Gå til innhold

TEST: HP Pavilion TX1128


Anbefalte innlegg

Utseende er helt likt.

Minimale forskjeller. Litt kjappere prosessor, 40 gb mer hdd plass og 1 gb ekstra ram. Min 1128 har heldigvis 2 gb men ellers så er de nokså identiske.

9183698[/snapback]

du glemte TV-tuner DVB-T. Men den er jo ikkje kommet i butikken enda, så det kan jo være det går med den som det har gått med tx1040ea og tx1151ea...

 

for øvrig så er det også en liten forskjellen på tx10xx og tx11xx serien oppmot tx12xx serien i at det har mer delt videominne.

tx1250eo: Opptil 287 MB tilgjengelig grafikkminne totalt

tx1270eo: Opptil 559 MB tilgjengelig grafikkminne totalt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Utseende er helt likt.

Minimale forskjeller. Litt kjappere prosessor, 40 gb mer hdd plass og 1 gb ekstra ram. Min 1128 har heldigvis 2 gb men ellers så er de nokså identiske.

9183698[/snapback]

du glemte TV-tuner DVB-T. Men den er jo ikkje kommet i butikken enda, så det kan jo være det går med den som det har gått med tx1040ea og tx1151ea...

 

for øvrig så er det også en liten forskjellen på tx10xx og tx11xx serien oppmot tx12xx serien i at det har mer delt videominne.

tx1250eo: Opptil 287 MB tilgjengelig grafikkminne totalt

tx1270eo: Opptil 559 MB tilgjengelig grafikkminne totalt

9184182[/snapback]

Ok. Så DVB-T vil si at du kan koble til en bakkenett antenne og få inn det når det en gang kommer.

Lenke til kommentar

Les på Rikstv.no om digitalt bakkenett, men finner ikkje ut hvilken teknologi de bruker...

The technology used is ATSC in North America, ISDB-T in Japan, DVB-T in Europe and Australia,and DMB-T/H in China (including Hong Kong); the rest of the world remaining mostly undecided. ISDB-T is very similar to DVB-T and can share front-end receiver and demodulator components.
Endret av SirJohn
Lenke til kommentar

tipper 1270 kommer nå straks. sitter og skriver på 1250`en nå. Syntest tabletfunskjonen fungerte bra jeg. Nå har jeg heller aldri prøvd en ordentlig tablet pc, men det var ingen problem og legge hånden på skjermen og skrive i vei, riktig nok på engelsk. men jeg var impoonert over hvor godt ordboka kjente igjen den stygge skriften min :D foreløpig er jeg kjempefornøyd, men 2gig minne blir nok på ønskelista ganske snart. Vista premium krever sitt....... :)

Lenke til kommentar
tipper 1270 kommer nå straks. sitter og skriver på 1250`en nå. Syntest tabletfunskjonen fungerte bra jeg. Nå har jeg heller aldri prøvd en ordentlig tablet pc, men det var ingen problem og legge hånden på skjermen og skrive i vei, riktig nok på engelsk. men jeg var impoonert over hvor godt ordboka kjente igjen den stygge skriften min  :D foreløpig er jeg kjempefornøyd, men 2gig minne blir nok på ønskelista ganske snart. Vista premium krever sitt....... :)

9190097[/snapback]

Krysser fingra! :) Jeg kjøpte en 1128 for en stund siden, men måtte levere den tilbake på grunn av noen feil, og siden jeg fant ut at en oppgradert versjon var like rundt hjørnet, tok jeg tilbake penga. Og veeentet. Og veeeenter fortsatt. :ermm: Utålmodig!

