Gå til innhold

Dark Messiah OMAM og Oblivion?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Så noen bilder av Dark Messiah of Might and Magic å syntes dette lignet litt på Oblivion på noen bilder. Noen som kan si meg om det er i litt samme stil som Oblivion og om det er bra? Vil dere anbefale det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dark Messiah er på noen måter ganske likt oblivion. Du har jo noen RPG-elementer, men hovedfokuset er action. Du går ikke rundt i en stor og fri verden og gjør masse quests. Du følger en historie hele tiden uten "sidequests".

Slossingen er også veldig lik, men jeg synes Dark Messiah sin er mye bedre fordi den føles mer "ekte".

Du kan vel nesten si at disse spillene er som Guild Wars og WoW hvis du sammenligner de to.

Alt i alt et veldig kult action-rpg.

Skrevet (endret)

Vil ikke si at de ligner. Dark Messiah er Half-Life 2 med sverd og bue, mens Oblivion er et rpg spill ala Gothic serien.

EDIT: Innlegget mitt ble litt kort :p .

Endret av oblivion_-__
Skrevet

de to nevnte spillene er vel nesten så forskjellig som overhodet mulig.

Dark M inneholder riktignok noen rpg-elementer, men hovedfokuset er vel egentelig på combat systemet som jeg for min del digget.

Oblivion foregår i et mye roligere tempo, og varer nok en del lengre.

Du kan jo laste ned en demo av Dark M. Tror den kom ut for ganske lenge siden.

Begge spillene er nå veldig bra, men det er min subjektive mening.

Skrevet
de to nevnte spillene er vel nesten så forskjellig som overhodet mulig.

8677356[/snapback]

Vil ikke akkurat si at de er "så forskjellig som overhodet mulig". Dark Messiah har også blitt sammenlignet med oblivion i spillanmeldelser.

Men er enig (som jeg selv skrev) at Dark Messiah er ganske så forskjellig fra Oblivion.

Skrevet

Kan jo også nevne at man spiller igjennom Dark Messiah på ikke så veldig mange timene så hvis du er ute etter et spill som skal vare en stund så er nok Oblivion det beste valget.

Men slosingen i DM må oppleves! :love:

Skrevet

Dark Messiah er ikke lik Oblivion.

DM er som HL2 hvor du går fra plass til plass og gjør det du må gjøre.

Oblivion er et stort og frittgående spill hvor du har mange quester og sidequester som du kan gjøre og med et stort utvalg av armor, våpen osv.

Men ja jeg vil annbefale deg å skaffe Dark Messiah. Det er et bra spill som fortjener mye ros og det er verdt pengene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...