vanndam på gulvet når jeg kom hjem. PSU var brent innvendig, så den var totalt død. Skjermkortet ble svidd ved PSI slottet og hovedkortet startet aldri igjen. Prøvde å redde alt med sprit og det som var men neida.

 

5-6 tusen er ikke mye i det store budsjett men det handler også om hva man skal prioritere :) Men om du brukte en årslønn (Regner med at du er ung) så er det litt drastisk :p

Lenke til kommentar

Jeg var på jobb når det skjedde, så jeg var sjanseløs. Så bare en stor vanndam på gulvet når jeg kom hjem. PSU var brent innvendig, så den var totalt død. Skjermkortet ble svidd ved PSI slottet og hovedkortet startet aldri igjen. Prøvde å redde alt med sprit og det som var men neida.

 

5-6 tusen er ikke mye i det store budsjett men det handler også om hva man skal prioritere :) Men om du brukte en årslønn (Regner med at du er ung) så er det litt drastisk :p

 

jau er ung :) er komt til det stadiet der jeg har pussa opp kjelleren oh laget en liten leilighet så har investert 150k++ på oppussing og invetar:) har liggende flere kasser med vannkjølingsutstyr som skal brukes ... mangler bare litt motivasjon etter all oppussingen:)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått skrudd sammen min første vannkjøling, og har et par spørsmål.

Stashet så langt er:

Antec P-180 mini

Asus Rampage II Gene

i7 920@4GHz

Mist economy kit, med 2stk 120mm Mist extreme radiatorer

Gammelt 8800 gts skjermkort, uten vannblokk

Corsair tx650

 

1.) Er det anerkjent OK å kjøre 7v-modden på pumper? Bekymret for at PSU'en skal mislike oppsettet(se f.eks http://www.silentpcreview.com/article6-page1.html ) , eventuelt at pumpekortslutning tar knekken på hovedkort og CPU. Har noen hatt problemer med dette?

 

2.) Med en stk 1500rpm 120mm vifte (pull) på hver radiator så får jeg en vanntemperatur som er 10-12 grader over ambient. Har lest at tykke radiatorer (som f.eks mist extreme?) så må man kjøre kraftigere vifter, og ved test med 2stk 1500rpm-vifter (push-pull) på hver radiator så får jeg ca. 6-7 grader over ambient. Burde jeg heller ha kjørt med tynnere radiatorer, hvis målet er å få ting stille?

Endret av Bols
Lenke til kommentar

Alt av modifisering er det jo en risiko ved. Vurderingen blir om gevinsten er verdt å potensielt ødelegge komponenter. Det å hooke en pumpe på en viftekontroller har ikke vært noe problem, annet enn at man må passe på at vannet flyter tilstrekkelig.

 

Tynne radiatorer med lav tetthet mellom grillene er det som gir fra seg minst lyd. Hvis du er fornøyd med støynivået og kjøleevnen til radiatoren (med pull) så er det jo ikke noe problem. Mindre støy går alltid utover ytelsen.

Lenke til kommentar

Alt av modifisering er det jo en risiko ved. Vurderingen blir om gevinsten er verdt å potensielt ødelegge komponenter. Det å hooke en pumpe på en viftekontroller har ikke vært noe problem, annet enn at man må passe på at vannet flyter tilstrekkelig.

 

Prøvde å henge pumpa på min Nzxt sentry 2-fankontroller, men hverken pumpa eller PSU'en hørtes lykkelige ut. Antar at det skyldes at den ikke liker PWM-signalet fra fankontrolleren...men det var litt synd.

 

Tynne radiatorer med lav tetthet mellom grillene er det som gir fra seg minst lyd. Hvis du er fornøyd med støynivået og kjøleevnen til radiatoren (med pull) så er det jo ikke noe problem. Mindre støy går alltid utover ytelsen.

Både støynivå og kjøleevne er vel i området "greit nok, men ikke så bra som jeg hadde håpet på". Nå skal viftene henge på automatisk viftestyring (selvfølgelig... :-), så det er mulig det ender opp med å bli akseptabelt. Men jeg hadde fått det for meg at en fornuftig dimensjonert vannkjøling kunne ha vanntemperatur på ca. 5 grader over ambient ved maks last uten å ha vifter i jumbojet-klassen....

Lenke til kommentar

Endelig ferdig med prosjektet mitt. Dette er mitt første vannkjølte system, og tenkte at om jeg først skulle gjøre dette skulle det gjøres ordentlig. Kan vel trygt si jeg er ganske fornøyd med resultatet.

 

Alt av nipler+tank er fra Bitspower, GPU/CPU blokker fra EK, og pumpe fra Danger Den med en XSPC Premium top. Når det kommer til slange, valgte jeg å gå for 1/2" tygon for bedre flow. Radiatoren er en 360mm Feser X-Changer Extreme Performance.

 

Beklager søppelkvalitet på bildene, har dessverre ikke noe ordentlig kamera tilgjengelig for øyeblikket.

 

DSCF3027.JPG

DSCF3032.JPG

DSCF3035.JPG

DSCF3037.JPG

DSCF3039.JPG

DSCF3040.JPG

DSCF3043.JPG

DSCF3045.JPG

DSCF3047.JPG

DSCF3048.JPG

 

Ellers er systemet som følger:

CPU: Core2 Quad CPU Q9450 @ 3.6GHz

Motherboard: Asus Maximus Formula

RAM: Mushkin - DDR2 - 1000Mhz - 5-5-5-15 - 8gb

GPU: ATI Radeon 5970

Sound Card: Creative X-Fi Platinum

PSU: Thermaltake Toughpower 850w

Case: Lian Li P80

Storage: Intel x25-m 160gb for OS + 3x150 Raptor RAID0 for spill/mm

Lenke til kommentar

Ja fy faen hvor mye klunder og tid det tok å lage de kablene... Men syntes det var verdt det til slutt. Eneste jeg angrer litt på er at jeg ikke la inne sorte kabler med det samme, men har egentlig ikke så mye å si da man praktisk talk må lyse på direkte på strømpa for å se gjennom. Ganske god kvalitet på de.

 

Ellers irriterer utsnittet på vinduet meg litt. Det kunne godt droppet å ta med seg mye av det som er til venstre. Er jo bare aluminium. Er vel et resultat i at døren er laget for flere kabinetter antar jeg.

 

Har også planer om å få inn litt mer lys. Planen var å bare ha en masse UV lys da væsken er UV reaktiv, men klarer ikke finne noe lys som er sterkt nok. Noen som har peiling på dette?

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Meget pen maskin Habitatsthumbup.gif

 

Har endelig fått skilt 5970en gra CPU-loopen så kjører nå 3-looper i maskinen med 3x DDC pumper og 2x Mist extreme 360 og 2x 120.

 

Fargene er det fruen som ville hablush.gif men det ble ikke så ille.

 

 

 

Var tom for trykkluft så fikk ikke blåst bort støvet oppå de 2 nederste skjermkortene og glemte helt oppå PSUen.

 

 

Ble mye slanger oppi hjørnet her.

 

Obs oppdaget at noen har glemt å klippe av stripsentongue.gif

 

 

Kjører 2 viftestyringer for å kunne dempe Papst viftene når de ikke trenger å gå for fullt.

 

 

 

 

Nå hva synes derehmm.gif

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...