Gå til innhold

trenger hjelp med Windows Movie Maker


Anbefalte innlegg

Hei:)

 

Jeg driver å surrer litt med WMM, men har støtt på et lite problem..håper noen her kanskje kan hjelpe.

 

Jeg har en videosnutt, med lyd, og vil gjerne fjerne lyden.. Jeg vet at det går ann å dempe den, men jeg vil gjerne slette hele, fordi jeg vil legge på min egen lyd OG musikk (og det er bare plass til to lyd-greier såvidt jeg har skjønt)

 

Problemet er jo at om jeg sletter den lyden som hører til klippet, så slettes videoklippet også.. Kan jeg separere dem på noen måte, så jeg får slettet bare lyden?

 

Blir veldig glad for alle svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikkje leggje lyd i lydsporet som høyrer til videoen trur eg, det går iallfall ikkje når eg prøver. Kun lyd som er ein del av videofiler kjem inn der slik eg forstår det. Du må i so fall bruke eit anna program og erstatte originallyden med eit anna lydspor før du importerer denne i WMM. Eit alternativ er å lage videoen med den eine lyden ferdig i WMM, lagre som DV AVI, importere denne fila igjen, og so leggje til lyd nummer to.

Lenke til kommentar
Eit alternativ er å lage videoen med den eine lyden ferdig i WMM, lagre som DV AVI, importere denne fila igjen, og so leggje til lyd nummer to.

8656897[/snapback]

 

Takk, det kan funke som en rask løsning for denne videoen iallfall:)

 

Men vil ikke kvaliteten bli dårligere da pga. dobbel komprimering..? Siden jeg først komprimerer til filmfil, så åpner i prosjekt og så komprimerer til filmfil på nytt... Eller har jeg misforstått? :)

Endret av Elenion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...