Gå til innhold

Kontor-pakke til mor?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Min moder trenger ny data-maskin om noen maaneder, og jeg lurer litt paa om jeg skal forsoeke aa faa henne til aa bruke linux.

Hun har erfaring fra foer med WordPerfect, men jeg lurer litt paa om staroffice er en bedre kontor-pakke?

 

Hva slags programmer ville dere ha satt opp, hvis deres mor skulle bruke linux?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå får du også OpenOffice på både bokmål og Nynorsk. Det er riktignok en beta versjon og finnes ferdigpakket for Windows og Debian. OpenOffice har mer enn det jeg noengang har hatt behov for. Jeg finner det ikke så veldig rask spesielt i oppstarten. Der det er snakk om enkle brev foretrekker jeg KOffice. Spørsmålet er om hun trenger norske menyer og om hun trenger å kunne lagre på word format. Må hun lagre word så er valget openOffice.

Lenke til kommentar

OpenOffice finnes både ti bokmål (nesten ferdig) og Nynorsk (Kun Betaversjon). Er ikek sikker på om det er Norsk ordliste enda, men det kommer nok. Om hun har en OK maskin ville jeg gått for Openoffice.

 

Du kan jo legge inn SkoleLinux for henne. Tror det skal være ganske enkelt både å installere og bruke. Har ikke testet det selv.

 

www.skolelinux.no

www.openofficeorg.no

www.linuxiskolen.no

 

tror de overstående url'ene stemmer, orker ikke å sjekke :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...