 

Jeg ble virkelig fullstendig forelska i den PC-en, så det blir definitivt 1250 på meg hvis ikke 1270 kommer i tide! Skal kjøpe meg en digital penn (Logitech io2) til å notere med på forelesninger, og det blir forhåpentligvis praktisk å kombinere med tabletfunksjonen, for ekstra småskribling og overstreking og slik. For øvrig synes jeg skjermen, som "alle" klager over, var knallfin. Skikkelig TV-følelse, kjempefin til DVD-titting og ja... Bare vakker. :love:

Lenke til kommentar
Får alt på komplett og et par andre nettbutikker til innkjøpspris.

Tror jeg spart noe sånn som 1200,- på laptopen.

 

 

 

 

ephexor: Hva er problemet ditt med maskinen?

8958074[/snapback]

 

 

Problemet er "hakking" lagging og diverse vedf avspilling av lyd cd, dvd, divx, mp3, spill etc.

8961628[/snapback]

Kan ikke si jeg har merket noe problem med det nei. Eneste som skuffer meg er at maskinen ikke spiller need for speed carbon glatt på 800/600 oppløysning med low detail.. men det er jo ikke en spillmaskin.

Tror jeg ville prøvd og gå inn i biosen og satt opp mengden med dedikert ram til skjermkortet... Den er vell standard på 32 eller 64mb. Sett den opp til 128mb og se om det fungerer. Husker det lagget litt hos meg også når jeg spilte ulike HD filmer, derfor satt jeg opp rammen til skjermkortet og da gikk det glatt.

8966279[/snapback]

 

 

Ja det var en smart ide. men nå har jeg levert den inn på service. de sa de var nok noe galt med hovedkortet. så da regner jeg med at det ordner seg.

skal bare bruke den til film og musikk når jeg er på reis. så da er det fint om den hadde funka til det ;-)

8968822[/snapback]

Jeg har hatt samme problemet. Snakket med hp-support. De har prøvd og bytte hovedkort på flere pcer, men dette hjelper ikke. De ga meg et tips som gikk ut på og deaktivere en funksjon på det trådløse nettverkskortet: 802.11a. Dette fordi de har hatt problemer med at nettverkskortet har forstyrret lydcodecen på en eller annen måte....Dette går ikke ut over det vanelige hjemmenettverket. Det er jo et hav av forskjellige nettverk som denne pcen støtter. Måten en gjør dette på: Velger: kontrollpanel-system-enhetsbehandling-nettverkskort, her finner en det trådløse kortet, velger dette. Velger: avansert og i listen velger en: deaktiver bånd. i ruten til høyre velger en: deaktiver 802.11a

og trykker på ok.

Dette løste ihvertfall mitt problem. Klar over at dette ikke er en permanent løsning fra hp sin side, men det er det beste de kan få til nå og maskinen fungerer jo nå....

Lenke til kommentar
Får alt på komplett og et par andre nettbutikker til innkjøpspris.

Tror jeg spart noe sånn som 1200,- på laptopen.

 

 

 

 

ephexor: Hva er problemet ditt med maskinen?

8958074[/snapback]

 

 

Problemet er "hakking" lagging og diverse vedf avspilling av lyd cd, dvd, divx, mp3, spill etc.

8961628[/snapback]

Kan ikke si jeg har merket noe problem med det nei. Eneste som skuffer meg er at maskinen ikke spiller need for speed carbon glatt på 800/600 oppløysning med low detail.. men det er jo ikke en spillmaskin.

Tror jeg ville prøvd og gå inn i biosen og satt opp mengden med dedikert ram til skjermkortet... Den er vell standard på 32 eller 64mb. Sett den opp til 128mb og se om det fungerer. Husker det lagget litt hos meg også når jeg spilte ulike HD filmer, derfor satt jeg opp rammen til skjermkortet og da gikk det glatt.

