Gå til innhold

Linux(ubuntu) - streaming av WMA (activeXplugin)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har slengt meg på opensource bølgen og savner en funksjon på favoritt nettstedet mitt.

 

Vanligvis så har det vært en "Windows Media Player" - "Frame" med ønsket innhold. ( i denne sammenheng, lydklipp.)

 

Når jeg nå besøker siden med Firefox, så får jeg beskjed om at det mangler et ActiveX plugin.

 

Har søkt nettet rundt etter en løsning, evt. alternativ for å kunne foresette å lytte til disse klippene uten hell.

 

Er det noen her som kan hjelpe?

 

På forhånd takk :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Har slengt meg på opensource bølgen og savner en funksjon på favoritt nettstedet mitt.

 

Vanligvis så har det vært en "Windows Media Player" - "Frame" med ønsket innhold. ( i denne sammenheng, lydklipp.)

 

Når jeg nå besøker siden med Firefox, så får jeg beskjed om at det mangler et ActiveX plugin.

 

Har søkt nettet rundt etter en løsning, evt. alternativ for å kunne foresette å lytte til disse klippene uten hell.

 

Er det noen her som kan hjelpe?

 

På forhånd takk :-)

8664414[/snapback]

Dette skyldes antagelig at du har litt for mange plug-ins installert, og noen som ikke takler nettstedet ditt blokker for en som gjør det. Sannsynligvis vil mplayer (og forsåvidt vlc) fungere med nettstedet ditt. Installer mplayer plug-in. Sjekk i /usr/lib/firefox/plugins/ og /usr/lib/mozilla/plugins/ hva du har installert.

Lenke til kommentar

Det meste funker vel nesten ut av boksen nå egentlig. Men installer mp3, dvd-støtte, ffmpeg, m.m. fra Medibunut, så hjelper det nok. Kjør på med ubuntu-restricted-extras pakken også, hvis du ikke allerede har gjort det.

 

NRK web-TV og de fleste andre web-TV/radio-løsninger inkl de som bruker Windows Media vil da fungere via Totem plugin i Firefox. - Hvis du er ny med ubuntu, firefox og linux vil du nok helst avinstallere alle unntatt én mediaplayer plugin til Firefox. - Det er det enkleste.

 

Totem funker som regel og er mest kosmetisk riktig. Men den Rattlebattle linker til over funker på litt mer, bl.a. TV2, hvis den kombineres med VLC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...