Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Testikler, skrotum, forskjell


Gjest Gjestemann

Anbefalte innlegg

Gjest Gjestemann

Lurte bare på hva forskjellen er mellom testikklene i størrelse

Eg har en på ca størrelse med en dadel, og den andre med en erter

så forskjellen i størrelsene er store.. Lurer på om dette er normalt, eller om noe er gale..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan godt være forskjell på testiklenes størrelse, men at den ene er på størrelse med en ert var jo litt rart. Det er umulig å si noe om hva dette kan være ut fra det du har skrevet, så derfor anbefaler jeg deg å ta en tur til fastlegen din og få sjekket dette nøyere.

Lenke til kommentar
Det kan godt være forskjell på testiklenes størrelse, men at den ene er på størrelse med en ert var jo litt rart. Det er umulig å si noe om hva dette kan være ut fra det du har skrevet, så derfor anbefaler jeg deg å ta en tur til fastlegen din og få sjekket dette nøyere.

8690630[/snapback]

Du trenger ikke å dra til legen fordi den enne testikelen din er større den andre.

Ikke bruk tid og penger på noe som er helt normal.

 

Testikelene variere i størrelsen pga. en fysiologisk prosess etter fødselen. Den største testikelen, vil være den første, som kom ned fra magen til skrotumet.

Derfor vil den har mer plass og tid til å utvikler seg større:

 

comparing the testicle with ellipsoids of known sizes (orchidometer).

measuring the length, depth and width with a ruler, a pair of calipers or ultrasound imaging. The volume is then calculated using the formula for the volume of an ellipsoid: 4/3 π × (length/2) × (width/2) × (depth/2).

Usually left testicle is larger than the right.

 

...Dra til leget rådet bør du ta med et klympe salt...

Hvis de ikke kan oppgi grunner til problemet..

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Det kan godt være forskjell på testiklenes størrelse, men at den ene er på størrelse med en ert var jo litt rart. Det er umulig å si noe om hva dette kan være ut fra det du har skrevet, så derfor anbefaler jeg deg å ta en tur til fastlegen din og få sjekket dette nøyere.

8690630[/snapback]

Du trenger ikke å dra til legen fordi den enne testikelen din er større den andre.

Ikke bruk tid og penger på noe som er helt normal.

 

Testikelene variere i størrelsen pga. en fysiologisk prosess etter fødselen. Den største testikelen, vil være den første, som kom ned fra magen til skrotumet.

Derfor vil den har mer plass og tid til å utvikler seg større:

 

comparing the testicle with ellipsoids of known sizes (orchidometer).

measuring the length, depth and width with a ruler, a pair of calipers or ultrasound imaging. The volume is then calculated using the formula for the volume of an ellipsoid: 4/3 π × (length/2) × (width/2) × (depth/2).

Usually left testicle is larger than the right.

 

...Dra til leget rådet bør du ta med et klympe salt...

Hvis de ikke kan oppgi grunner til problemet..

8691724[/snapback]

 

Men en testikkel på størrelse med en ert er ikke normalt...

Lenke til kommentar
Men en testikkel på størrelse med en ert er ikke normalt...

Da vil problemet være oppdaget etter fødselen... Ikke engang 1år gammelt barn har testikler med størrelsen til en erter... TENK!

Og testikelbrokk er en komplikasjon, der alle barn i NORGE , vil blir eksaminert for..

 

Maken til svada... Jeg må også si at Trådstarteren er litt for kreativt...

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...