Gå til innhold

Aktivering av Windows feiler, PC kan ikke brukes?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har nettopp installert Windows igjen med en ekte CD-key og dette fungerte jo akkurat som det skulle, helt inntil jeg dro ut slave-disken på maskinen. Når jeg starter opp maskinen får jeg beskjed om at det er gjort "drastiske" endringer i maskinvaren og derfor krever Windows aktivering av XP Home Edition versjon 2002 på nytt.

 

Greit nok, jeg prøvde å aktivere på nytt, men får en melding om at jeg har oversteget antallet ganger jeg kan aktivere Windows på en maskin. Og jeg stiller meg kritisk til dette, for dette er en produktnøkkel jeg har fått av min leverandør jeg kjøpte en bærbar PC av.

 

Problemet mitt nå er at dette skjedde for noen dager siden og jeg har ikke hatt muligheten til å slå av maskinen fordi jeg da ikke får logget meg inn uten å ringe kundeservice og be dem aktivere manuelt.

 

Maskinen må restartes, flere maskinvarelementer trenger dette samt Windows Update som maser høl i huet på meg.

 

Hele greien er jo så rart, for jeg har hatt en total forskjellig bærbar PC før og har byttet harddisk med en heelt forskjellig, annen bærbar PC og alt fungerer, og nå dro jeg ut en slavedisk som ikke var formatert engang så må disse problemene komme fram.

 

Har noen forslag til hva jeg kan gjøre inntil jeg får ringt kundeservice imorgen og bedt dem hjelpe med aktiveringen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:hmm:

1) har du prøvet å tilkoble slave-disken igjen ?

2) prøv å installerte Windows igjen med en ekte CD-key

 

Hele greien er jo så rart, for jeg har hatt en total forskjellig bærbar PC før og har byttet harddisk med en heelt forskjellig, annen bærbar PC og alt fungerer, og nå dro jeg ut en slavedisk som ikke var formatert engang så må disse problemene komme fram.

 

dette ( blå farge ) forstår jeg ikke helt ?

men hvis du har byttet harddisken fra en annet registrerte pc, da kan dette blir mye tull.

kanskje har jeg misforstått deg :cry:

Lenke til kommentar

Ja, du har nok misforstått meg. Jeg mener at jeg har gjort dette tidligere med to forskjellige bærbare PCer og det har gått fint.

 

Jeg ønsker ikke å installere Windows XP igjen, det har jeg ikke tid til. Jeg må få bruke min egen PC når jeg har betalt rundt 1 000 kr kun for operativsystemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...