Gå til innhold

Hiper 670 W, lyder


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har et "problem".

 

Min PSU: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=324817

 

Når jeg drar igang noe graffikrevende applikasjoner så kommer det lyder fra PSU'n, sån "fft" "fft" lyder, umulig og forklare egentlig.

 

Av og til har jeg trodd den kommer fra grafikkortet, men jeg er ikke helt sikkert, synes det kommer lyder fra begge parter..

 

Har hatt samme lydene med en annen Hiper PSU, 580 W Type R ellernoe, blå sak med avtagbare kabler..

 

Og så har jeg hatt omtrent samme type lyder på en BeQuiet PSU på 400 watt..

 

Er det grafikkortet som er feilvare da? Eller klarer bare ikke nevnte PSU'r og levere nok futt til GTX 8800?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, jeg har et "problem".

 

Min PSU: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=324817

 

Når jeg drar igang noe graffikrevende applikasjoner så kommer det lyder fra PSU'n, sån "fft" "fft" lyder, umulig og forklare egentlig.

 

Av og til har jeg trodd den kommer fra grafikkortet, men jeg er ikke helt sikkert, synes det kommer lyder fra begge parter..

 

Har hatt samme lydene med en annen Hiper PSU, 580 W Type R ellernoe, blå sak med avtagbare kabler..

 

Og så har jeg hatt omtrent samme type lyder på en BeQuiet PSU på 400 watt..

 

Er det grafikkortet som er feilvare da? Eller klarer bare ikke nevnte PSU'r og levere nok futt til GTX 8800?

8695362[/snapback]

Hvis det kommer samme lyder fra beQuiet så er det ikke strømforsyningen!

Hiper 670w er NOK til et 8800, så det får ikke for lite strøm.

Prøv å hør nøye engang til hvor lyden kommer fra, og prøv et annet skjermkort.

Lenke til kommentar

Hvis lyden virkelig kommer fra PSU, så vil jeg tro det er feil med PSU. Skjønte ikke helt det med lyden du hørte, men hvis den høres ut som en svak gnissing/knitring så er det aktiv PFC inni PSU som lager lyden, og det er nokså normalt.

 

Du kan kanskje prøve å redusere last på PSUen og se om lyden forsvinner. Du kunne jo også prøvd å jumpstarte den. Hører du fortsatt lyden ved jumpstart, så kan det jo bare være feil med PSU.

Lenke til kommentar
Hmm, rart.. Den er jo helt ny..   :wallbash:

 

Får se om jeg får prøvd et annet skjermkort eller en kraftig PSU engang og testa mere da..

8723128[/snapback]

Hiper psu'er er gode, når de først virker.

 

 

Dessverre er feilprosenten deres større enn andre PSU-produsenter.

 

 

edit: Send inn strømforsyningen til komplett, og forklar problemet.

 

 

edit2: Faens dobbelposting :wallbash:

Endret av Storleer
Lenke til kommentar
Har sendt inn en gang før, fikk da en en tilsvarende PSU, med mye mindre lyd.. Dessuten er den ikke så ny at jeg kan sende den tilbake vel? Et par mnd..

8725142[/snapback]

 

Angreretten er nok gått ut, men dette er en reklamasjonssak. Sånne lyder fra PSU skal ikke forekomme, så det er nok til å få den bytta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...