Gå til innhold

Klarer ikke installere Ubuntu


Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å innstalere ubuntu noen ganger nå, eneste gangen jeg har klart det er vis jeg kobler til en ekstern skjerm, men da funker ikek den vanlige skjermen. Da prøvde jeg med vanlige innstalasjon. etterpå lastet jeg ned alternate versjonen men det funker ikek der heller da kommer jeg 82 % holder på med kjernen eller noe sånn.

 

PCen:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=281038

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Wubi. Wubi er et program som installerer ubuntu sammen med windows uten å ødelegge noe. Slik at du etter 20-30min har ubuntu (sammen med windows) oppe å kjører. Det fine er jo dualboot...

 

Du slipper også å patitisjonere, siden Wubi setter opp en virtuell partisjon hentet ut fra en fil på hardisken (et image).

Lenke til kommentar

Hva med å trykke F6 elller hvilken knapp det er under oppstartmenyen på liveCD'n og starte ubuntu med parameteren xmodule=vesa , slik :

 

ubuntu xmodule=vesa

 

 

(Det er mulig at det er live xmodule=vesa eller linux xmodule=vesa men det står forklart i oppstartmenyen på livecd'n).

Lenke til kommentar

Har prøvd safe mode :)

 

Finner ikek den andre CDn så ma bare brenne den på nyy før jeg forsøker de to siste forslagene, skal prøve begge to så klart selv om jeg er ganske sikker på at jeg har forsøkt fatty sitt

Endret av Mott
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg må finne en måte å underklokekr prosesoren på, siden PCen blir sykt varm. Tror jett og slette det blir for mye arbeid for PCen, jeg kan forsøke på den stasjonære PCen istedet, jeg kommer inn her og såør når jeg har forsøkt det. Takk for alel tipsene uansett.

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg må finne en måte å underklokekr prosesoren på, siden PCen blir sykt varm. Tror jett og slette det blir for mye arbeid for PCen, jeg kan forsøke på den stasjonære PCen istedet, jeg kommer inn her og såør når jeg har forsøkt det. Takk for alel tipsene uansett.

8714206[/snapback]

Du må gjerne prøve på flere PC'er. :thumbup:

 

Men du kan også prøve med:

 

ubuntu xmodule=vesa noapic noacpi

 

Tipper det iallefall hjelper litt på varmeproblemene.

Lenke til kommentar

Under innstaleringen av Ubuntu mæter jeg på et nytt problem, Jeg klarer ikke å dele opp hardisken, det komemr opp følgenede feilmelding:

Det oppstod en feilnår endringene ble skrevet til lagringsenhetene

 

Endring av størrelsen er avbrutt

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...