Gå til innhold

Hvilkent Rome spill burdte jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Jeg vil kjøpe et av spillene Rome, men jeg veit ikke hvem :hmm:

Tror kanskje jeg skal kjøpe total war, siden man kan lage kjempe stor hær å gå i angrep. Kan man også bygge på Rome?

Post gjerne SS

Endret av eminem1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

oj.. Da har jeg dritti meg ut noe veldig..hehe

Men burdte jeg kjøpe Civ City: Rome eller total war: Rome?

Kan man bygge på Total War: Rome?

Endret av eminem1
Skrevet

Det er vel 2 helt forskjellige spill, har ikke spilt Civ City, men mye TW.

Civ City: Rome er vel et mer sivilisasjon spill der du skal bygge diverse bygninger og sanke ressurser. Alt foregår i 3d og det er liten vekt på krigføring. Mens Rome: Total War er mer strategisk med tanke på krigføring. Der må man bygge hærer og plassere dem ut på et verdenskart. Her er det bare kampene som foregår i 3d. Det legges liten vekt på å bygge bygninger og slikt i Rome:TW. Her er det bare å velge hvilken bygning du vil bygge, du kan ikke plassere der du vil. Så det spørs hva du liker, enten det å bygge og sanke ressurser eller plassere soldater og utkjempe slag.

Skrevet

Jeg liker egentlig å bygge hus og soldater, men ut i fra det du skriver, så virker TW rome best..

Hvordan lager man vakter der egentlig`??

Skrevet (endret)

I Rome TW så trykker du på byen din og ser hvilke soldater som er mulig å trene der. Så velger du en, (eller flere) og venter til neste omgang så er det klart.

Det som er så utrolig bra med TW spillene er at du får en annen følelse enn i andre spill. I Age of empires/WC3 osv. så føler du nesten at du har en enorm hær når du har 50 units som braser sammen. I TW serien derimot er det utrolig store slag, på alt mellom 500 og 5000 mann. Helt utrolig herlig!

Her er en liten smakebit fra Medieval total war II:

Medieval_II__Total_War-PCScreenshots2280MTW2_euro_0356.jpg

Endret av Islanbadsj
Skrevet
Hva er forskjellen på TW: Rome og Medieval total war II?

Noen som har noen SS av TW:rome?

8719683[/snapback]

Medieval (1): Total War var det første, så kom Rome: Total War som nummer to med ekspansjon, og det siste spillet i rekken er Medieval 2: Total War.

Forskjellen på Rome: Total War og Medieval II: Total War er at Medieval II er nyere og foregår i middelalderen, mens Rome foregår 1000-1500 år tidligere.

For å lære mer er det mye lettere å søke, så slipper du å vente på svar!

Total War på Wikipedia

Total War på gamer.no

Hvis du går på gamer.no så kan du lese omtaler om spillene, så lærer du mer. Du bør skaffe Medieval II: Total War fordi det er det nyeste, det har best grafikk og slikt. Hvis du er interessert i historie kan du jo skaffe det spillet som handler om den tidsepoken du synes er mest spennende. Liker du Romerriket og den tiden, så skaffer du Rome: Total War ;)

Skrevet

8719683[/snapback]

Medieval (1): Total War var det første, så kom Rome: Total War som nummer to med ekspansjon, og det siste spillet i rekken er Medieval 2: Total War.

Forskjellen på Rome: Total War og Medieval II: Total War er at Medieval II er nyere og foregår i middelalderen, mens Rome foregår 1000-1500 år tidligere.

Total War på Wikipedia

Total War på gamer.no

Hvis du går på gamer.no så kan du lese omtaler om spillene, så lærer du mer. Du bør skaffe Medieval II: Total War fordi det er det nyeste, det har best grafikk og slikt. Hvis du er interessert i historie kan du jo skaffe det spillet som handler om den tidsepoken du synes er mest spennende. Liker du Romerriket og den tiden, så skaffer du Rome: Total War ;)

8719761[/snapback]

thx

Skrevet
Men hva heter det jeg burdte kjøpe?

Det er et som heter  Rome Total War: Gold pack, men der får jeg med to

8719800[/snapback]

så jeg burdte kjøpe det der jeg får med to?

Skrevet

8719683[/snapback]

Total War på Wikipedia

Total War på gamer.no

8719761[/snapback]

Du glemmer Shogun:Total War som var før Medieval: Total War. Men det går vel ikke under ønskene til eminem1.

Skrevet

8719800[/snapback]

er de vitsså jeg burdte kjøpe det der jeg får med to?

8720574[/snapback]

Hva er viten med den derre expansionen?Hva er det for nå?

Skrevet

8719800[/snapback]

er de vitsså jeg burdte kjøpe det der jeg får med to?

8720574[/snapback]

Hva er viten med den derre expansionen?Hva er det for nå?

8723542[/snapback]

Den legger til ekstra ting til spillet.

Gjest Slettet+5132
Skrevet (endret)

Jeg har spilt Rome Total War, og Medival Total War I og II.

Rome Total War er no helt for seg selv, BRa !

MEN HOLD DEG UNNA Expansion Packen! DEN ER DÅRlig!!

er Helt Sykt At for en så bra spill så kommer det Den verste stygge og dårlige expansion pack.

på Medival så er II'ern bedre... nesten helt lik Rome Total War,

men Medival har mye bedre grafikk men nesten samme Units og de samme tingene plus at på Medival så skal du Ta over Verden ikke bare Europa, Og du må

også få med deg det at Medival krever 8 gig harrdisk

Men alle spillene I Total War krever tenking og Strategy til å vinne, SPesielt på Medival.

Jeg selv da jeg tok over Euraopa på MEdival greide jeg ikke mer og traff noen seriøse penge problemer og måtte starte på nytt, Men med litt cheating så var det problemet i boks :D

Endret av Slettet+5132
Skrevet (endret)
Jeg har spilt Rome Total War, og Medival Total War I og II.

Rome Total War  er no helt for seg selv, BRa !

MEN HOLD DEG UNNA Expansion Packen! DEN ER DÅRlig!!

er Helt Sykt At for en så bra spill så kommer det Den verste stygge og dårlige expansion pack.

på Medival så er II'ern bedre... nesten helt lik Rome Total War,

men Medival har mye bedre grafikk men nesten samme Units og de samme tingene plus at på Medival så skal du Ta over Verden ikke bare Europa, Og du må

også få med deg det at Medival krever 8 gig harrdisk

Men alle spillene I Total War krever tenking og Strategy til å vinne, SPesielt på Medival.

Jeg selv da jeg tok over Euraopa på MEdival greide jeg ikke mer og traff noen seriøse penge problemer og måtte starte på nytt, Men med litt cheating så var det problemet i boks :D

8723694[/snapback]

Så jeg burdte ikke innstallere packen?

Men må jeg bygge basen selv og alt? Hvor veit jeg hvor de jeg spiller i mot er?

Kan man velge lag?

Og broren min lurer på om man kan velge farger på uniformene.. Man kan vel ikke det

Endret av eminem1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...