larsenv Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Heisann. Jeg er nå i Taiwan og har sett at Macbook er en del rimligere her enn hjemme. Den svarte koster rundt 8500 kr. Eneste problemet er vel at tastaturet ikke har ÆØÅ og at OS sikkert er på taiwansk. Men mitt smp er om det er mulig å bytte ut tastatuert eller Tastene som skal være ØÆÅ og hvor mye vil det evt koste. Det neste er om det er mulig å installere Norsk eller Engelsk Os på den. og pris. Har veldig lyst på ei slik maskin, Men syns den blir for dyr til å kjøpe hjemme bare fordi jeg har lyst på en. Har Windows Laptop som ennå er opprativ en stund til.. Jeg reiser hjem på Lørdag så jeg har ikke så mange dager å bestemme meg på. mvh Vidar.
martbo Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 OSet er det minste problemet. Ulikt windows kan du selv velge hvilket språk du vil ha når du installerer. Tastaturet er et større problem, mener å ha hørt at det er en ganske komplisert prosess å bytte det. Vil anta at det iallefall kommer opp i tusen kroner, hvis ikke mer. Det viktigste punktet er selvfølgelig norske forbrukerrettigheter. Jeg ville ikke mistet rettighetene mine i forbrukerkjøpsloven for å spare et par tusen. En mulighet er å kjøpe Apple Care til maskinen, det utvider garantitiden, men da blir prisen kanskje oppimot det du må betale for en svart macbook i Norge?
Dassen Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 OSX kan du installere på Norsk. Jeg tror det er mulig å få til norsk tastatur ved bruk av en enkel software fix. Altså at det står f.eks punktum på tasten, men den skriver Æ på tastaturet. Om du kan touch og ikke irriterer deg over det så burde du sjekke det ut.
martbo Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Å få tastene til å være det du vil er ikke noe problem, du kan selv velge tastaturoppsett. Om han ønsker å bytte selve tastaturet på maskina må om jeg ikke husker feil hele topplata byttes, og det koster fort penger
larsenv Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Skrevet 23. mai 2007 Utifra det dere skriver her så er de ikke noe problemer med å kjøpe maskinen her i Taiwan. Men så var det det med garantien da. Hvor lang garanti har Mac da? og er den world wide? Hva om noe skulle skje med den når e kommer hjem. Tror dere forhandlerene i norge ikke vil hjelpe meg? mvh Vidar
martbo Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Apple har et års garanti, og du burde ikke ha noen problem med å få hjelp i Norge det første året. Om du derimot kjøper maskin i Norge vil du ifølge forbrukerkjøpsloven ha lov til å reklamere på maskinen i 5 år. Dette i seg selv mener jeg er god nok grunn til å kjøpe maskin her hjemme. Om noe først går galt, er du mye bedre beskyttet
St. Anders Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Kjøper du med Apple Care. som koster rundt 1000-2000 kr, så får du garanti i 3 år world wide...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå