Gå til innhold

gebyr ved brudd på 12 mnd avtale - telenor?


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en k800i hos telenor med abonnementet superminutt. Telefonen har ikke operatørlås, men jeg har 12 mnd bindingstid. Jeg har fått et supertilbud på abonnement gjennom onkelen til bestekompisen min som driver et teleselskap. Jeg lurte derfor på å si opp telenor abonnementet. Det jeg lurer på da er hva det eventuelt koster meg å si det opp? Jeg har hatt telefonen i 1 mnd nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja, men den koden trenger jeg ikke pga telefonen er åpen. det er abonnementet jeg lurer på om jeg må betale gebyr for hvis jeg sier opp avtalen min. Altså at jeg ikke betaler penger for å ringe til telenor lengre, men til noen andre.

8651718[/snapback]

 

 

Gebyret er 1500 kroner med 100kr i fratrekk for hver mnd som har gått siden du inngikk avtale om binding.

Lenke til kommentar

:D

Tatt fra telenor sine sider:

 

Dersom du ønsker koden før det er gått 12 mnd. etter kjøpsdato, må du betale for den. Startbeløpet for koden er kr. 600,-. Deretter senkes gebyret med kr. 40,- pr. mnd. Kodene blir uten unntak sendt i oppkrav.

8651703[/snapback]

 

 

Har man bindig hos telenor får man låst opp tlf gratis:=) så se bort ifra det der..^^

Lenke til kommentar

Hva om man vil si opp både abo og få kode. Koster det da 1500kr + 600kr ?

 

Jeg har tenkt å kjøpe en mobil og først be om koden som da vil være gratis siden jeg er bindet. Og etterpå si opp abonnementet. Men det jeg lurer på er om Telenor vil da kreve de 600 kronene for koden de har gitt meg?

 

Og hvor mye koster det å gjøre det samme hos Netcom?

Endret av m3
Lenke til kommentar
1500 for å si opp abo 1 år før bindingstida er ute hos netcom. Jeg fikk IMEI nr til min tlf hos netcom før det var gått 12 mnd av avtalen så veit da ****

8666039[/snapback]

 

Mener du at du mottok opplåsningskoden til mobilen din fra Netcom før det var gått 12 mnd? IMEI-nummeret har nemlig mobilen din fra den er produsert og har ingenting med Netcom å gjøre.

Lenke til kommentar

Hei =)

_________________________________

 

Hva om man vil si opp både abo og få kode. Koster det da 1500kr + 600kr ?

 

Jeg har tenkt å kjøpe en mobil og først be om koden som da vil være gratis siden jeg er bindet. Og etterpå si opp abonnementet. Men det jeg lurer på er om Telenor vil da kreve de 600 kronene for koden de har gitt meg?

 

Og hvor mye koster det å gjøre det samme hos Netcom?

 

_______________________________

 

Du vil da kunn måtte betale 1500 kroner, eller egentlig 1400 kroner, minus 100 kroner per måned som bindingstiden evt har løpt.

Hos netcom vet jeg desverre ikke

___________________________________

 

1500 for å si opp abo 1 år før bindingstida er ute hos netcom. Jeg fikk IMEI nr til min tlf hos netcom før det var gått 12 mnd av avtalen så veit da ****

 

______________________________________

 

Alle mobiler har et IMEI nummer, og det finner du ved under batteri på selve mobilen din

 

Dette nummere er unikt på alle mobiler, og brukes til å finne rette operatørlåskode. Operatørlåskoden må du ringe mobiloperatøren som du kjøpte mobilen igjennom for å få. Etter du har gjort dette, så vil du kunne bruke sim kort ifra alle mobiloperatører.

 

Er du kunde hos Telenor, og har kjøpt mobil med abonnement som er bundet til dem, så kan du få denne operatørlåskoden gratis, men merk at du må ha bindingstid på selve abonnementet ditt. Bare ring 09000, tast # for å komme igjennom menyen, så får du prate med en kundekonsulent som sikkert kan hjelpe deg med å sende deg koden. Du kan velge mellom å få den tilsendt per email, brev eller fax.

 

Om du har kjøpt mobilen med ring kontant, så vil du måtte betale gebyret på 600 kroner, minus 45 kroner per måned.

