Gå til innhold

Hvordan få VHS-filmer inn på Pc'n?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er helt ny her og dette haster litt da dette er et skoleprosjekt! (Jeg vet heller ikke om jeg er i riktig kategori)

Men; Hvordan skal jeg få VHS-filmer inn på pcn? Slik at jeg kan klippe og redigere? Jeg har pinnacle, men aner ikke hvordan jeg skal få selve filmene inn. Hva slags utstyr MÅ jeg ha?

På forhånd tusen takk!

Mvh, tina :blush:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Okei, tusen takk. Hvor får jeg tak i en slik kabel?

8656327[/snapback]

hvilken som helst elektro-butikk, sjekk hos clas olhson for eksempel.

som denne:

med lyd og video fra VHS og PC

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=383519

bare video:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=10569415

men det finnes mange varianter fra VHS til video, men du får sikkert hjelp med det hos butikken, lykke til.

Endret av killerboy85
Skrevet (endret)

Min kjære bror hadde heldigvis en slik kabel, så da har jeg det jeg trenger.

MEN, er det da bare å putte kabelen inn i VHS-spilleren og i PC'n, og så starter filmen å spille av? Men hvor??

Endret av tinas
Skrevet

herregud killerboy...

du må ha et capturekort, eller et skjermkort med video-inn (anbefaler et capturekort). Det nytter ikke å bare kjøpe en kabel.

Alternativt kan du ta et dv-cam (du må ha firewire inngang på pcn) og kjøre videospillersignalet gjennom det (et lite juksetriks for å kunne ta opp analog video på Adobe production studio uten å kjøpe plugin).

Skrevet

Okei.. Er dette på de fleste nye PCer eller er det noe man må kjøpe i tillegg? Er et f.eks mulig å bruke bærbar pc i det hele tatt?

(ja, jeg kan veldig lite) :D:blush:

Skrevet
Okei.. Er dette på de fleste nye PCer eller er det noe man må kjøpe i tillegg? Er et f.eks mulig å bruke bærbar pc i det hele tatt?

(ja, jeg kan veldig lite) :D  :blush:

8657126[/snapback]

Finnes helt greie løsninger til USB porten din dersom du har USB 2.0.

Skrevet (endret)

(ja, jeg kan veldig lite) :D  :blush:

8657126[/snapback]

JKJK: jeg har ikke sagt at det bare trenge kabel da, les bedre innlegget mitt, sa også at man treng skjermkort som spille av signaler fra VHS-spilleren.

tinas: Hvis du har bærbar media center PC, kan skjermkortet ha porter (coax) inn fra VHS-spilleren, men fleste bærbare støtter ikke ektern-videosignaler fra den.

men du har ikke DVD-opptaker som kan ta opp fra VHS-spilleren da? mye lettere det enn å begynne med PC og VHS.

Endret av killerboy85
Skrevet

Jeg har media center.

Men om jeg bruker VHS/DVD-spiller, kan jeg vel ikke redigere filmen inne på pc etterpå? :hmm:

Skrevet
Jeg har media center.

Men om jeg bruker VHS/DVD-spiller, kan jeg vel ikke redigere filmen inne på pc etterpå?  :hmm:

8657301[/snapback]

Videostømmen på en DVD er lagret i mpeg2, den kan du rippe til harddisken din.

Skrevet

Okei.

Men da jeg kobler VHS-spilleren til PC'n, så skjer det ingenting? Hvor er det meningen at filmen skal dukke opp? I pinnacle... Eller?

• 2 uker senere...
Skrevet

ville kjøpt meg en dvd optaker......finnes mange bra feks pioneer til under 3 tusen.

Har tatt opp fra mange vhs til opptakeren og deretter brenne ut på dvd........går som en drøm,enkelt og uten kvalitets tap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...