Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan ikke dele nettverk med andre?


Anbefalte innlegg

Ingen som vet?

8873775[/snapback]

 

Du skal ikke bruke bro. bro er for å knytte to eksisterende lan sammen. Så slett den.

Så må du passe på ipen. Siden du skal dele en trådløs tilkobling til ps2'n, må maskinen din fungere som dhcp-server(utdeling av ip-adresser). Windows sin ICS MÅ bruke 192.168.0.x-rangen. Du må derfor passe på at ip din maskin mottar fra routeren ikke bruker samme range. Dette kan du gjøre ved å skrive "cmd" i kjør-feltet på startmenyen, så skrive "ipconfig" og enter. Hvis den adressen du får fra routeren er 192.168.0.x, må du inn i routeren og forandre denne. Når du har gjort alt dette skal det virke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som vet?

8873775[/snapback]

 

Du skal ikke bruke bro. bro er for å knytte to eksisterende lan sammen. Så slett den.

 

Så må du passe på ipen. Siden du skal dele en trådløs tilkobling til ps2'n, må maskinen din fungere som dhcp-server(utdeling av ip-adresser).

Windows sin ICS MÅ bruke 192.168.0.x-rangen.

Du må derfor passe på at ip din maskin mottar fra routeren ikke bruker samme range. Dette kan du gjøre ved å skrive "cmd" i kjør-feltet på startmenyen, så skrive "ipconfig" og enter.

Hvis den adressen du får fra routeren er 192.168.0.x, må du inn i routeren og forandre denne. Når du har gjort alt dette skal det virke.

8874068[/snapback]

Er addressen 192.168.1.XXX

Hva er ICS hvor endrer jeg det til 192.168.9 rangen?

Lenke til kommentar
Ingen som vet?

8873775[/snapback]

 

Du skal ikke bruke bro. bro er for å knytte to eksisterende lan sammen. Så slett den.

 

Så må du passe på ipen. Siden du skal dele en trådløs tilkobling til ps2'n, må maskinen din fungere som dhcp-server(utdeling av ip-adresser).

Windows sin ICS MÅ bruke 192.168.0.x-rangen.

Du må derfor passe på at ip din maskin mottar fra routeren ikke bruker samme range. Dette kan du gjøre ved å skrive "cmd" i kjør-feltet på startmenyen, så skrive "ipconfig" og enter.

Hvis den adressen du får fra routeren er 192.168.0.x, må du inn i routeren og forandre denne. Når du har gjort alt dette skal det virke.

8874068[/snapback]

Er addressen 192.168.1.XXX

Hva er ICS hvor endrer jeg det til 192.168.9 rangen?

8874282[/snapback]

 

ICS er internet connection sharing, altså verktøyet du bruker for å dele nett fra maskinen din til PS2'n. Så vidt jeg vet, er det ikke mulig å forandre rangen den gir ut til noe annet enn 192.168.0.xx. Men hvis du får 192.168.1.xx fra routeren din, skal det ikke være noe problem.

 

Hvordan er nettverksinnstillingene på PS2'n? Den må settes til DHCP hvis du skal bruke ICS.

Lenke til kommentar
okokok

Ipen min er 192.168.1.XXX

Standard gateway: 192.168.1.1

 

Ser ut til at jeg ikke får opp noe gatway på koblingen

Jeg får sendt ut men ikke inn. se screenshots:

utennavn1bt1.png

utennavn2wc7.png

8874320[/snapback]

 

Ipen på lokal tilkobling(kabel) er feil. sjekk innstillingene på tcp/ip-protokollen i lokal tilkobling (kablet) og sett de til automatisk. så høyreklikker du på den trådløse tilkoblingen, og velger "del denne tilkoblingen", slik du gjorde i første posten.

 

pass også på at tilkoblingen ikke er deaktivert. (synes det ser slik ut, siden den er grå).

 

Du har slettet broen nå, ikke sant?

Lenke til kommentar

Gå på startmeny->kjør, og skriv "services.msc". Så leter du deg frem til en tjeneste som heter "windows firewall/internet connection sharing". Pass på at den er startet. Hvis den er det, høyreklikker du, og velger restart. så prøver du å dele den trådløse tilkoblingen på nytt.

 

edit: du kan også slå av all godkjenning.

Endret av gummitarzan
Lenke til kommentar
Gå på startmeny->kjør, og skriv "services.msc". Så leter du deg frem til en tjeneste som heter "windows firewall/internet connection sharing". Pass på at den er startet. Hvis den er det, høyreklikker du, og velger restart. så prøver du å dele den trådløse tilkoblingen på nytt.

 

edit: du kan også slå av all godkjenning.

8874495[/snapback]

Jeg har ikke windows firewall/internet connection sharing

 

se screen

utennavn15ef7.png

Lenke til kommentar

okokok

 

Jeg har nå fått til å dele det trådløse nettverket mitt(deling av nettverk med andre brukere)

 

Jeg måtte laste ned reg system fil, "windows firewall/internet connection sharing" var det jeg manglet

 

 

Still:

Jeg får fortsatt ikke noe standard gateway på lokal tilkobling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...