Gå til innhold

Ny pc. Salg/bytte av gammelt utstyr.


Anbefalte innlegg

Hei

 

har i dag bestilt dette :

 

1 Stk 109593 Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM

Special Edition 8MB cache WD1200JB (1)

12002-12-31

 

Slett

1 Stk 114239 Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A

nForce2SPP, ATX, 1394, USB2.0, Dual LAN (2)

12002-12-31

 

Slett

1 Stk 111823 AMD Athlon XP2100+ 1.733 GHz 266 MHz bus

Socket A (Palomino) prosessor BOXED (3)

12002-12-31

 

Slett

2 Stk 113517 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB CL2.5

Minne 184-P (for DDR-PC400MHz) (4)

22002-12-31

 

Slett

1 Stk 112622 GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA

RetaiI Igloo2320 PRO Til 1,4GHz/ XP2600+ (5)

12002-12-31

 

Slett

1 Stk 109212 Enermax Kabinett Vifte 80x80x25mm

Enermax Silent Fan (6)

12002-12-31

 

Slett

1 Stk 112841 Logitech Cordless Desktop Optical

(Norsk) USB/PS2, tastatur/mus, Retail (7)

12002-12-31

 

Slett

1 Stk 113278 Plextor CD-brenner IDE 48x/24x/48x

Intern Bulk Plexwriter (8)

12002-12-31

 

 

Då har eg jo en del ting eg ikke har bruk for lenger og skal bytte med en annen.. (hvis det er mulig? )

 

Han eg skal bytte med har i dag en pentium 128!

 

Han har en Rein IBM pc.. Vil det då funke at han tar ut prosessor/hovudkort/ram og setter inn min gamle prosessor, hovudkort/ram? Funker det med 40/48 X brenner på en pentium 128 mhz? har hørt noen sier det ikke går.. Skal muligens selge denne og :D

 

Det eg skal få i bytte/kjøpe av han er en !7" ibm skjem.. Den er 2-3 år gammal.. Kor masse er den verdt ca.? Vet ikke alle detaljer om navn o.l, men noen vet vel kanskje ka sånt er verdt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Nå spørs det hvilken type kabinett han har, og om strømforsyningen er AT eller ATX. Kontaktene fra strømforsyningen som skal kobles til hovedkortet må passe til hovedkortet. Sjekk dette først. Hvis disse stemmer overens, så er det ingen grunn til at han ikke skal kunne sette ditt gamle utstyr inn i sitt gamle kabinett.

 

Det vil funke med en 40x brenner på en pentium 120 mhz, spørsmålet er om han kan brenne så kjapt som 40x. Dette kommer også ann på hastigheten på harddisken hans. Han bør sjekke dette, og finne en hastighet som maskinen hans takler, så han ikke får buffer underrun (noen brennere takler buffer underrun, men kan føre til at brenningen tar litt lenger tid). Men selv en 40x brenner kan brenne i mye tregere hastigheter enn 40x.

 

Hvor mye skjermen til kameraten din er verdt er helt umulig å si. Noen 17" skjermer (f.eks Sony) er svindyre, mens andre billigmerker koster en fjerdedel av Sony's skjermer. Nypris på dagens vanlige 17" skjermer går fra drøye tusenlappen til 4-5000. Uansett vil jeg anbefale deg å gå for en 19" skjerm når du allikevel investerer i nytt system. Du får gode 19" skjermer til rundt 2000 nå om dagen.

Lenke til kommentar

Har kompisen din en Pentium 128 MHz ?

Har jeg aldri hørt om jeg. Er du sikker på at det ikke er mengden med RAM som er 128 MB da ?

 

Dersom det er slik at han har en Pentium 120 MHz, er det overveiende sannsynlighet for at dette kabinettet ikke har ATX-støtte (det regner jeg med at hovedkortet som du skal bytte med ham er).

 

Om han derimot har et ATX-kabinett som støtter ditt hovedkort, så regner jeg også med at han bruker det andre utstyret ditt sammen med brenneren slik at det ikke skal være et problem.

 

Men dette er uansett ikke noe gedigent problem for kompisen din vil jeg tro. Et slikt kabinett kan man få ganske rimelig i disse dager (regner ikke med at han er kresen på det ettersom han hadde tenkt og benytte seg av det gamle).

 

Ellers, når det gjelder skjermen, så må jeg si meg enig med Afset i at den maskinen du nettopp har bestillt deg fortjener et bedre alternativ (om det er til det utstyret du hadde tenkt deg å benytte den sammen med da).

Lenke til kommentar

Ellers, når det gjelder skjermen, så må jeg si meg enig med Afset i at den maskinen du nettopp har bestillt deg fortjener et bedre alternativ (om det er til det utstyret du hadde tenkt deg å benytte den sammen med da).

 

Hehe.. Synst lommeboken min fortjener å ha litt penger igjen og etter pakken fra komplett er betalt :)

 

Men alvorlig.... Er ikke så Nøye på skjerm o.l.. sålenge den funker fint går det greit.. har en 15" no.. Hvis eg får en 17" ibm skjerm som er brukt (2-3 år tipper eg) for noen få lapper evt i bytte mot en brenner eller ram.. er ikke det ok?

 

Kjøper evt en ny skjerm seinere, men har ikke råd akkurat no :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...