Gå til innhold

Hjelp med kjøp av "ultraportable"


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg ser etter en ny bærbar. Det jeg trenger er lang batteri levetid, liten størrelse(vekten er ikke så farlig egentlig) og bra design og utseende.

 

Jeg vil for det meste bruke den til å se DVD'er, ms office dokumenter og litt små spilling av "low-end games". (nei, ikke SupremeCommander, heller StarCraft og WarCfraft III)

 

Har sett en del rundt på nettet og fant "Sony VAIO VGN-TX27GP ", men den er en "gammel model" og jeg ser etter en nyere hvis det er mulig. Denne modelen ihvertfall har 329 minutter batteri levetid ifølge C|NET, men jo høyere jo bedre egentlig.

 

Er det noen som vet om en bærbar som passer mine behov?

 

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha en ultraportabel laptop så kan du egentlig si adjø til "gaming", det du betaler for er to ting: 1. Lav Vekt. og 2. Høy Batteritid.

 

Sitter selv på en Toshiba Portege R100 (utgått model tror jeg) på ca 1kg uten ekstrabatteri, og 1.1-1.2kg med ekstrabatteri.

Den har opptil 11-12 timer batteritid, ved bruk av office etc uten wireless.

 

Det kjipe er at når det gjelder ultraportable laptopper så koster de gjerne >10kr eller mer per gram (min gjorde ihvertfall det).

 

Så vidt jeg vet er ikke ULV versjonen av Intel's nyeste "mobile" CPU tilgjengelig ennå, da kan det være lurt å vente litt -spesielt hvis du ønsker en "ultraportable" dvs. en laptop som veier rundt kiloen, eller en laptop som har veldig høy batteritid.

 

Jeg ser etter en ny bærbar. Det jeg trenger er lang batteri levetid, liten størrelse(vekten er ikke så farlig egentlig) og bra design og utseende.

 

Da må du bestemme deg for et par kriteria:

1. Batteritid: minimumsbehov e.g. hvilken side av 6 timers merke du trenger

2. Størrelse på Skjerm: Liten strørrelse er som regel synonymt med mindre skjerm dvs. 12" eller mindre

3. Design: det er individuelt så det kommenterer jeg ikke.

 

MvH

Heiglot

 

Edit: gjorde noen rettelser

Endret av Heiglot
Lenke til kommentar

Størrelsen på skjermen bryr jeg meg egentlig ikke om. Det viktigste er batteri levetid, og utifra de med best levetid så velger jeg den som jeg syntes ser best ut. Det viktigste er bare batteri levetid. Sony VAIO VGN-TX27GP får 329 minutter fra PcMark Battery test eller hva det heter, så vil si at 329min er MINIMUM!

Lenke til kommentar

Har sjekket litt og har funnet disse:

 

Modell: Panasonic ToughBook CF-Y5

Batteri: 499min

Batteri, DVD: 282min

 

Modell: Sony VAIO TX3XP/B

Batteri: 542min

Batteri, DVD: 339min

Denne modellen er litt gammel, vet ikke om det finnes en nyere en med lik batteri?!

 

Også de nyeste modellene:

Panasonic CF-Y7

Sony VAIO TXN29N/L

 

De skal visst begge ha rundt 450min Batteri, ukjent med DVD siden de ikke er testet enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...