torerei Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Keywatch er lansert som åpen kildekode (Apache 2.0-lisens). Keywatch er et system for overvåking av tjenere, applikasjoner og nettverk. Slike systemer har tradisjonelt vært dyre, og ofte både vanskelige å konfigurere og bruke. Ved å lansere Keywatch under Apache 2.0, tilbys et attraktivt alternativ til de eksisterende løsningene. Systemet er lett å installere, bruke, og tilbyr svært gode muligheter for tilpassing etter behov. Keywatch tilbyr blant annet: * Støtte for observering, innsamling, lagring, analyse og presentasjon av handlinger. * Høy fleksibility - Skriv plugins i java og utvid funksjonaliteten etter behov * Distribuert monitoring - Agent basert innsamlings-system med XMLRPC * Automatisering av manuelle overvåkings-oppgaver: Agentene kan kjøre scripts for informasjonsinnsamling * Overvåking av HW, SW, tjenester, SLA eller andre objekter Hjemmeside: http://www.keywatch.org
Centuss Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Jeg har en sterk følelse at dette programmet kommer til å bli missbrukt av enkelte hackere.
G Skrevet 29. mai 2007 Skrevet 29. mai 2007 Har du vurdert å skrive artikkel om programvaren her på HW.no Hadde vært supert å fått lese mer om hva slags erfaring du har gjort deg, sammen med forklaring av funksjoner og hvilken nytte dette programmet gir brukeren. At det er åpen kildekode sammen med at programmet gir såpass avansert funksjonalitet mener jeg kvalifiserer til å bli en artikkel av her på HW.no Av det jeg kan lese sånn i farten, så er programmet nokså fleksibelt på kunne skreddersys forskjellige behov. Derfor ville det også vært bra om du har lenker til steder hvor de deler og samarbeider på utvikling av både programmet og Plugins / Kode / Scripts (eller hva det måtte være en kan få til med programmet).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå