Gå til innhold

Dårlig kundebehandling av Netshop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde og en 2 år gammel hdd som gikk føyken. Netshop sa at siden den var en del av en "selvbygger" pc, så var det ikke mer en 2 års reklamasjon. Det er jo greit nok, men fikk en rar beskjed om at jeg kunne sende den alikevel også kunne de se på den.. ? Siden det hadde kostet meg en hundrings i frakt, (og jeg hadde lest på forumet her om andre som slet med servicen til netshop om dagen) så gav jeg blanke..

8814730[/snapback]

Rent pisspreik fra Netshop sin side, men ikke overraskende. Både Netshop, Komplett og MPX er veldig ivrige på å si at noe bare har 2 års reklamasjonsrett dersom de ikke får igjen pengene fra produsenten.

 

Sjekk garantien på HDD-produsentens websider. Mange av dem har 3-5 års fabrikkgaranti som du kan få dekket den på, selv om de kanskje ikke har kontorer i Norge.

Lenke til kommentar
Tror ikke man skal bli veldig overrasket dersom Netshop er på vei til skifteretten.... Alle disse historiene er ofte første symptom når det går i utforbakke.

8815071[/snapback]

 

Jo vettu hva,da hadde jeg blitt overrasket :)

Dessuten,skal man bruke ditt resyme her så burde det vært mange webshopper dær forlengst :D

Lenke til kommentar

Alle disse sakene med Netshop virker veldig trist i grunnen. Mitt personlige inntrykk er at de har kjempeservice. Skjermkortet mitt ble ødelagt for et par år siden og uten diskusjon fikk jeg tilsendt ett nytt. Og min opplevelse (fram til nå) er at mange er fornøyd med netshop. Det betyr naturligvis ikke at alt bare er fryd, men enten har det vært et par uheldige enkelttilfeller i det siste, ellers har servicen hos netshop begynt bli dårligere.

 

Netshop har aldri vært den billigste butikken, men jeg har lagt igjen mange titallstusen kroner der fordi jeg har vært trygg på at de ordner opp hvis det har vært noe. Dersom dette er noe som er på vei til å endres ser jeg jo ikke lenger fordelen å handle hos dem.

Lenke til kommentar

Men de hadde også kjempeservice for et par år siden. Det er det siste året at det kommer stadig flere og flere saker der Netshop har gjort en dårlig jobb.

 

I den saken som er nevnt tidligere i denne tråden, var en av forklaringene fra Netshop at de trodde saken var enda et "Kunden nekter å høre på Netshop" tilfelle. Men det virker som om det bare blir klarere og klarere at problemet egentlig er omvendt, "Netshop nekter å høre på kunden".

 

Det er kanskje på tide at de tar en titt på kundeservicen deres.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Nå må jeg nesten bare legge ut siste korrespondanse med netshop. Dette er mailen jeg sendte:

 

 

----------------------------------------------------

Hei

 

Nå har jeg endelig mottatt dvd-spilleren min, selv om den ble sendt til feil adresse.

Første gang jeg tok kontakt angående problemet var 14. November 2006. Ikke før i slutten av Mars tok noen tak i saken (se mail under), da hadde jeg ringt og sendt flere mail.

Slike saker skal ifølge forbrukerkjøpsloven være løst innen rimelig tid (dvs. 2-3 uker ifølge forbrukerrådet) og jeg har rett på lånegjenstand hvis det tar over en uke.

Jeg mottok ikke dvd-spilleren før 1. Juni 2007. Det tok altså over et halvt år å få dette i orden.

 

Men nå er iallefall dvd-spilleren på plass, slik at det problemet er løst. Da venter jeg bare på kompensasjonen som jeg ble lovet for to måneder siden (se mail under).

Hva slags kompensasjon er det snakk om?

 

mvh

Øyvind Dahl

 

 

>-------- Opprinnelig melding --------

>Emne: [supportsak: #61636]: Problemer med cd-rom 1559

>Dato: Fri, 30 Mar 2007 13:26:45 +0200

>Fra: [email protected] <[email protected]>

>Svar-Til: [email protected] <[email protected]>

>Til: [email protected]

>Referanser: <[email protected]>

>

>

>

>Hei

>

>Dette ser ut som en sak vi bør angripe asap. Jeg vil derfor prøve å hjelpe deg, og >få en avslutning på saken, men trenger dine kundeopplysninger. Du kan også >sende meg en mail til [email protected] med ditt telefonnummer og kundedata, så >skal vi finne en god kompensasjon for deg siden du har ventet så lenge.

>

>mvh

>XXXXX

>Netshop

----------------------------------------------------

 

 

Dette var svaret jeg fikk:

 

 

----------------------------------------------------

Hei

 

Denne eposten ble sendt på grunnlag av at vi gikk ut ifra at det var vi som hadde gjort en feil.

Som sagt har vi ikke mottatt noen DVD spiller, og sendte en DVD spiller uten å ha mottatt din gamle.

Vi har derfor allerede gjort noe "utenom det vanlige" slik at vi allerede sitter med et tap på litt under 1000,- på denne spilleren. (Siden vi ikke får sendt den gamle i retur.)

 

mvh

XXXXX

Netshop

 

----------------------------------------------------

 

 

 

Jeg må faktisk le, jeg er så oppgitt over de nå. Det tok 6 måneder! Og de skylder på meg.

Lenke til kommentar

Hva slags DVD spiller er det de har sendt deg, om de har hatt et tap på litt under 1000 kroner?

 

Og det er i beste fall useriøst å hevde at de har "gjort noe utenom det vanlige" når saken har tatt et halvt år. De skulle ha ordnet dette for minst fem måneder siden. At de ikke får sendt den gamle i retur, skal da vel for søren ikke gå ut over det, og det er på INGEN MÅTE å gi bedre service enn forventet å sende deg en DVD spiller for deres egen regning.

 

Jeg blir oppgitt over Netshop når jeg leser hvordan de har behandlet deg, og selv om de ikke mister en storkunde akkurat, så vil jeg gjerne forkynne at jeg vil tenke meg om to ganger før jeg handler noe der igjen.

 

Jeg jobber selv i butikk, og selv om reparasjoner riktignok kan ta lang tid, så har det aldri tatt i nærheten av så lang tid. Og tar det lang tid, så får vi alltid til en ordning med kunden. Det løsner seg stort sett for både butikk og kunde om butikken ringer til verksted/importør og krever at kunden enten får et reparert produkt tilbake, eller et nytt produkt. Det hadde ikke kostet Netshop mange kaloriene å i det minste gjøre dette, fremfor å syte om at de har ytt så god service når kunden har ventet et halvt år på en løsning.

 

EDIT: Se mitt neste innlegg... ser at saken har en litt annen handlingsgang enn jeg først oppfattet.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Nå er det vel på tide å roe ned litt for en del her. Det er kun trådstarter sine påstander som har kommet frem hittil. Det kan hende han har rett og snakker sant, det kan hende han ikke gjør det. Hvis han faktisk har sendt pakken om registrert pakke bør det la seg gjøre å få posten til å bekrefte et sporingsnummer og om pakken er avhentet av eller levert til Netshop.

 

At også moderatorer ukritisk kaster seg på bølgen er tåpelig så lenge saken ikke er bedre dokumentert og ikke trådstarter har gjort det han kan for å fremskaffe dokumentasjon.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar

Ser nå at Netshop påstår de ikke har mottatt DVD spilleren fra kunden ja. Da stiller saken seg annerledes. Kunden burde tatt vare på kvittering med sporingsnummer. I en slik sak, ligger vel bevisbyrden på kunden, ettersom det er han/hun som har fått utlevert kvittering.

 

Jeg trekker derfor det meste av mitt forrige innlegg... Netshop har gitt god service, da de velger å tro på en kundes påstand, selv om den ikke kan bevises.

Lenke til kommentar
Da var det jeg begynte å undersøke hvilke rettigheter jeg har. Jeg fant ut at feil skulle være utbedret innen rimelig tid, ellers hadde jeg krav på å få hevet kjøpet. Så jeg tok kontakt igjen, henviste til forbrukerkjøpsloven og sa at jeg ville heve kjøpet. Da tok saken en annen retning. De hevdet nå at siden jeg bare hadde sendt inn cd-rom'en så hadde ikke de hatt mulighet til å reparere den og jeg hadde derfor ikke rett til å heve kjøpet. Jeg måtte derfor sende inn hele pc'en hvis de skulle kunne gjøre noe. Da hadde det altså gått 4 måneder siden jeg sendte den inn! Heldigvis hadde jeg fått det skriftlig fra de at jeg kunne sende inn bare cd-rom'en så jeg henviste til det.

Dette mener jeg de har helt fullt og rett til å gjøre. Loven gjelder for din bærbare pc som en enhet, og ikke cd-rommen separat, noe som fører til at reglene krever du sender inn hele maskinen. Netshop har ikke bare seg selv å forholde seg til i slike saker, men også produsent/leverandør som har fastsatt regler for feilreturnering.

 

Men, det er ingen tvil om at Netshop har brukt for lang tid i denne saken. Selv om de må vente på produsent/leverandør kan de finne en annen midlertidig løsning på problemet eller å pushe enda hardere på det trege leddet.

Lenke til kommentar

Hadde vært fint med en kommentar fra netshop her, jeg har lagt igjen endel penger der de siste årene, men begynner å bli kritisk til om jeg kommer til å velge dem neste gang...

 

til dere som har hatt dårlige (eller gode) erfaringer, skriv om dem i webshopguiden her på HW, på den måten blir det lettere å finne ut ting om webshoppene uten å ha fulgt med i forumet de siste 2 årene ;)

Lenke til kommentar
Nå er det vel på tide å roe ned litt for en del her. Det er kun trådstarter sine påstander som har kommet frem hittil. Det kan hende han har rett og snakker sant, det kan hende han ikke gjør det. Hvis han faktisk har sendt pakken om registrert pakke bør det la seg gjøre å få posten til å bekrefte et sporingsnummer og om pakken er avhentet av eller levert til Netshop.

 

At også moderatorer ukritisk kaster seg på bølgen er tåpelig så lenge saken ikke er bedre dokumentert og ikke trådstarter har gjort det han kan for å fremskaffe dokumentasjon.

8816255[/snapback]

 

Det var først i april at de påstod at de ikke hadde mottatt cd-rom'en. Da kunne ikke jeg finne noe sporingsnummer, derfor trakk jeg meg fra hevingssaken fordi jeg visste jeg ikke kunne bevise noe.

 

Men de bekreftet i januar over telefon at de hadde mottatt den, men dette blir jo selvsagt ord mot ord.

 

La oss si at de ikke mottok den da. Hvorfor sa de ikke ifra om dette før i april?? 4 måneder etter at jeg hadde sendt den inn.

Lenke til kommentar
til dere som har hatt dårlige (eller gode) erfaringer, skriv om dem i webshopguiden her på HW, på den måten blir det lettere å finne ut ting om webshoppene uten å ha fulgt med i forumet de siste 2 årene ;)

8816486[/snapback]

 

Jeg gjorde nettopp det angående en reklamasjon til Netshop, men den ble slettet etter noen dager. Sannsynligvis presset Netshop hw.no til dette for å unngå for mye negativ publisitet. Stol derfor ikke på prisguiden her på forumet når det gjelder Netshop :no:

Lenke til kommentar

Det var først i april at de påstod at de ikke hadde mottatt cd-rom'en. Da kunne ikke jeg finne noe sporingsnummer, derfor trakk jeg meg fra hevingssaken fordi jeg visste jeg ikke kunne bevise noe.

 

Men de bekreftet i januar over telefon at de hadde mottatt den, men dette blir jo selvsagt ord mot ord.

 

La oss si at de ikke mottok den da. Hvorfor sa de ikke ifra om dette før i april?? 4 måneder etter at jeg hadde sendt den inn.

8816517[/snapback]

 

Hvorfor har ikke du bare kontaktet posten og fått nødvendig dokumentasjon? Har du noe annen dokumentasjon fra Netshop på at de har bekreftet at de har mottatt den? Ellers er jo svaret fra Netshop i april helt logisk.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar
Det er jo akkurat sånt som dette som gjør webshopguiden ubrukelig. En hvilken som helst påstand tas som god fisk av mange, uten at noe er dokumentert. Det kan like godt være at det trådstarter her som har dummet seg ut og ikke Netshop.

8816514[/snapback]

Ja, derfor er få erfaringer 0 verdt, men hvis man får flere erfaringer kan man i det mindste se trender.

Lenke til kommentar

Slike saker kan fort bli hauset opp. Men så langt ser jeg ingen slike tendenser i tråden, og trådstarter har vært flink til å skrive nøkternt om det han mener er feil.

 

Det er klart at Netshop også har en versjon, men hvis trådstarter lyver om enkle fakta så er det jo en smal sak for Netshop og tilbakevise det. Hvis han ikke gjør det, så betyr det jo at det uomtvistelig er kritikkverdige forhold i saken, også uavhengig om varen han sendte kom fram.

Endret av Zatôitchi
Lenke til kommentar
Hvorfor har ikke du bare kontaktet posten og fått nødvendig dokumentasjon? Har du noe annen dokumentasjon fra Netshop på at de har bekreftet at de har mottatt den? Ellers er jo svaret fra Netshop i april helt logisk.

8816536[/snapback]

 

Hvis det er noen måte å få pakkeinformasjon om uten å ha sporingssnummeret så ville det hjulpet meg veldig. Finnes det?

 

Det hadde vært logisk hvis de hadde gitt meg det svaret med en gang jeg begynte å mase. Ikke mange måneder etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...