 

Etter 12 måneder, får du koden gratis uansett, om du kontakter Telenor.

 

Litt mye å holde styr på, men håper det ble litt klarere nå=)

 

Ang netcom så er jeg ikke sikker desverre :ermm:

Lenke til kommentar
1500 for å si opp abo 1 år før bindingstida er ute hos netcom. Jeg fikk IMEI nr til min tlf hos netcom før det var gått 12 mnd av avtalen så veit da ****

8666039[/snapback]

 

Mener du at du mottok opplåsningskoden til mobilen din fra Netcom før det var gått 12 mnd? IMEI-nummeret har nemlig mobilen din fra den er produsert og har ingenting med Netcom å gjøre.

8669140[/snapback]

 

sorry.. hehe mente feil. mente at jeg fikk koden til å låse opp og ikke IMEI koden :)

Lenke til kommentar

Hos Telenor er bruddgebyret 1400,- minus 100,- for hver måned som har gått av bindingstiden.

 

Hos Netcom er bruddgebyret 1500,- og dette reduseres med kr 375,- (25%) for hvert hele kvartal som er gått, dvs:

9-12mnd binding: 1500,-

6-9mnd binding: 1125,-

3-6mnd binding: 750,-

1-3mnd binding: 375.-

 

Hos Tele2 starter det på 2000,- og jeg mener det reduseres med 100,- pr mnd som har gått...

 

Kun Telenor gir ut opplåsningskode gratis dersom du har bindingstid!

(Er man flink til å argumentere kan man kanskje få den hos netcom også, men det er hvertfall ikke vanlig)

 

Håper dette ga noen svar!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hos Telenor er bruddgebyret 1400,- minus 100,- for hver måned som har gått av bindingstiden.

 

Hos Netcom er bruddgebyret 1500,- og dette reduseres med kr 375,- (25%) for hvert hele kvartal som er gått, dvs:

9-12mnd binding: 1500,-

6-9mnd binding: 1125,-

3-6mnd binding: 750,-

1-3mnd binding: 375.-

 

Hos Tele2 starter det på 2000,- og jeg mener det reduseres med 100,- pr mnd som har gått...

 

Kun Telenor gir ut opplåsningskode gratis dersom du har bindingstid!

(Er man flink til å argumentere kan man kanskje få den hos netcom også, men det er hvertfall ikke vanlig)

 

Håper dette ga noen svar!

8672284[/snapback]

 

Gjelder disse prisen for alle abonnement hos de forskjellige operatørene?

Har du en link hvor alt dette står? :)

Lenke til kommentar

Dette gjelder alle abo ja.

Har ingen link til steder du har tilgang til, men jobber med telesalg, og for telenor og tele2 står det på kontrakten du fikk når du bandt opp abo. Hos netcom står det vel kanskje bare i forhandlerprogrammet som vi sjekker bindingstid med....

Lenke til kommentar
Dette gjelder alle abo ja.

Har ingen link til steder du har tilgang til, men jobber med telesalg, og for telenor og tele2 står det på kontrakten du fikk når du bandt opp abo. Hos netcom står det vel kanskje bare i forhandlerprogrammet som vi sjekker bindingstid med....

8769211[/snapback]

trodde det var billigere å bryte et abonnement som har billigere månedspris enn andre?

Lenke til kommentar

Bindingsbrudd hos Telenor:

 

Apparatbinding (rabattert telefon): 1400kr - Reduseres med 100kr/mnd

Fratrekksbinding fakturafratrekk:

1500kr fratrekk: 1500kr - Reduseres med 100kr/mnd

1000kr fratrekk: 1000kr - Reduseres med 65kr/mnd

500kr fratrekk: 500kr - Reduseres med 40kr/mnd

 

Så lenge du har/har hatt binding på abn. får du ut låsekoden gratis.

Lenke til kommentar

trodde det var billigere å bryte et abonnement som har billigere månedspris enn andre?

8769769[/snapback]

Hei =)

 

Om du har apparatbinding, dvs kjøpt en mobil med et abonnement, så er bindingsgebyret (gebyret du får om du ønsker å bryte bindigstiden før datoen den egentlig utløper), uavhengig av hvilken månedspris det aktuelle abonnementet har. Satsene regnes ut slik Nazgrel beskriver, slik at det ikke hersker noen forvirring om det =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...