Gå til innhold

Hvordan få ut plomba på en johnson gt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm, har en 97 mod. Johnson 9.9 2 takt og det er jo akkuratt samma som den nye Gt'n. Hørte av en eller annen for en stund siden at jeg måtte bytte hele forgassern for og trimme den så jeg gad ikke gjørra no med det. Men er det så simpelt så er det jo bare å gjørra det :)

Lenke til kommentar
hmm, har en 97 mod. Johnson 9.9 2 takt og det er jo akkuratt samma som den nye Gt'n. Hørte av en eller annen for en stund siden at jeg måtte bytte hele forgassern for og trimme den så jeg gad ikke gjørra no med det. Men er det så simpelt så er det jo bare å gjørra det  :)

8679082[/snapback]

Du skal ikke trenge å bytte forgasser på jonhson gt-ene, (hvertfall de som kom i 95 og oppover tror jeg) Sjekk om du kan se den metall-plata mellom innsuget og forgasseren.

Lenke til kommentar
Du skal ikke trenge å bytte forgasser på jonhson gt-ene, (hvertfall de som kom i 95 og oppover tror jeg) Sjekk om du kan se den metall-plata mellom innsuget og forgasseren.

8680764[/snapback]

 

Skal jeg gjørra veldig snart :)

Men hvis den er fjerna er det no måte å vite om den har vært der?

Litt rart spm men men. Trur nemelig at motorn er trimma fra før, men han jeg kjøpten av hviste det ikke :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg tror at Johnson GT orginalt er 18 hester da, bare og fjerne plombe også trur jeg du kan bytte dyser for og få noen hester til... :)

 

EDIT: Selv liker jeg Yamaha, har en Yamaha 15 ELPT (no sånnt no :p)

8792861[/snapback]

 

Jeg tror ikke det siden de ikke selger noen 18 hester, men selger 9.9 og 15 hester.

Mulig du tenker på Tohatsu? De har 9.9 som man før trimma til 18 mener jeg.

 

 

Min er da også en 9.9 97 mod, men er jo akkuratt samma motorn som gt'n da ;)

Lenke til kommentar
Johnson gt er ikke 18hk orginalt nei, og hvis du tar plomba på den blir den 15hp, står i motoren min hvertfall.....

8793254[/snapback]

Og hvis du skifter dyser, så mener jeg du får 18 hester utav den...

Men, er ikke sikker, bare no jeg hørte fra en mekanikerfyr engang som jobba med en.

 

EDIT: Jeg vet Tohatsu kan trimmes til 18, men en kamerat har en Jonson GT, faren hans er dreven mekaniker og fortalte meg at den nå yter 18 hester etter han bytta dyser og fjerna plombe...

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...