Gå til innhold

gh 11 ls spm.


Anbefalte innlegg

HEi jeg har nå kjøpt meg en gh 11 og jeg har et par spm angånde båten.

 

1. Lanterna er koblet direkte til motorn som er vanlig men har ikke noe bryter så den står på hele tia når båten kjører. Reduserer det motoorens effekts? 2. Jeg på 80 kg har litt problemer med å komme i plan når jeg sitter stille i båten med en relativt tung bensintank , men motorn er står på 3-4 hakket og er heiset og motoren er en 15hk vmax er dette normalt?

3. er det noen som har noe tips om hvordan jeg skal gjøre med den lense systemet når jeg skal kjøre setter jeg i proppen men når jeg går opp i båten kommer det jo vann opp og jeg får jo ikke det vekk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HEi jeg har nå kjøpt meg en gh 11 og jeg har et par spm angånde båten.

 

1. Lanterna er koblet direkte til motorn som er vanlig men har ikke noe bryter så den står på hele tia når båten kjører. Reduserer det motoorens effekts?              2. Jeg på 80 kg har litt problemer med å komme i plan når jeg sitter stille i båten med en relativt tung bensintank , men motorn er står på 3-4 hakket og er heiset og motoren er en 15hk vmax er dette normalt?

3. er det noen som har noe tips om hvordan jeg skal gjøre med den lense systemet når jeg skal kjøre setter jeg i proppen men når jeg går opp i båten kommer det jo vann opp og jeg får jo ikke det vekk?

8707629[/snapback]

1. La lanterna stå på, det har ingen merkbar betydning for effekten

2. Den totale vekten blir fort noen hundre kg, så det skal litt krefter til å komme i plan. Prøv å skyv så mye som mulig av vektene fremover. Feks bensintank og evt bagasje el. Når det gjelder tilting må du bare prøve deg frem. Mistenker at du gjerne vil ha en optimal fart også. Fest tilte pinnen i ei snor(så du ikke mister den), ta med gps og prøv deg frem. Kanskje du har muligheten til å flytte hele styre-posisjonen fremover?

3. Dette problemet må du nok bare leve med,har det samme med min Bever. Men om du har båten på henger dytter du inn pluggen før sjøsetting. En kan få enveisventiler, men disse blir fort tette da det ofte blir mye dritt i båten. Så sats på øsekar, er nok det enkleste.

Lenke til kommentar

Jeg har Gh 11 med en Johnson 9.9 (sannsyneligvis 15hk, litt usiker)

Jeg har motorn på 2 hakket og den går veldig lett i plan med bare meg (75 kg).

Klarer også og dra den opp i plan med muttern, fattern og meg i. Som tilsammen blir ca 250 kg, men da må vi plassere oss "riktig" ellers har vi ikke sjangs.

 

Må legge til at jeg har en litt annen Gh11 enn deg og da. Den er av den gamle typen min lavere rekke og dørk og er uten selvlenser. Den veier vel også ca 20-30 kg mindre og, men det skal ikke ha no og si.

 

Også hvordan går den når du først kommer i plan? Går den like fort som du syns den burde? Hvis det er tilfelle skal det nok bare være og få litt mer vekt foran og ha den på et lavere hakk.

Lenke til kommentar
Jeg har Gh 11 med en Johnson 9.9 (sannsyneligvis 15hk, litt usiker)

Jeg har motorn på 2 hakket og den går veldig lett i plan med bare meg (75 kg).

Klarer også og dra den opp i plan med muttern, fattern og meg i. Som tilsammen blir ca 250 kg, men da må vi plassere oss "riktig" ellers har vi ikke sjangs.

 

Må legge til at jeg har en litt annen Gh11 enn deg og da. Den er av den gamle typen min lavere rekke og dørk og er uten selvlenser. Den veier vel også ca 20-30 kg mindre og, men det skal ikke ha no og si.

 

Også hvordan går den når du først kommer i plan? Går den like fort som du syns den burde? Hvis det er tilfelle skal det nok bare være og få litt mer vekt foran og ha den på et lavere hakk.

8727382[/snapback]

 

Når den kommer i plan går den som en fryd og går mere enn fort nok, bare at den er ektrsem treig i plan noen ganger hjelper jeg litt til men , motorn er løfta 3-5 cm og står på 3 eller 4 hakkeet husker ikke helt så skal prøve i morra å sett den på andre

Lenke til kommentar
Når den kommer i plan går den som en fryd og går mere enn fort nok, bare at den er ektrsem treig i plan noen ganger hjelper jeg litt til men , motorn er løfta 3-5 cm og står på 3 eller 4 hakkeet husker ikke helt så  skal prøve i morra å sett den på andre

8731418[/snapback]

 

Ok, jeg har ikke heisa noe på motorn og du har vel kort stamme som meg du også? meninga er ivertfall at den flata på undervannshuset skal være omtrent like høyt som kjølen på båten. Det at du har den på 3-4 hakket gir jo dårligere akserlasjon enn meg som har den på 2 hakket siden den graver seg mer ned før den kommer opp i plan, men når du først kommer i plan går det nok litt fortere ;)

Lenke til kommentar
Når den kommer i plan går den som en fryd og går mere enn fort nok, bare at den er ektrsem treig i plan noen ganger hjelper jeg litt til men , motorn er løfta 3-5 cm og står på 3 eller 4 hakkeet husker ikke helt så  skal prøve i morra å sett den på andre

8731418[/snapback]

 

Ok, jeg har ikke heisa noe på motorn og du har vel kort stamme som meg du også? meninga er ivertfall at den flata på undervannshuset skal være omtrent like høyt som kjølen på båten. Det at du har den på 3-4 hakket gir jo dårligere akserlasjon enn meg som har den på 2 hakket siden den graver seg mer ned før den kommer opp i plan, men når du først kommer i plan går det nok litt fortere ;)

8732235[/snapback]

 

Motorn er kort stamme Og den flata ligger omtrent helt likt som kjølen på båten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...