Gå til innhold

Noctua NH-U12F temp erfaringer (C2D)


Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg vil gjerne vite erfaringer med denne kjøleren og temperaturene dere får.

Selv har jeg akkurat nå 66-68 grader load, ifølge TAT, (30 min i orthos). Dette er med en 120mm på 950rpm. (har satt på den ultra low noise adapter saken, er ikke noe særlig forskjell med eller uten denne)

Asus PC probe sier 73grader, men den stoler jeg ikke på.

Selve kjøleren er bare såvidt lunka,

 

Selv på stock hastighet syns jeg tempen var ganske høy, opp mot 50 grader load.

 

Jeg har et p5b dlx wifi og E4300. Alt av volt på auto, 360FSB. (3.24ghz)

 

Bruker AS5 kjølepasta, og smørte på et veldig tynt lag. (muligens litt for lite?)

Jeg har fjerne den festebøyla på sokkelen, sankt 13 grader da :)

 

Håper noen andre med denne kjøleren kan poste temperatur (load) og overklokk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De temperaturene var vel litt høye.

 

Hadde U12 utgaven selv, med en vifte på ca 1400rpm. og en luftflyt på 76 m³.

I Core Temp 2, lå jeg på 40º (core 1) og 43º (core 2)idle med en E6600 klokket til 3.4GHz.

 

Hva slags luftflyt har du i kabinettet ditt?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte (den eksakte) samme E4300 som Hardware testet og får ca 58-60 grader idle i TAT, ca ti grader mer i load. Kjører den på standard hastighet men undervolter den til det minste mitt Asus P5W DH DeLuxe tillater, dvs 1,2v tror jeg det var.

 

Kjøling er en NH-U12 med 120mm vifte på begge sider, pluss kabinettvifte og PSUvifte like ved.

 

Det er syv harddisker i samme kabinett, og fire av dem står rett ved luftinntaket, så det kan delvis forklare de høye temperaturene, men jeg får betydelig lavere temperaturer i Everest (ca 36 på idle og 44-46 på load).

 

EDIT: Det er definitivt noe galt med temperaturene i TAT. Nå kjører jeg den på 2,7 GHz på 1,2 vCore og TAT rapporterer 58 grader idle, mens den på stock hastighet (1,8) og samme vCore sa 56 grader.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

takker for alle svar!

Skal ta av kjøleren og sjekke om den har hatt god kontakt (en dag jeg gidder). Med stock vifte på et annet HK var tempen mer behagelig, så kan godt være noe der. Muligens må det plansliping til her og.

 

Fant og ut at NB kjøleren ble helt sykt varm, så måtte sette på en ekstra vifte som blåser direkte på den ellers ble maskinen ustabil etter litt hardt bruk. Har egentlig ganske god airflow i kabinettet, men nb ligger litt isolert mellom skjermkort og cpukjøler nå.. Ser ikke ut til at heatpipe-kjølinga på dette kortet fungerer helt på topp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...