8966279[/snapback]

 

 

Ja det var en smart ide. men nå har jeg levert den inn på service. de sa de var nok noe galt med hovedkortet. så da regner jeg med at det ordner seg.

skal bare bruke den til film og musikk når jeg er på reis. så da er det fint om den hadde funka til det ;-)

8968822[/snapback]

Jeg har hatt samme problemet. Snakket med hp-support. De har prøvd og bytte hovedkort på flere pcer, men dette hjelper ikke. De ga meg et tips som gikk ut på og deaktivere en funksjon på det trådløse nettverkskortet: 802.11a. Dette fordi de har hatt problemer med at nettverkskortet har forstyrret lydcodecen på en eller annen måte....Dette går ikke ut over det vanelige hjemmenettverket. Det er jo et hav av forskjellige nettverk som denne pcen støtter. Måten en gjør dette på: Velger: kontrollpanel-system-enhetsbehandling-nettverkskort, her finner en det trådløse kortet, velger dette. Velger: avansert og i listen velger en: deaktiver bånd. i ruten til høyre velger en: deaktiver 802.11a

og trykker på ok.

Dette løste ihvertfall mitt problem. Klar over at dette ikke er en permanent løsning fra hp sin side, men det er det beste de kan få til nå og maskinen fungerer jo nå....

9197524[/snapback]

 

 

Men er ikke A den nyeste standarden? altså det raskeste etter dobbel G..

Lenke til kommentar
Les på Rikstv.no om digitalt bakkenett, men finner ikkje ut hvilken teknologi de bruker...
The technology used is ATSC in North America, ISDB-T in Japan, DVB-T in Europe and Australia,and DMB-T/H in China (including Hong Kong); the rest of the world remaining mostly undecided. ISDB-T is very similar to DVB-T and can share front-end receiver and demodulator components.

9186512[/snapback]

 

De bruker DVB-T med mpeg4 dekoding.

 

Får alt på komplett og et par andre nettbutikker til innkjøpspris.

Tror jeg spart noe sånn som 1200,- på laptopen.

 

 

 

 

ephexor: Hva er problemet ditt med maskinen?

8958074[/snapback]

 

 

Problemet er "hakking" lagging og diverse vedf avspilling av lyd cd, dvd, divx, mp3, spill etc.

8961628[/snapback]

Kan ikke si jeg har merket noe problem med det nei. Eneste som skuffer meg er at maskinen ikke spiller need for speed carbon glatt på 800/600 oppløysning med low detail.. men det er jo ikke en spillmaskin.

Tror jeg ville prøvd og gå inn i biosen og satt opp mengden med dedikert ram til skjermkortet... Den er vell standard på 32 eller 64mb. Sett den opp til 128mb og se om det fungerer. Husker det lagget litt hos meg også når jeg spilte ulike HD filmer, derfor satt jeg opp rammen til skjermkortet og da gikk det glatt.

8966279[/snapback]

 

 

Ja det var en smart ide. men nå har jeg levert den inn på service. de sa de var nok noe galt med hovedkortet. så da regner jeg med at det ordner seg.

skal bare bruke den til film og musikk når jeg er på reis. så da er det fint om den hadde funka til det ;-)

8968822[/snapback]

Jeg har hatt samme problemet. Snakket med hp-support. De har prøvd og bytte hovedkort på flere pcer, men dette hjelper ikke. De ga meg et tips som gikk ut på og deaktivere en funksjon på det trådløse nettverkskortet: 802.11a. Dette fordi de har hatt problemer med at nettverkskortet har forstyrret lydcodecen på en eller annen måte....Dette går ikke ut over det vanelige hjemmenettverket. Det er jo et hav av forskjellige nettverk som denne pcen støtter. Måten en gjør dette på: Velger: kontrollpanel-system-enhetsbehandling-nettverkskort, her finner en det trådløse kortet, velger dette. Velger: avansert og i listen velger en: deaktiver bånd. i ruten til høyre velger en: deaktiver 802.11a

og trykker på ok.

Dette løste ihvertfall mitt problem. Klar over at dette ikke er en permanent løsning fra hp sin side, men det er det beste de kan få til nå og maskinen fungerer jo nå....

