Gå til innhold

Bør jeg velge N95?


Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst på ny mobil, men jeg klarer ikke finne en mobil som har det jeg er ute etter, bortsett fra N95.

 

Men jeg leser jo nesten bare negative ting om denne mobilen.

 

De fleste, men ikke alle opplever ting som:

 

-Byggekvaliteten er dårlig på mange av de mobilene som leveres: Slark i skyvemekanismen og knirkete taster.

 

-Batterilevetiden er alt for dårlig.

 

-GPSen virker dårlig og den medfølgende programvaren er ikke dugendes til stort.

 

-Telefonen klikker og låser seg, og må restartes opptil flere ganger om dagen.

 

 

Er dette en mobil å satse på, eller bør jeg vente til den enten har blitt oppgradert (noe som sikkert tar mange mnd) eller vente til det kommer en annen mobil med bra kamera og wlan (noe som sikkert også vil ta mange mnd)

 

Jeg vil ha en symbian mobil, og jeg vil ha greit kamera med blits/kameralys, og jeg vil ha wlan.

 

Blits/kameralys har jeg savnet på min nåværende mobil, men wlan har jeg ikke brukt så mye med denne, da det å koble det opp mot hjemmenettverket for å dele filer osv er et slit. Men tipper det vil være lettere med Symbian.

 

N80 er et alternativ, men jeg synes den blir for gammel nå, og har lest at den er veldig treg, og også har en del problemer.

 

Hva mener folket? Er N95 så dårlig som det gis uttrykk for på forumet, eller syter og klager folk for lett??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste hakene med denne mobilen er batteriet og GPS'en. Selv lader jeg hver kveld.

Jeg oppdaterte til softwaren til V11.0.026 og merket betydelig bedre batterikapasitet ved bruk av WLAN.

 

GPS'en er ikke mye å skryte av. Det går en stund før du får GPSlock. Har ikke prøvd navigasjons funksjonen enda.

 

Merker ikke noe til slark i skyvemekansime eller knirkete taster.

 

Aldri opplevd at den låser seg flere ganger om dagen. De gangene den har låst seg, har jeg kjørt 3dje(skrives det sånn?) parts programvare. Men det hører til sjeldenhetene at den låser seg.

 

Jeg byttet fra SE K750i og har ikke angret en dag. Bildene er meget gode for å være en mobil, video opptak i 640x480x30fps er vel noe av det beste som finnes i mobil idag. Skjermen er stor. Du kan legge inn siste episode av lost(eller whatever) og se den i senga. Kart funksjonen er meget handy. Kunne skrevet i det uendelige her...

Men det gidder jeg ikke.

 

Om du fremdeles er usikker så les her

 

Husk 2GB minnekort av typen microSD :w00t:

Lenke til kommentar

Om du må lade hver dag ved vanlig bruk, så ser jeg for meg at å se et par episoder av noe mens du er på en lenger fly eller buss tur, og kanskje chatte litt på msn, så er batteriet tomt før du kommer frem.

 

Når det kommer til den artikkelen, så så det ikke ut som om de har testen den stort, og bare gått ut i fra at mobilen er så bra som reklamen sier, spesiellt siden de sier at GPSen fungerer utmerket, noe tilbakemeldingen fra de som bruker mobilen sier noe helt annet.

 

Men mulig jeg går for denne mobilen.. Er bare veldig surt å få en mobil som det er slark på, som låser seg og som man må sende inn etter en uke.

 

Vi får se hva det blir til.. Lyst på ny mobil nå.. WindowsMobile OS suger synes nå jeg, så er lei det nå.. Vil tilbake til Symbian Series 60.

Lenke til kommentar

Å teste en mobil 5-10min i en butikk vil jo ikke gi deg noe svar på hvordan telefonen er ang batterikapasitet, om den låser seg, om gpsen fungerer bra i bilen, hvordan kartene er, om den vil begynne å knirke etter noen mnd i bruk osv osv..

 

Synd at Nokia ofte skal haste telefonene ut på markedet, og ikke få testet de ordentlig, slik som f.eks Samsung ofte gjør.

 

Men også synd at det er Nokia som har Symbian Series 60 på mobilene, og at det er få andre produsenter som har det..

Lenke til kommentar

Lader min N95 2 ganger i uka, har da slått av 3G, WLAN og GPS.

GPS virker fint bare den først får dekning og navigasjonen er jeg fornøyd med (selv om kartene kunne vært mer oppdatert).

