Gå til innhold

Komplett: Posten eller tollpost Servicepakke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde Tollpost og de hadde like lang leveringstid som Posten, fordi de insisterte på å levere det på døra midt på dagen når ingen var hjemme.

Skulle tro de ringte for å sjekke det før de kjørte langt oppi fjellheimen med en liten pakke (liten pakke, stor trailer), men jeg fikk jo i det minste et brev (!) en uke etterpå om at pakken lå på lager i Ålesund.

 

Så de transporterer varene kjappere enn Posten, men de er minst like store retards, så du får nok ikke varen kjappere med mindre du er hjemme hele dagen og bor midt i en by.

Lenke til kommentar

Jeg har til nå bare prøvd posten sitt Hjem-på-døren.

Det har fungert perfekt for min del, og jeg vil tro at det er like godt som tollpost normalt sett.

 

For meg hjelper det ihvertfall ikke at pakken kommer f.eks tidligere på dagen enn posten sin tjeneste siden jeg jobber da. Så jeg har med vilje bestilt hjem-på-døren fra posten og fått pakkene levert mellom 17 og 18. :)

 

Så hvis du er hjemme på dagtid er nok tollpost sin tjeneste best.

Lenke til kommentar
Jeg har til nå bare prøvd posten sitt Hjem-på-døren.

Det har fungert perfekt for min del, og jeg vil tro at det er like godt som tollpost normalt sett.

 

For meg hjelper det ihvertfall ikke at pakken kommer f.eks tidligere på dagen  enn posten sin tjeneste siden jeg jobber da. Så jeg har med vilje bestilt hjem-på-døren fra posten og fått pakkene levert mellom 17 og 18. :)

 

Så hvis du er hjemme på dagtid er nok tollpost sin tjeneste best.

8712247[/snapback]

 

Tollpost er kjappere, da det går an å dra ned på terminalen og hente varer så og si rett etter de er kommet inn på terminalen. Dette er jo forutsatt at du kan ta en liten tur vekk fra jobb.

 

Du får et sendingsnummer ved å bruke Tollpost også, og da er det såre enkelt å se når ordren er kommet inn på nærmeste terminal.

 

Man kan vel ikke dra på en omlastningsterminal for å hente varer, kan man vel?

Lenke til kommentar

Tollpost er rettet inn mot bedriftsmarkedet. De taper markedsandeler for Posten, som stadig gjør det bedre på bedriftsmarkedet. Posten er overlegent størst og har de beste tjenestene på privatmarkedet. Det vil si for oss som skriver her. Det er ingen andre som både leverer på døra på kveldstid, og har et postkontor eller en butikk i nærheten av der man bor, der man kan hente pakkene. Ellers er det riktig at Tollpost sine bedriftspakker er raskere enn Postens Servicepakker (som er innrettet mot private). Postens bedriftspakker, derimot, går like fort som Tollposts pakker.

Endret av perjohan
Lenke til kommentar
bestillte noe på komplett på torsdag og de har enda ikke sendt det og nå er det tirsdag

4 dager det. men vet det var helg så det er kansje derfor

8732106[/snapback]

 

Og det har hva å si i denne diskusjonen?

 

 

Personlig så hater jeg Posten på alt som har med utenlandks pakkehåndtering, innenlands så må jeg bare bøye meg i støvet og innse at det er de som gjør den beste jobben til best pris i de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke så rart ettersom Posten har monopol?!

 

Posten suger i forhold til de offisielle postvesene i utlandet.

Prisene er til og med latterlige høye, samme med tiden det tar for privat personer å sende brev/pakker til og fra hverandre...

 

Når det gjelder bedrift så er vel posten mye bedre, men det er jo egentlig fordi de ikke har monopol her og må faktisk konkurere.

Endret av tiiim
Lenke til kommentar

Testet ut tollpost for 2 uker siden og det gikk raskt det.

Bestilte på fredag og pakken hentet jeg på mandag morgen i en blomsterbutikk i byen.

Du kan selv velge hvilken butikk du vil hente pakken på vist der er flere.

Bor på vestlandet.

 

Forskjellen er:

-Prisen Lavere

-Leveringstiden Kortere

-Hentested Blomsterbutikk

8711998[/snapback]

Endret av taz
Lenke til kommentar
Posten suger i forhold til de offisielle postvesene i utlandet.

Prisene er til og med latterlige høye, samme med tiden det tar for privat personer å sende brev/pakker til og fra hverandre...

8736122[/snapback]

 

Nah, skeptisk. Det er mye dårlige "offentlige" postvesen ute å går, tror nok posten plasserer seg ganske midt på treet der.

Lenke til kommentar

Jeg bruker tollpost istede for posten, sparer 10kr, hentestedet ligger bare noen hundre meter fra der jeg bor mens posten ligger 3km unna.

Veldig lett å få tak i folk som kan hjelpe, evt gir besjed viss pakka blir forsinka o.l

 

Ulempen er vell at tollpost jobber bare 5 dager i uka mot postens 6 dager

Lenke til kommentar

Jeg vil bare skryte litt av Posten.

For noen uker siden bestilte jeg noen datakomponenter hos Netshop og jeg bestilte de da det var helg. Netshop sendte de som Servicepakke på mandagen. Neste morgen var de ankommet postterminalen i Bergen. Om onsdagen var de så klar til henting på postkontoret.

 

Jeg bestilte så de siste komponentene helgen som var. Da bestilte jeg de med Hjem-på-døren service. På mandag sendte Netshop komponentene, og på tirsdag morgen ankom de som forventet postterminalen i Bergen. Jeg lurte da på om de ville bli distribuert samme dag som de ankom terminalen, eller om de ventet med utkjøringen til den ankom postkontoret jeg hører til.

Jeg ventet så spent etter at jeg hadde kommet hjem fra jobb om pakken kom på døren, og det gjorde den. :D

Så jeg er storfornøyd med servicen til både Netshop og Posten.

Derfor vil jeg trygt anbefale(nok en gang) Posten til de som er i jobb på dagtid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...