Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Løst og merkelig tannkjøtt pga. Cola?


xD^^

Anbefalte innlegg

Hei hopp.

 

Jeg har den siste uken drukket meget mye Cola, og begynner å kjenne at tannkjøttet/skinnet oppe i "gommen" inne i munnen er ganske løst, og et lite lag holder på å falle av. Virker nesten som om skinnet har "råtnet". Kan det være all Colaen som har gort dette? Er vel en del syre i Cola? Har pusset tenner hver dag, og hatt god, vanlig munnhygiene. Jeg lurer altså på om Colaen faktisk kan ha gjort dette, og om det er noe farlig? Hva kan jeg gjøre for å få tannkjøttet tilbake i "normal" stand?

 

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pussig. Er en vitamin som hjelper på tannkjøttet. Er litt usikker på hva, og hvordan den hjelper.. Kansje en lege time for råd og verdi måling av blodet hadde hjelpt

8666361[/snapback]

 

Vitamin C. Mye i sitrusfrukter. Så begynn å drikk ferskpresset appelsinjuice (ikke den masseproduserte sorten som har altfor lite Vit.C)

Vitamin C er viktig for dannelsen av kollagenfibre. Kollagenfibre er en essentiell byggeblokk i bindevevet. Symptomer for mangel av vitamin C er bl.a. blødninger fra tannkjøttet og løse tenner (eventuellt faller tennene ut)

Men det er vel heller lite sannsynlig at du har skjørbuk (vitamin C-mangel)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...