Gå til innhold

Hva var det første ekte mmo spillet?


Anbefalte innlegg

Selv vil jeg si at det var Everquest som var det første, virkelig store MMOet.

8685153[/snapback]

 

Vel.. Ultima Online er absolutt stort nok til å bli kalt det første virkelig store. Det er også verdens lengst gående mmorpg, og har 7 expansions og spilles fortsatt 10 år etter (det er planlagt to expansions for 2007)

8685315[/snapback]

 

Everquest var vel det første full 3D-MMORPG'et - UO hadde i allefall på den tiden ganske trasig grafikk.

 

Jeg heller vel litt til at selv om UO var tidligere ute, så var det Everquest som egentlig stod for det første gjennombruddet i MMORPG-markedet. WoW har så definitivt gjort det største gjennombruddet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har vært utallige MMORPG før WoW. Sikkert ikke det første, men Ultima Online var et av de tidlige virkelig store MMORPG spillene, men det kom i en tid der ikke folk hadde faste nettilkoblinger etc. så det ble naturlig nok aldri så enormt som WoW. (Synes dog fortsatt UO er morsommere)

 

Selv om det er mye eldre er det fortsatt mer fritt, man kunne drepe og rane andre spillere, bygge hus og slott man kunne bo i, som man også kunne være tyv og bryte seg inn i.

 

UO er forøvrig 10 år gammelt.

 

uo.jpg

8684330[/snapback]

 

UO er forøvrig også det beste MMORPG per dags dato. Jeg har spilt det meste av MMORPGs og har fortsatt ikke funnet noe som er i nærheten av UO .. Husker jeg stod opp kl. 05:00 om morran før så jeg kunne spille litt UO før jeg skulle på jobb/skole .. Haha, det var tider.. Lurer nesten på om jeg skal begynne å spille igjen hehe .. :dribble:

Lenke til kommentar
Første store var Ultima Online i mine øyne. Det var tider det!

 

Lever det ennå?

8715273[/snapback]

 

Ja det lever enda. Går fortsatt ganske bra. EA Mythic jobber også med en ny expansion, som blant annet oppgraderer grafikken.

 

http://www.uoherald.com/kingdomreborn/

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
UOKR_BA02b.jpg

 

Before.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
UOKR_BA02a.jpg

 

After.

 

Edit: Pfff, dekar24k var raskere...

Endret av Phoenixs
Lenke til kommentar
Neverwinter Nights kom i 1991, det var det første.

8719705[/snapback]

 

 

Vist du ikke snakker om et annet Neverwinter Nights spill en det jeg vet om så tar du veldig feil

8720184[/snapback]

 

Men det første Neverwinter Nights spillet var det første! Det var kun online og bare på et amerikansk side for noen med et spesiellt internett abonnement tror jeg.

Og det var leenge siden.

Her for pokker! :p

 

CLICK

CLICK 2

8710016[/snapback]

Lenke til kommentar
Neverwinter Nights kom i 1991, det var det første.

8719705[/snapback]

 

 

Vist du ikke snakker om et annet Neverwinter Nights spill en det jeg vet om så tar du veldig feil

8720184[/snapback]

 

Neverwinter Nights was the first massively multiplayer online role-playing game (MMORPG) to display graphics, and ran from 1991 to 1997 on AOL (then called Quantum Computer Services). The genre had previously been pioneered by the all-text Islands of Kesmai series created by Kelton Flinn at Kesmai.

 

Link til referat: CLICK

 

Det fantes ingen MMO spill med grafikk før dette. Så ja det første Neverwinter Nights var det FØRSTE. Dette var mange år før Bioware's Neverwinter Nights kom. Det spillet var basert på noe av det samme.

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...