9197524[/snapback]

 

 

Men er ikke A den nyeste standarden? altså det raskeste etter dobbel G..

9199210[/snapback]

 

A er en gammel standard som knapt brukes lengre. N er den nye "standarden", men den er ikke formelt fastsatt enda.

Lenke til kommentar
tipper 1270 kommer nå straks. sitter og skriver på 1250`en nå. Syntest tabletfunskjonen fungerte bra jeg. Nå har jeg heller aldri prøvd en ordentlig tablet pc, men det var ingen problem og legge hånden på skjermen og skrive i vei, riktig nok på engelsk. men jeg var impoonert over hvor godt ordboka kjente igjen den stygge skriften min  :D foreløpig er jeg kjempefornøyd, men 2gig minne blir nok på ønskelista ganske snart. Vista premium krever sitt....... :)

9190097[/snapback]

Jeg har også ventet en stund på 1270 og ettersom jeg aldri fant noen tx-modeller med 2 Gb til salgs, ringte jeg HP. De svarte at det kun er bedrifter som kjøper de beste 10xx, 11xx og 12xx-modellene til sine hjemme-pc-ordninger fra HP's bedriftsavdeling og at butikker velger å ikke selge de dyrere modellene fordi de ofte taper penger på dem...! Så jeg tror desverre ikke det hjelper å vente på 1270. I følge MPX.no er en løsning å bestille 1250 med ekstra minne. Da må man betale full pris, pluss 2x1 Gb minne. Jeg har også kikket litt på 25xx, men det ser ut som om samme politikk benyttes på disse modellene.

Lenke til kommentar

jeg kommer garantert til å oppgradere med minne og cpu senere en gang med tanke på at vista gjør den vel treg.

vil det om et halvt år circa, komme prosessorer til denne maskinen som er veldig raske til lav pris, eller går det som regel lenger tid mellom de setter ned priser og lanserer nye modeller? sånn grovt circa hva kan jeg forvente?

 

og vet noen om/finner noen et bra tilbud på tx1020 eller tx1128 så si ifra!

 

edit:

vil det innen et år komme prossessorer med høyere ytelse og lavere pris som lager like lite varme, eller tar det mye lenger tid?

 

skal jeg vente et år med å oppgradere prosessor?

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
Jeg har også ventet en stund på 1270 og ettersom jeg aldri fant noen tx-modeller med 2 Gb til salgs, ringte jeg HP. De svarte at det kun er bedrifter som kjøper de beste 10xx, 11xx og 12xx-modellene til sine hjemme-pc-ordninger fra HP's bedriftsavdeling og at butikker velger å ikke selge de dyrere modellene fordi de ofte taper penger på dem...! Så jeg tror desverre ikke det hjelper å vente på 1270. I følge MPX.no er en løsning å bestille 1250 med ekstra minne. Da må man betale full pris, pluss 2x1 Gb minne. Jeg har også kikket litt på 25xx, men det ser ut som om samme politikk benyttes på disse modellene.

9221237[/snapback]

Ååneeei! :ohmy: Da jeg skrev til HP for en stund siden, sa de at oppfølgeren til 1128 antakeligvis ville komme i begynnelsen av august. For noen dager siden fikk jeg opp 1270 med pris i flere forskjellige nettbutikker ved søk på dinpris.no, og den lå på fra 9200 til litt over 10 000, hvis jeg husker riktig. Jeg ble jo kjempeoptimistisk, men nå kommer det ikke opp noe på samme søket, og så denne posten din, og nå ble jeg ganske sur. Grrr. :(

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da har tx1250 endelig ankommet heimen. Bestilte i tillegg 2x1 Gb minne som jeg har satt inn og det fungerer utmerket. Så langt er jeg veldig fornøyd med maskinen, men skjermen er kanskje noe mere "kornete" enn hva jeg er vant med fra andre bærbare. Jeg antar det har noe med muligheten for å bruke penn på skjermen å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...