Gå til innhold

Holdning til retur


Anbefalte innlegg

hej,

 

jeg lurer på en greie som går litt på holdninger til retur og hvor langt ansvaret til forhandler strekker seg. Det har seg sånn at jeg kjøpte en ny maskin (AM2 X2 prosessor, 2x1GB corsair 6400 DDR2, Msi K9N ultra hovedkort) fra Komplett også gikk maskina fint i ca 3 måneder. Så ble det no problemer med HK, tror det var en kondensator som røyk (typisk feil på dette HK) som overhetet NB, også ble dette sendt inn. Nytt HK kom tilbake over nyttår, og dette fungerte OK en stund men havarerte også - denne gangen etter én måned. Det var ikke anledning til å teste minne og HK seperat, men den høye temp. på NB gjorde at jeg igjen antok feilen lå her - dessuten kom det ikke opp noe skjermbilde whatsoever. Ny innsending, denne gangen kom samme HK i "diamond" versjon tilbake. Kjempeservice fra Komplett :-)

 

Denne gangen kommer det skjermbilde, men etter litt prøving og feiling viser det seg at den ene minnebrikken nå har tatt kvelden (minnetester i linuxinstallasjon). Ny enkeltbrikke ble kjøpt fra Mamoz for å ikke dra strikken for langt. Nå virker alt prima.

 

Er det riktig å sende inn den defekte minnebrikken til Komplett og be om ny? Den _kan_ ha blitt ødelagt av hovedkort nr 2, den kan ha vært skyld i at HK 2 ble antatt defekt, og den kan ha gått i stykker i den antistatiske posen den lå i mellom HK-skiftene, eller i montering/demonteringsprosessen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt samme hk som deg, men kjøpte det som demovare go fikk nytt tilbake da det var defek. Komplett har et veldig bra retur system ingenting å klage på der. Det er nok godt opparbeidet gjennom tidene.

 

Men det er jo mulig det er du som har gjort feilen. Uansett er det komplisert å vite det helt sikkert.

 

Jeg hadde en gang 2x 1gig brikker og den ene ville ikke funke. Men sendte den ikke inn for det om. Tenkte at da måtte jeg ha gjort noe feil og nøyde meg med 1 gig.

Lenke til kommentar

Om brikken skal sendes inn eller ikke vil nok ikke være din avgjørelse, først må du avklare ting med Komplett, men ut ifra hva jeg hører her, burde det ikke være noe problem å få returnert varen.

 

Hvor lang tid gikk det fra du installerte det nye hovedkortet, til problemene oppstod?

Når ble disse varene opprinnelig kjøpt, er de dekket av garanti?

 

Edit: La til en bokstav eller to

Endret av Pettern800
Lenke til kommentar

første hovedkort fikk problemer etter 3 måneder.

andre hovedkort fikk problemer etter 1 måned.

tredie hovedkort virker, men minnebrikken er ødelagt når det ankommer.

Jeg søker om å få den byttet, også ser jeg om jeg kan få til en ordning så jeg slipper å være uten data en retursyklus til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...