Gå til innhold

Prosjekt: Ny TV.


Anbefalte innlegg

Hei!

Som mange andre her, så er jeg på utkikk etter ny TV. Den skal kjøpes i andre halvdel av juni.

 

* Den skal brukes sammen med PS3 til spilling.

 

* Både HD-filmer og vanlige DVD'er.

 

* PC skal kobles til. (gf8800)

 

* Ikke analog TV. Digital er fremtiden. (Tuner uviktig)

 

* Lyd kobles til hjemmekino. (Høytalere uviktig)

 

 

Budsjett er opp til 20 000,-

 

Sikler på Full-HD. Og rundt 40-42"

 

Spørsmål: Vil en 720p/1080i TV av "samme type", vise 720p/1080i sendinger bedre enn en 1080p-TV?

 

Vil jeg se merkbar forkjell i ps3 på 720p TV i fohold til en 1080p?

 

Er det verdt å invistere i Full HD, eller får man mer for pengene (5 års perspektiv) for en "HD-ready"-TV?

 

 

TV'en jeg har sett meg ut til nå er (søt liten link):

LG 42" Full HD

 

Erfaringer?

Hvor bør jeg kjøpe ny TV? (Best service om ting går skeis, best pris, osv...)

Endret av KoKo_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer litt ann på Tven mener jeg, Husker F71 (samsung) var ganske svak i forhold til M71 på vanelig HD sending 720p.

 

Men så kom jo M87 og Har et av de bedre bildene jeg har sett med HD (både 720p og 1080p) Kontra de fleste andre.

Den skalerer veldig korrekt og det virker ikke som om du har noe serlig tap av og kjøre et 720p signal på den.

 

F71 og Fine Art skjermen til grundig hadde da dette, mener jeg...

Dårlig bilder ved oppskalering og Veldig bra med 1080p signal.

 

Dette er egene erfaringer med skjermene, for all del smak og behag.

Noen "på papiret svar" har jeg ikke =D

Lenke til kommentar

Sony KDL-40w2000 er en svært bra TV i det prissjiktet du legger deg, men også generelt sett. Det har blitt sagt at denne TVen har nesten eller like bra sortnivå som plasmaskjermer, og den er flink til å skalere.

Den har 1080p og passer dermed bra for deg. Husk at du må kjøpe DVI-HDMI og ikke VGA-VGA kabel om du har lyst på 1080p fra PCen. Om du bruker VGA vil du kun få 720p. Det skal riktignok gå ann å bruke programmer som f. eks. Powerstrip til å få til 1080 via VGA, men hvor vanskelig/upraktisk dette er vet jeg egentlig ikke.

Les litt rundt på reviews på nettet så finner du vel fort ut om det er TVen for deg.

Endret av Micern
Lenke til kommentar
Takker.

 

Hvilke erfaringer har dere med elkjøp og rabatter.  Har selgerene anledning til å bytte ut foten med et veggfeste, og slenge med en kvalitets HDMI-kabel til samme pris? 

Hva har de å gå på?

8777197[/snapback]

Kjenner ikke til hva de tjener på den tv'en, men normalt sett så følger foten med uansett... er vel bare Pioneer som har hatt en tv som kan leveres med enten fot eller veggstativ som jeg kan huske.

Normalt sett så er det sjelden du får med det ene og det andre når du kun kjøper 1 produkt, men er jo helt opptil hvordan du og selger blir enige om.

Lenke til kommentar

Hadde en innom hos meg i dag, som hadde ventet i 3 uker på LG'en hos elkjøp, den er enda ikke på lager.

Han hadde fått en ganske enorm pris så det er nok _noe_ og gå på =)

 

Men som han sa, han får den nok ikke før om 1-2 uker.

Og det gjaldt lageret i Sverige, den har rett og slett ikke kommet enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...