 

Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte den dyreste telefonen i mitt liv (5000,-)

Lenke til kommentar
Synd at Nokia ofte skal haste telefonene ut på markedet, og ikke få testet de ordentlig, slik som f.eks Samsung ofte gjør.

8689608[/snapback]

ja det er forferdelig synd de lagde nseries, som tilbyr fremtidsteknologi idag for spesielt interreserte i bytte mot at det er en ferdig prototyp. kjempesuperduperdumme nokia.

må huske dette, vet dere :)

edit: at det er fremtidsteknologi. vi er ikke der vi tror vi er ennå.

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
Kanskje jeg skal satse på den alikevel.. Men surt å få en mobil som er av de dårlige da..

Men får se når mnd nærmer seg slutten.. Har ikke penger nå uansett..

8690149[/snapback]

 

Tipper alle har samme kvalitet, men at noen brukere ikke er så pirkete på kvalitetsfølelsen. Selv har jeg prøvd telefonen en stund, men likte ikke skyve mekanismen som hadde en tendens til å skyve både hit og dit når jeg puttet den i lommen. Hadde den kun virket en vei, hadde det ikke vært noe problem.

Lenke til kommentar

GPS'en er ikke mye å skryte av. Det går en stund før du får GPSlock. Har ikke prøvd navigasjons funksjonen enda.

 

8688065[/snapback]

 

Har selv en Holux med SiRF-Star-III teknologi og den bruker litt tid på en kaldstart. Hvis den ikke ligger i ro, har den av og til problemer med å posisjonere seg. Når den først har fått gjort det, bruker den ca 3 sek på å finne satellittene igjen hvis den mister dekning. Bruker ca 3 sek på en en "varm start". Kanskje det er det som er problemet på N95? Prøv å la telefonen ligge i ro når du foretar en kaldstart av GPS-en.

Lenke til kommentar
Synd at Nokia ofte skal haste telefonene ut på markedet, og ikke få testet de ordentlig, slik som f.eks Samsung ofte gjør.

8689608[/snapback]

ja det er forferdelig synd de lagde nseries, som tilbyr fremtidsteknologi idag for spesielt interreserte i bytte mot at det er en ferdig prototyp. kjempesuperduperdumme nokia.

må huske dette, vet dere :)

edit: at det er fremtidsteknologi. vi er ikke der vi tror vi er ennå.

8690839[/snapback]

 

Mange av de funksjonene vi her i europa har nå har de jo hatt i Japan i lang tid, så fredtidsteknologi er det vel ikke akkurat.

Og at en mobil klikker hver dag som noen brukere her har hatt problemer med har da ikke så mye med teknologien, men med programvaren. Dette kunne vært testet mye på. Knirking og slark i telefonen har heller ikke noe med teknologien, men med kvaliteten på produktet.

Eneste "nye" i denne mobilen er jo en såpass liten GPS modul.

 

Og om vi skal se på det slik som du sier, at mobilene er "ferdige prototyper", så burde mobilen vært mye billigere, da vi da vil være testpersonene for nokia, og dermed gjør en jobb for de.

Om du mener 5-6000kr for en prototyp er en riktig pris, så lurer jeg på hva du mener en slik mobil som fungerer smertefritt bør koste.. 10-12000kr?

 

Nei, jeg mener at om en produsent skal slippe en produkt på markedet, spesiellt et slikt dyrt produkt, så bør det funke bedre enn at så mange skal ha problemer med produktet sitt..

Lenke til kommentar
Mange av de funksjonene vi her i europa har nå har de jo hatt i Japan i lang tid, så fredtidsteknologi er det vel ikke akkurat.

 

Og at en mobil klikker hver dag som noen brukere her har hatt problemer med har da ikke så mye med teknologien, men med programvaren. Dette kunne vært testet mye på. Knirking og slark i telefonen har heller ikke noe med teknologien, men med kvaliteten på produktet.

Eneste "nye" i denne mobilen er jo en såpass liten GPS modul.

8691200[/snapback]

javel, jeg kan si jeg mener egentlig det er det produsentene vil ha oss til å tro for å dra det ut lenger, og slik vil det alltid være og jeg har bare godtatt det som at det er umulig å gjøre noe med. vi kan kanskje venne oss til gps, men de har god oversikt over når de plutselig har fått det til å fungere og tatt seg tid til å fikse alle software og hardware "tabbene".

