Gå til innhold

Guidesamletråd: Downgrade og Custom Firmware på PSP


Anbefalte innlegg

Vil heller råde deg til å oppgradere til 3.40 OE, det er bedre enn 3.10 OE-C eller 3.03 OE-C er også bra, men 3.40 OE er best i skrivende stund tror jeg. Det er bare å følge guiden som står der oppe så får du det =)

Merk: Om du har 1.5 skal du innstalere ikke oppgradere, har du ha Costum Firmware fra før skal du oppgradere (:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Absolutt! :) -OE firmware er en slags versjon som har firmware 1.5 og både en nyere versjon!( I denne sammenheng, 3.40)

Kanskje litt vanskelig å forstå, men slik er det! :)

Hærlig. Jeg har nå firmware 2.60 og nå venter jeg på at batteriet skal lade til over 50% for å oppgradere til 2.71 :D

Men [puuh...] så mye frem-og-tilbake.... Her gjelder det å holde tunga rett i munn.. :p

 

Edit(se kommentaren under):

Den er grei. Da venter jeg til 75%. Jeg må stikke nå. Batteriet lader treeeiigt :hrm:

Endret av Kallileo
Lenke til kommentar

Hehe det er bra! Du kan forresten la batteriet lade til 75% også.. Jeg skal rette på fra 50% til 75% når det gjelder det der..

 

 

Lykke til! Fortell hvordan det gikk!

 

Og, det er bare å spørre her hvis det er noe du lurer på. Jeg er ihvertfall aktivt innom her.. :)

Lenke til kommentar

Når jeg formaterer mem.sticken.. Deg går vel bra å gjøre det fra psp. eller må man gjøre det fra datan?

Nå er jeg på steg 4 og jeg er bombesikker på at jeg ikke har en med TA-082 hovedkort.

 

EDIT: Tror steg 4 funka fint, så nå er jeg på steg 5.

Jeg går inn på henc mappa. Første gangen jeg gjorde det kom fargene BLÅ, GRØNN, LILLA, og så restartet den seg. Så gikk jeg inn på upgraden i game, og da skrudde den seg av..

 

Så prøver jeg igjen; Går inn på henc mappa.. Da kommer bare fargen BLÅ, og så skrur den seg av. Da må jeg manuelt skru den på igjen selv. Så går jeg på Updaten og får feilmeldingen;

This game could not be started.

(80020148) ..

Og sånn har jeg gjort det nå i 4-5 ganger..

Endret av Kallileo
Lenke til kommentar

Det er bare å prøve HENC til det går.. Selv trodde jeg at det ikke funket, da jeg også hadde prøvd mange ganger. Men jeg prøvde litt til (5-6 ganger til) og det funket.. :)

 

Det er egentlig bare å prøve til det går!

 

 

Og husk: Den skal restarte av seg selv etter at du har kjørt HENC.

 

 

Og ja, du skal formatere via PSP'n. Ikke dataen, for den lager ikke de riktige mappene som PSP'n gjør.

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Du må ha 1.5 eller OE versjon for å spille homebrews på. Du kan også spille homebrew ved hjelp av HEN-E (Homebrew-Enabler) men det er ganske få homebrew som støtter andre versjon enn 1.5. OE versjoner er altså en blanding av 1.5 og Sony's firmware. F.eks så er 3.40 OE blanding av 1.5 og Sony's 3.40.

For å få OE må du først nedgradere til 1.5

Lenke til kommentar

Det er mye homebrew som støtter andre firmwares, som 2.0 og 2.71.

Men, sånn som på 2.0 må du bruke f.eks et ekstra program som eLoader. Dette gjør det mulig å spille homebrew på 2.0, men er ikke 100% kompitabelt med alle homebrews.

 

Firmware 1.5 og OE firmwares, er hittil de beste versjonene å spille homebrew på.

Lenke til kommentar

Yeeey, da har jeg fått tilbake min PSP. De klarte ikke å reparere den, så jeg fikk en ny.. 3. gang dette her.. Men så har jeg klart å rote bort kvitteringen på vei hjem, er det noen måte jeg kan bevise at jeg har kjøpt PSP på den butikken uten kvittering og kontoutskrift? :/

Lenke til kommentar

Det var en gammel PSP, med 2.6 og gammel kort. TA-079 ellerno. Nå vil jeg innstalere iRShell til 3.40 OE, men jeg skjønner ikke hvordan. Readme filen er gammel, så skjønner den ikke. Og hvordan kan jeg bruke PSP som fjernkontroll til Philips tv'en min? Finner ikke den på Pronto Hex Code v1.3.

 

Og hva annet bør jeg gjøre med min PSP? (: Noen tips til homebrews?

Endret av Uylum2
Lenke til kommentar

Får du ikke til iR Shell?

 

Skaff deg den nyeste, den fungerte ihvertfall på meg.

 

Du bare kopierer inn mappene til programmet inn på PSP'n.

 

En mappe kalt /irshell skal ligge i rooten av memorysticken, og de to andre mappene irshell og %irshell skal ligge i game150 mappa di.

 

 

Finner du ikke phillips tv'n din? Prøv å finn en som er ganske lik, og prøv med de kodene og test om det fungerer

Lenke til kommentar

Tror 3.1 er den nyeste ja.. :) Readme'n er litt jalla syntes jeg, men bare følg det som er til 1.5 firmwaren.. :) Altså, det jeg fortalte i forrige post her også.. :)

 

 

Du må vite akkurat hva tv'n din heter og da... Har du lett på denne nettsida? Eller er Pronto Hex Code 3 nettsida? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...