 

vi må huske på at vi får på deres nåde og de har vært snille med oss som har tillatt slik teknologi så tidlig.

det er det jeg egentlig mente. det er ikke vits i å gråte over noe vi aldri kan få. jeg har sluttet å være sur på dem for dette.

 

Synd at Nokia ofte skal haste telefonene ut på markedet, og ikke få testet de ordentlig, slik som f.eks Samsung ofte gjør.

8691200[/snapback]

vi kan ikke forlange dette av nserien.

Om du mener 5-6000kr for en prototyp er en riktig pris, så lurer jeg på hva du mener en slik mobil som fungerer smertefritt bør koste.. 10-12000kr?

8691200[/snapback]

ikke i fremtiden. og alt er ifølge produsentene, ikke meg.

 

og så vet jeg at jeg hadde en negativ tone i i nnlegget mitt, men det orket jeg ikke å gjøre noe med der og da..

 

vi må bare huske på at nokia ikke gjør en dårlig jobb.

ALLE produsenter holder tilbake teknologi, og jeg er ikke lenger sur på dem for det.

Lenke til kommentar

Hehe.. Altså, jeg liker jo nokia mobilene selv.. De har de funksjonene og brukergrensesnittet som jeg liker.. Men det er for mye bugs med de.. Hadde de brukt litt mer tid pr mobil, i stedet for å presse så mange mobiler ut som de har gjort, så tror jeg de hadde tjent mye på det.

 

Veit ikke helt hvordan det er for tiden, men husker for en liten stund siden, så toppet jo nokia statestikken over mobiler som ble levert inn for reperasjon, mens samsung som testet mobilene ordentlig før de slapp de ut, lå på bunn.. og da snakker jeg om prosent i forhold til solgte enheter.

 

Så på det området mener jeg nokia har mye å lære på..

 

Men når nokia sine mobiler funker, så er det ingen som er bedre i mine øyne, er bare at det er alt for ofte noe tull med de som lett kunna ha vært unngått..

Lenke til kommentar
Men når nokia sine mobiler funker, så er det ingen som er bedre i mine øyne, er bare at det er alt for ofte noe tull med de som lett kunna ha vært unngått..

8691457[/snapback]

jaa.. det er det vi må ikke må gråte over. jeg er bare glad for at nserien er der.

vi må skille mellom nserien og de andre godt fungerende mobilene til nokia..

edit: forsøker å trøste og ikke rette på deg eller hindre deg i å stilne dine sorger på forumet :D

så,så.. *klapp klapp på ryggen*

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

Var ikke klar over at N-serien var en serie som var av "test" mobiler.. Da lærte jeg noe nytt i dag også.

 

Men det meldes jo om bugs i andre serier også, som feks E65 for å ta et eksempel.

 

Men det som irriterer meg mer er at Nokia ikke har laget en mellomting mellom E65, N73 og N95.

 

En Symbian Series 60 med greit kamera med kameralys/blits og Wifi, så hadde jeg hatt drømme mobilen.. (jada, veit om N80, men den er stygg og så vidt jeg har lest, enda mer bugs enn N95 og tregere enn N73)

Lenke til kommentar

Tror jeg kan anse meg som meget heldig da..

De 4 siste telefonene har vært av S60 serien.

Har aldri vært spesielt plaget med telefonene, har låst seg noen ganger, med mange mnd. mellomrom men ikke mere. Battertiden har det heller ikke vært noe å si på. Har heller aldri hatt en telefon inne på reparasjon siden 3210 kom på markedet.. Siden da har jeg hatt 15 telefoner.. kanskje jeg bare er heldig ?

 

Jeg er iallefall storfornøyd med N serien til Nokia :D

Lenke til kommentar

Hei ser du har lyst lyst på N95, selv har jeg telefonen og er kjempefornøyd med den, gps fungerer greit med tale pakke, ikke noe slark eller noe programvare feil,har oppdadert telefonen selv via cd som fulgte med telefonen, kan egentlig ikke skjønne at folk er så missfornøyde....har solgt ti talls av disse og ikke fått noe glage ( er forhandler ) telenu bodø

Lenke til kommentar

kanskje litt ot men..

 

har også lyst på N95.. men.. har like my lyst på P1.. vet faen meg ikke hva jeg skal velge

 

-vil ha symbian

-best mulig kamera

-touchscreen foretrekkes

-n95's gps kan vell alltids være kjekt og ha :p

-god batterilevetid

-stort minneplass

 

 

har p1 komme på markedet enda? hvis ja. noen som vet om det finnes noen reviews på eks p1vsn95 ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...